Informacje

  • Wszystkie kilometry: 126205.90 km
  • Km w terenie: 10274.81 km (8.14%)
  • Czas na rowerze: 223d 23h 17m
  • Prędkość średnia: 16.84 km/h
  • Więcej informacji.

Przebiegi roczne

baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl

Zaliczone gminy

baton rowerowy bikestats.pl

Jeżdżę na

Jeździłem na

Szukaj

Znajomi

Wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy barklu.bikestats.pl

Archiwum

Linki

Wpisy archiwalne w kategorii

40-60km

Dystans całkowity:26069.00 km (w terenie 2621.50 km; 10.06%)
Czas w ruchu:1401:34
Średnia prędkość:17.55 km/h
Maksymalna prędkość:60.60 km/h
Liczba aktywności:556
Średnio na aktywność:46.89 km i 2h 40m
Więcej statystyk

Florentynów

Sobota, 24 października 2015 | dodano:24.10.2015Kategoria 40-60km, Okolice Łodzi
Pojechałem odkrywać kolejne polne i leśne dróżki na zachód od drogi Aleksandrów - Parzęczew - w tamtej okolicy jest jeszcze sporo terenów nietkniętych asfaltem. Niektóre drogi są zarośnięte i bardzo mało uczęszczane - niemniej na mapie występują.
Droga po miedzy
Droga po miedzy © barklu
Trafił się i jesienny las - w jednych miejscach bardziej kolorowy, w innym jeszcze zielony.
Jesienny las
Jesienny las © barklu
Zielony fragment lasu
Zielony fragment lasu © barklu
A na koniec zakończenie ul. Romanowskiej, chyba na granicy Łodzi. Ciekawe, czy Aleksandrów będzie zainteresowany swoją częścią.
Koniec ul. Romanowskiej
Koniec ul. Romanowskiej © barklu
Dane wycieczki:
Km:54.70Km teren:14.00 Czas:03:05km/h:17.74
Pr. maks.:0.00Temperatura: HRmax:(%)HRavg(%)
Kalorie:kcalPodjazdy:mRower:Skałołaz
Aktywność Jazda na rowerze

Popołudniowe kręcenie po mieście

Niedziela, 18 października 2015 | dodano:18.10.2015Kategoria 40-60km, Łódź
Rozpogodziło się dopiero po południu, toteż pokręciłem się raczej bez konkretnego pomysłu na trasę. Najpierw wokół Lasu Łagiewnickiego, mijając kolejną utwardzaną uliczkę.
Remont ul. Księżycowej
Remont ul. Księżycowej © barklu
W drodze powrotnej natknąłem się na testowany elektryczny autobus. Szanse na zakup przez MPK chyba jednak niewielkie.
Solaris Urbino Electric
Solaris Urbino Electric © barklu
Pojechałem jeszcze na pusty w niedzielę Teofilów Przemysłowy. Remont Św. Teresy powoli się kończy
Ul. Św. Teresy
Ul. Św. Teresy © barklu
Na rondzie przy Szczecińskiej nawet w niedzielę byli jednak jacyś robotnicy.
Rondo Św.Teresy - Szczecińska
Rondo Św.Teresy - Szczecińska © barklu
Dane wycieczki:
Km:42.30Km teren:0.00 Czas:02:16km/h:18.66
Pr. maks.:0.00Temperatura: HRmax:(%)HRavg(%)
Kalorie:kcalPodjazdy:mRower:Retro rakieta
Aktywność Jazda na rowerze

