Wpisy archiwalne w miesiącu
Grudzień, 2016
Dystans całkowity: | 667.50 km (w terenie 48.00 km; 7.19%) |
Czas w ruchu: | 41:22 |
Średnia prędkość: | 16.14 km/h |
Liczba aktywności: | 30 |
Średnio na aktywność: | 22.25 km i 1h 22m |
Więcej statystyk |
Buble rowerowe w Atrurówku i podsumowanie 2016
Sobota, 31 grudnia 2016 | dodano:31.12.2016Kategoria Łódź, P. K. Wzniesień Łódzkich
Jak to dobrze, że oślizłe łapska stawiaczy znaków rowerowych nie dotarły do całości Lasu Łagiewnickiego. Że są jeszcze ściezki dostępne dla wszystkich i oznakowane jedynie na drzewach jako szlak, albo i wcale.
Ścieżka wzdłuż Łagiewnickiej © barklu
A o co chodzi? W Arturówku mamy drogę rowerową.
DDR w Arturówku © barklu
Fajnie wygląda przy ośnieżonym stawie, nie?
Ośnieżony staw © barklu
Ale to koniec fajności. Do tego stopnia koniec, że już wysłałem do Zarządu Zieleni Miejskiej pismo następującej treści:
Uprzejmie proszę o wprowadzenie następujących zmian w oznakowaniu ścieżek pieszych i rowerowych w Arturówku, w celu zwiększenia komfortu zarówno pieszych jak rowerzystów:
1. Rezygnacja z oznakowania znakiem C16 (droga dla pieszych) mostka między stawem wschodnim a środkowym - sytuacja jest o tyle dziwna, że przebiega tamtędy oznakowany szlak rowerowy i teraz nie wolno jechać po nim rowerem.
Droga dla pieszych na szlaku rowerowym © barklu
2. Rezygnacja z oznakowania znakiem C13 (droga dla rowerów) łącznika od mostka na ul. Skrzydlatej do alejki po północnej części stawu zachodniego - stanowi ona dogodny skrót dla pieszych, a przez rowerzystów jest używana w niewielkim stopniu ze względu na krawężnik przy jezdni i dużo łatwiejszy wjazd parę metrów dalej.
DDR skrótem dla pieszych © barklu
3. Rezygnacja z oznakowania odpowiednio C16 i C13 ścieżek łączących alejkę po południowej stronie stawu zachodniego z przedłużeniem ul. Krasnoludków - ze względu na fakt, że zarówno dla pieszych, jak i rowerzystów wygodniej jest wybrać dogodną dla swojego kierunku ścieżkę tak jak zwykli to od zawsze czynić bez nadkładania drogi, zatem sztuczne odbieranie możliwości wyboru jest utrudnieniem w korzystaniu z terenu rekreacyjnego i prawdopodobnie często będzie nieprzestrzegane.
Ścieżka rowerowa © barklu
Ścieżka piesza © barklu
4. Montaż tabliczki T22 (nie dotyczy rowerów) przy znaku B1 (zakaz ruchu) przy wlocie w ścieżkę po południowej stronie stawu środkowego od ul. Skrzydlatej, w celu umożliwienia tam ruchu rowerowego.
Zakaz wjazdu bez wyłączeń © barklu
5. Rezygnacja z podziału na część pieszą i rowerową alejki po południowej stronie stawu zachodniego - ze względu na fakt, iż obie części zbudowane są z identycznego kruszywa, a rozdział stanowi cienki krawężnik często zasypany piachem / śniegiem / liśćmi podział ten jest w wielu miejscach niewidoczny i zarówno pieszym, jak rowerzystom zdarza się poruszać "nie swoją" częścią.
DDR w Arturówku © barklu
A tak w ogóle w Arturówku pełno ludzi ze względu na bieg sylwestrowy... i tak dochodzimy do rowerowego podsumowania 2016r. A więc jak zwykle 8000km, niemal wszystkie dojazdy do pracy rowerem, wyczykowanie pojazdu znalezionego pod śmietnikiem... ale najważniejsze oczywiście narodziny córki :)
I z tego powodu (ciąża) od maja jeździłem samotne, nie było też wyjazdu na wczasy. Za to wykres miesięczny idealnie równy ;)
Ścieżka wzdłuż Łagiewnickiej © barklu
A o co chodzi? W Arturówku mamy drogę rowerową.
DDR w Arturówku © barklu
Fajnie wygląda przy ośnieżonym stawie, nie?
Ośnieżony staw © barklu
Ale to koniec fajności. Do tego stopnia koniec, że już wysłałem do Zarządu Zieleni Miejskiej pismo następującej treści:
Uprzejmie proszę o wprowadzenie następujących zmian w oznakowaniu ścieżek pieszych i rowerowych w Arturówku, w celu zwiększenia komfortu zarówno pieszych jak rowerzystów:
1. Rezygnacja z oznakowania znakiem C16 (droga dla pieszych) mostka między stawem wschodnim a środkowym - sytuacja jest o tyle dziwna, że przebiega tamtędy oznakowany szlak rowerowy i teraz nie wolno jechać po nim rowerem.
Droga dla pieszych na szlaku rowerowym © barklu
2. Rezygnacja z oznakowania znakiem C13 (droga dla rowerów) łącznika od mostka na ul. Skrzydlatej do alejki po północnej części stawu zachodniego - stanowi ona dogodny skrót dla pieszych, a przez rowerzystów jest używana w niewielkim stopniu ze względu na krawężnik przy jezdni i dużo łatwiejszy wjazd parę metrów dalej.