Cuda rowerowe w Andrespolu i atak wielkich pająków

Sobota, 10 października 2015 | dodano:10.10.2015Kategoria 40-60km, Okolice Łodzi
Wystarczyło, że robili wykopki w psie zieleni i brzeg drogi rowerowej na Rokicińskiej zaczął się kruszyć.
Uszkodzona DDR
Uszkodzona DDR © barklu
Na A1 widać postępy - jest już wiadukt nad Rokicińską.
Wiadukt autostradowy nad Rokicińską
Wiadukt autostradowy nad Rokicińską © barklu
W Andrespolu za to cuda - pierwsza w tej miejscowości asfaltowa droga rowerowa przy nowo wyremontowanej (i chyba wyasfaltowanej) ulicy, z ciągłością na wyjazdach i w ogóle wypasiona poza jednym wysokim krawężnikiem. Na dodatek tylko dla rowerów - chodnik dla pieszych jest po drugiej stronie (trochę przyoszczędzili, bo miejsce jest). Obowiązuje za to 20km/h, próg zwalniający na szczęście tylko na jezdni. Inna sprawa, czy przy takiej spokojnej ulicy w ogóle potrzeba DDR?
DDR w Andrespolu
DDR w Andrespolu © barklu
Tam gdzie zaczyna się też ciąg pieszy, jest niestety już "tradycyjnie" kostka.
CPR w Andrespolu
CPR w Andrespolu © barklu
Za to po drodze ze Rzgowa dojrzałem na przeciwległym pasie samochód podstępnie zaatakowany przez gigantyczne zmutowane pająki. Czyżby to sprawka czarodzieja wiezionego na przyczepie? ;)
Samochód w pająkach
Samochód w pająkach © barklu
Dane wycieczki:
Km:55.50Km teren:1.00 Czas:02:51km/h:19.47
Pr. maks.:0.00Temperatura: HRmax:(%)HRavg(%)
Kalorie:kcalPodjazdy:mRower:Retro rakieta
Aktywność Jazda na rowerze

Andrespol

Sobota, 3 października 2015 | dodano:03.10.2015Kategoria 40-60km, Okolice Łodzi
Pojechałem do lasu na południe od Andrespola, bo bardzo rzadko tam bywałem. Na początek jeden z najdziwniejszych tworów ścieżkoroweropodobnych jakie widziałem: na wygrodzonym słupkami poboczu. Na dodatek z jednej strony znak stoi kilkanaście metrów wcześniej po lewej stronie i wskazuje w zasadzie nie wiadomo na co.
DDRiP w Andrespolu
DDRiP w Andrespolu © barklu
Jak się okazuje Andrespol dba o inne formy rekreacji i wytyczył w lesie cztery trasy do nordic walkingu - to wyszło im trochę lepiej niż drogi rowerowe.
Trasy nordicwalkingowe w Andrespolu
Trasy nordicwalkingowe w Andrespolu © barklu
Oznakowanie tras
Oznakowanie tras © barklu
Las objechałem dookoła, większością ścieżek jeszcze nigdy nie jechałem.
Leśna scieżka
Leśna ścieżka © barklu
Droga wzdłuż lasu
Droga wzdłuż lasu © barklu

Jesieniejące drzewo
Jesieniejące drzewo © barklu
Jadąc z Wiśniowej Góry postanowiłem sprawdzić, jak wygląda przecięcie polnej drogi i autostrady. Myślałem, że będzie jakiś przepust, a jak się okazuje zrobili wypasiony wiadukt z asfaltem i chodnikami.
Wiadukt nad A1
Wiadukt nad A1 © barklu
Wiadukt widoczny w oddali to ul. Kolumny, widać też powstającą drogę techniczną.
A1 na południe
A1 na południe © barklu
A1 na północ
A1 na północ © barklu
Po drugiej stronie asfalt się urywa i też jest polna droga - ciekawe czy kiedyś ją wyasfaltują.
Koniec asfaltu
Koniec asfaltu © barklu

Dane wycieczki:
Km:48.50Km teren:16.00 Czas:02:54km/h:16.72
Pr. maks.:0.00Temperatura: HRmax:(%)HRavg(%)
Kalorie:kcalPodjazdy:mRower:Skałołaz
Aktywność Jazda na rowerze

Szczawin

Sobota, 26 września 2015 | dodano:26.09.2015Kategoria 40-60km, Okolice Łodzi
Dawno nie byłem w Lesie Szczawińskim. Jak się okazuje, odnowili oznakowanie szlaków.
Szlaki konny, pieszy i rowerowe
Szlaki konny, pieszy i rowerowe © barklu
Tę wiatę na szlaku konnym już pamiętam, dzisiaj przyjrzałem się jej z bliska. Punkt odpoczynkowy wybudowany za pieniadze na szlak konny, ale dzięki przebiegowi innych szlaków wszyscy korzystają.
Wiata w Szczawinie
Wiata w Szczawinie © barklu
Boksy dla koni
Boksy dla koni © barklu
Ciekawe ile takich wiat jest na całym szlaku konnym, i ile przeplata się z innymi szlakami.
Mapa Łódzkiego Szlaku Konnego
Mapa Łódzkiego Szlaku Konnego © barklu
Przy okazji można się dowiedzieć ile wszystko kosztowało:
Koszty stworzenia szlaku
Koszty stworzenia szlaku © barklu
W drodze powrotnej kolejna niespodzianka: droga Zgierz - Szczawin (przedłużenie ul. Szczawińskiej) w całości jest już asfaltowa. Kiedyś były tu bardzo trudne do przejechania piachy. Wiatraka też nie było.
Droga Szczawin - Zgierz
Droga Szczawin - Zgierz © barklu
Korzystając z tego, że jechałem góralem, zamiast asfaltem pojechałem terenową ścieżką wzdłuż Łagiewnickiej. W sumie po utwardzeniu żwirem i jego ubiciu (przez rok) da się wygodnie jechać każdym rowerem - póki co jest bardziej równo niż na starej drodze rowerowej z kostki w "miejskiej" części Łagiewnickiej.
Ścieżka wzdłuż Łagiewnickiej
Ścieżka wzdłuż Łagiewnickiej © barklu

Dane wycieczki:
Km:42.00Km teren:11.00 Czas:02:34km/h:16.36
Pr. maks.:0.00Temperatura: HRmax:(%)HRavg(%)
Kalorie:kcalPodjazdy:mRower:Miejski pogromca zasp
Aktywność Jazda na rowerze

Dąbrowa Grotnicka

Sobota, 19 września 2015 | dodano:19.09.2015Kategoria 40-60km, Okolice Łodzi
W ramach poznawania mniej uczęszczanych ścieżek w okolicznych lasach pojechałem od Lućmierza na północny zachód, przecinką biegnącą mniej więcej równolegle do szosy. Droga dosyć trudna, bo sporo piachów.
Las koło Lućmierza
Las koło Lućmierza © barklu
Na pewnym obszarze las jest wycinany, prawdopodobnie perspektywicznie pod dojazd do S14 (obwodnicę Zgierza).
Wycięty fragment lasu
Wycięty fragment lasu © barklu
Rezerwat Dąbrowa Grotnicka - tu na szczęście nic nie będą ciąć. Wedle tablicy rezerwat nawet nieco większy niż na starej papierowej mapie.
Rezerwat Dąbrowa Grotnicka
Rezerwat Dąbrowa Grotnicka © barklu
A tak wygląda dobór naturalny: podczas gdy specjalnie sadzone w mieście drzewa (pochodzące zapewne ze szkółki, czyli hodowane w sprzyjających warunkach) usychają z powodu suszy, odpowiednio wytrzymała samosiejka jest w stanie rosnąć nawet na betonowym słupie. Takie samosiejki powinno się jakoś przesadzać - jeśli rośnie tu, to znaczy że wytrzyma każde warunki.
Brzoza na słupie
Brzoza na słupie © barklu
Dane wycieczki:
Km:42.60Km teren:14.00 Czas:02:34km/h:16.60
Pr. maks.:0.00Temperatura: HRmax:(%)HRavg(%)
Kalorie:kcalPodjazdy:mRower:Skałołaz
Aktywność Jazda na rowerze

Szeroki front robót

Sobota, 12 września 2015 | dodano:12.09.2015Kategoria 40-60km, Łódź, Okolice Łodzi
Ponieważ Łódź to obecnie chyba największy plac budowy w Polsce, zacznę, od A1. Wiadukt na Wiączyńskiej już niemal gotowy, autostrada też powoli zyskuje kolejne warstwy.
A1 przy Wiączyńskiej - widok na południe
A1 przy Wiączyńskiej - widok na południe © barklu
A1 przy Wiączyńskiej - widok na północ
A1 przy Wiączyńskiej - widok na północ © barklu
Pojechałem też na Olechów, na wschodni kraniec trasy WZ.
Uwaga tramwaj!
Uwaga tramwaj! © barklu
W ramach prac powstaje też trochę nowej infrastruktury rowerowej.
Łącznik rowerowy do osiedla
Łącznik rowerowy do osiedla © barklu
Planują nawet przejście i przejazd przez al. Ofiar Terroryzmu, prowadzące do fabryk. Chyba bez sygnalizacji, więc jakoś będą musieli skłonić kierowców do nierozpędzania się.
Budowa nowego przejścia i przejazdu
Budowa nowego przejścia i przejazdu © barklu
Nieco dziwi, dlaczego starą drogę rowerową odtworzono tak jak była z kostki, skoro nowe fragmenty będą z asfaltu. Dziwnie to wygląda.
Al. Ofiar Terroryzmu
Al. Ofiar Terroryzmu © barklu
Zrobili też fragment (nie cały) DDR przy estakadzie na Rokicińskiej - może być nieciekawie, bo kierowcy skręcający w prawo mało co widzą. Przydałoby się lustro.
DDR na Rokicińskiej
DDR na Rokicińskiej © barklu
A na koniec nieco artystycznie - pierwszy trójwymiarowy mural wykonany z części samochodowych. Ciekawy pomysł.
Mural 3D na Kilińskiego
Mural 3D na Kilińskiego © barklu
A w tle rozkopana Kilińskiego.
Dane wycieczki:
Km:47.90Km teren:2.00 Czas:02:43km/h:17.63
Pr. maks.:0.00Temperatura: HRmax:(%)HRavg(%)
Kalorie:kcalPodjazdy:mRower:Retro rakieta
Aktywność Jazda na rowerze

Wrząca

Sobota, 5 września 2015 | dodano:06.09.2015Kategoria 40-60km, Okolice Łodzi
Pojechaliśmy pokręcić się po polnych drogach w okolicach Lutomierska. Na wyjeździe z Łodzi zaskoczenie - wzdłuż ul. Złotno powstaje nowy chodnik.
Nowy chodnik na ul. Złotno
Nowy chodnik na ul. Złotno © barklu
Dzięki niedawnym deszczom nawet piaszczyste drogi były przejezdne.
Okolice Bechcic
Okolice Bechcic © barklu

Dane wycieczki:
Uczestnicy
Km:42.40Km teren:9.00 Czas:02:30km/h:16.96
Pr. maks.:0.00Temperatura: HRmax:(%)HRavg(%)
Kalorie:kcalPodjazdy:mRower:Skałołaz
Aktywność Jazda na rowerze

Zduńska Wola - Sieradz wzdłuż schronów

Niedziela, 30 sierpnia 2015 | dodano:30.08.2015Kategoria 40-60km, Okolice Łodzi, Rowerowo kolejowo
Z Łodzi Kaliskiej pojechaliśmy do Zduńskiej Woli pociągiem Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. W porównaniu z Przewozami Regionalnymi dużo łatwiej rower wnieść do pociągu (nowe niskopodłogowe składy), dodatkowo przewóz rowerów za darmo. Niestety są tylko trzy wieszaki, i to dość niewygodne, a na trasie razem z nami było aż dziesięciu rowerzystów. Stare składy z dużym przedziałem rowerowo - bagażowym były jednak pod tym względem bardziej pojemne.
Pociąg ŁKA
Pociąg ŁKA © barklu
Nowoczesny budynek w centrum Zduńskiej Woli, obok zadbany skwer.
Zduńskowolskie Centrum Integracji Ratusz
Zduńskowolskie Centrum Integracji Ratusz © barklu
Pod względem rowerowym też nie jest źle - wzdłuż głównych ulic (przynajmniej tych którymi jechaliśmy) najczęściej są po obu stronach jednokierunkowe DDRy, czasem CPR. Wrażenie psuje kostka oraz wysokie krawężniki na wszystkich przejazdach.
DDR w Zduńskiej Woli
DDR w Zduńskiej Woli © barklu
Tego się jednak nie spodziewałem - widziałem podobne rozwiązanie w Holandii, ale nie myślałem że jest możliwe i w Polsce. Największy plus to brak ostrych skrętów. Krawężnik niestety nieco psuje cały efekt.
Przejazd na skos drogi
Przejazd na skos drogi © barklu
Ciekawy układ miejscowości: po jednej stronie jedna, po drugiej inna.
Dwie miejscowości
Dwie miejscowości © barklu
Ze Zduńskiej Woli pojechaliśmy na Zapolice i Pstrokonie (dwór niestety za drzewami, nie dało się zrobić zdjęcia), a tam skręciliśmy na niebieski szlak pieszy wzdłuż dawnych umocnień nad Wartą. Kilku początkowych bunkrów znajdujących się na mapie nie udało się znaleźć, pewnie zarosły. Wszedłem nawet na skarpę, ale tam też nic nie znalazłem.
Widok na Dolinę Warty
Widok na Dolinę Warty © barklu
Kawałek dalej natrafiliśmy wreszcie na resztki fortyfikacji, niemal całkowicie zniszczone i zarośnięte.
Pozostałości bunkra z 1939r
Pozostałości bunkra z 1939r © barklu
Szlak był ciekawy, ale bardzo "terenowy".
Niebieski szlak
Niebieski szlak © barklu
W okolicach Strońska udało się odnaleźć lepiej zachowany bunkier.
Bunkier z 1939r
Bunkier z 1939r © barklu
Kolejny już było widać pośrodku pola. Ktoś nawet zadbał o zachowanie fragmentu okopu prowadzącego do wejścia oraz dość oryginalną atrapę uzbrojenia.
Bunkier z 1939r i fragment okopu
Bunkier z 1939r i fragment okopu © barklu
I ostatni bunkier w tej okolicy, dalej odbiliśmy do asfaltu.
Bunkier z 1939r
Bunkier z 1939r © barklu
Kolejny fragment umocnień znajduje się na północ od dawnej drogi krajowej. Postawiono nawet pomnik obok pierwszego z bunkrów.
Pomnik nad Wartą
Pomnik nad Wartą © barklu
Tak jakoś mi się skojarzyło... owszem, w Polsce też mamy szlaki turystyczne wzdłuż rzek. Póki co wyglądają tak:
Szlak wzdłuż wałów
Szlak wzdłuż wałów © barklu
Jeszcze jeden bunkier w wale przeciwpowodziowym
Bunkier w wale przeciwpowodziowym
Bunkier w wale przeciwpowodziowym © barklu
Pozostały jeszcze dwa, po obu stronach linii kolejowej Łódź - Sieradz.
Bunkier na południe od linii kolejowej
Bunkier na południe od linii kolejowej © barklu
Bunkier na północ od linii kolejowej
Bunkier na północ od linii kolejowej © barklu
Na szczęście nie musieliśmy zawracać do szosy, bo polnymi drogami udało się przedostać do pieszo - rowerowej kładki nad Wartą.
Kładka nad Wartą
Kładka nad Wartą © barklu
Warta w Sieradzu
Warta w Sieradzu © barklu
Sieradz zadziwił mnie ilością odnowionych miejsc - nie tylko poszczególnych ulic, ale całych obszarów. Warto zwrócić uwagę na ciekawy wzorek na jezdni oraz oryginalne latarnie.
Ul. Wschodnia
Ul. Wschodnia © barklu
Tutaj efekt nieco psują tablice zamontowane na starych drewnianych słupach telefonicznych.
Ul. Zamkowa
Ul. Zamkowa © barklu
Na Wzgórzu Zamkowym spodziewałem się jakichś umocnień, ale raczej nie takich. A jak widać i w nowszych czasach się tu umacniano.
Bunkier na Wzgórzu Zamkowym
Bunkier na Wzgórzu Zamkowym © barklu
Odnowiony skwer
Odnowiony skwer © barklu
Słupy z herbem przy ulicy prowadzącej do rynku.
Podjazd na Rynek
Podjazd na Rynek © barklu
Rynek oczywiście też w granicie:
Rynek w Sieradzu
Rynek w Sieradzu © barklu
Rynek w Sieradzu
Rynek w Sieradzu © barklu
Ten plac nieco dalej od centrum niestety pozostał "po staremu"
Pomnik Piłsudskiego
Pomnik Piłsudskiego © barklu
Za to dworzec pięknie wyremontowany, włącznie z drzwiami otwierającymi się automatycznie - nie rozsuwanymi, tylko właśnie otwieranymi na zewnątrz.
Dworzec w Sieradzu
Dworzec w Sieradzu © barklu
Tablica pamiątkowa na dworcu
Tablica pamiątkowa na dworcu © barklu
W drodze powrotnej też tłok i rowerzystów więcej iż miejsc.

Dane wycieczki:
Uczestnicy
Km:43.10Km teren:8.00 Czas:02:52km/h:15.03
Pr. maks.:0.00Temperatura: HRmax:(%)HRavg(%)
Kalorie:kcalPodjazdy:mRower:Retro rakieta
Aktywność Jazda na rowerze

Sokola Góra

Sobota, 29 sierpnia 2015 | dodano:29.08.2015Kategoria 40-60km, Okolice Łodzi
Św. Teresy od Traktorowej do Rossmana prawie gorowa, rowerówka takze - nie ma tylko jeszcze oznakowania. Oczywiście zatoka przystankowa "musi" być, więc piesi będą chodzic po DDR bo na chodnik miejsca już zabrakło.
DDR na Św. Teresy
DDR na Św. Teresy © barklu
Rondo Św. Teresy - Szczecińska powoli powstaje. Bardzo dobrze, bo dotychczas było ciężko wyjechać.
Budowa ronda przy Szczecińskiej
Budowa ronda przy Szczecińskiej © barklu
W okolicach Aleksandrowa pojechałem inaczej niż zwykle, w tym odkrywając fragment drogi asfaltowej łączącej dwie gruntówki.
Zapomniana asfaltowa droga
Zapomniana asfaltowa droga © barklu
Potem spory odcinek czerwonym szlakiem, żeby nie jechać w obie strony tą samą trasą.
Las Grotnicki
Las Grotnicki © barklu
Pojeździłem trochę po polnych drogach na zachód od drogi Aleksandrów - Parzęczew, ale żadnych ciekawostek nie znalazłem, nawet drewnianych chałup na tej trasie nie było.
Dane wycieczki:
Km:55.90Km teren:20.00 Czas:03:11km/h:17.56
Pr. maks.:0.00Temperatura: HRmax:(%)HRavg(%)
Kalorie:kcalPodjazdy:mRower:Skałołaz
Aktywność Jazda na rowerze

Blogi rowerowe na www.bikestats.pl