DDR skrótem dla pieszych © barklu
3. Rezygnacja z oznakowania odpowiednio C16 i C13 ścieżek łączących alejkę po południowej stronie stawu zachodniego z przedłużeniem ul. Krasnoludków - ze względu na fakt, że zarówno dla pieszych, jak i rowerzystów wygodniej jest wybrać dogodną dla swojego kierunku ścieżkę tak jak zwykli to od zawsze czynić bez nadkładania drogi, zatem sztuczne odbieranie możliwości wyboru jest utrudnieniem w korzystaniu z terenu rekreacyjnego i prawdopodobnie często będzie nieprzestrzegane.
Ścieżka rowerowa © barklu
Ścieżka piesza © barklu
4. Montaż tabliczki T22 (nie dotyczy rowerów) przy znaku B1 (zakaz ruchu) przy wlocie w ścieżkę po południowej stronie stawu środkowego od ul. Skrzydlatej, w celu umożliwienia tam ruchu rowerowego.
Zakaz wjazdu bez wyłączeń © barklu
5. Rezygnacja z podziału na część pieszą i rowerową alejki po południowej stronie stawu zachodniego - ze względu na fakt, iż obie części zbudowane są z identycznego kruszywa, a rozdział stanowi cienki krawężnik często zasypany piachem / śniegiem / liśćmi podział ten jest w wielu miejscach niewidoczny i zarówno pieszym, jak rowerzystom zdarza się poruszać "nie swoją" częścią.
DDR w Arturówku © barklu
A tak w ogóle w Arturówku pełno ludzi ze względu na bieg sylwestrowy... i tak dochodzimy do rowerowego podsumowania 2016r. A więc jak zwykle 8000km, niemal wszystkie dojazdy do pracy rowerem, wyczykowanie pojazdu znalezionego pod śmietnikiem... ale najważniejsze oczywiście narodziny córki :)
I z tego powodu (ciąża) od maja jeździłem samotne, nie było też wyjazdu na wczasy. Za to wykres miesięczny idealnie równy ;)
Dane wycieczki:
Km: | 21.50 | Km teren: | 10.00 | Czas: | 01:21 | km/h: | 15.93 |
Pr. maks.: | 0.00 | Temperatura: | HRmax: | (%) | HRavg | (%) | |
Kalorie: | kcal | Podjazdy: | m | Rower: | Skałołaz | ||
Aktywność Jazda na rowerze |
Kochanówka
Piątek, 30 grudnia 2016 | dodano:30.12.2016Kategoria Łódź
Szybki wypad o zmierzchu w celu przewietrzenia.
Zmodernizowany Konstal 805 na pętli. To nie tylko face-lifting, ale też modernizacja napędu, wymiana siedzeń, okien, drzwi na rozsuwane na zewnątrz Drugi wagon jest przerobiony na w całości pasażerski (bez kabiny motorniczego). Już od kilku lat równolegle z zakupami nowych tramwajów trwa taka modernizacja starych.
Pętla Żabieniec © barklu
W Kochanówce jak na wielu innych osiedlach trwa intensywne utwardzanie dróg gruntowych, tutaj spójnym standardem dla jezdni jest czerwona kostka, chodniki z normalnych płyt. Tę ulice chyba zrobili już w ubiegłym roku:
Ul. Rodła © barklu
Tutaj na drodze jeszcze pozostał piach po budowie, czyli nowość:
Ul. Kompostowa © barklu
Dla porównania, tak wyglądały te ulice jeszcze w 2013r.
Na górnych piętrach wygląda że już prawie wszyscy skończyli pracę, dół jeszcze oświetlony:
Biurowiec Rossmann © barklu
Zmodernizowany Konstal 805 na pętli. To nie tylko face-lifting, ale też modernizacja napędu, wymiana siedzeń, okien, drzwi na rozsuwane na zewnątrz Drugi wagon jest przerobiony na w całości pasażerski (bez kabiny motorniczego). Już od kilku lat równolegle z zakupami nowych tramwajów trwa taka modernizacja starych.
Pętla Żabieniec © barklu
W Kochanówce jak na wielu innych osiedlach trwa intensywne utwardzanie dróg gruntowych, tutaj spójnym standardem dla jezdni jest czerwona kostka, chodniki z normalnych płyt. Tę ulice chyba zrobili już w ubiegłym roku:
Ul. Rodła © barklu
Tutaj na drodze jeszcze pozostał piach po budowie, czyli nowość:
Ul. Kompostowa © barklu
Dla porównania, tak wyglądały te ulice jeszcze w 2013r.
Na górnych piętrach wygląda że już prawie wszyscy skończyli pracę, dół jeszcze oświetlony:
Biurowiec Rossmann © barklu
Dane wycieczki:
Km: | 14.90 | Km teren: | 0.00 | Czas: | 00:51 | km/h: | 17.53 |
Pr. maks.: | 0.00 | Temperatura: | HRmax: | (%) | HRavg | (%) | |
Kalorie: | kcal | Podjazdy: | m | Rower: | Znajda (sprzedany) | ||
Aktywność Jazda na rowerze |
Szpital CZMP
Czwartek, 29 grudnia 2016 | dodano:29.12.2016
Odebrać sweter żony ze szpitalnego depozytu.
Po drodze "zwiedziłem" kolejny wiadukt-widmo, tym razem całkiem nowy. Trasa Ślaska nie wiadomo czy i kiedy powstanie, więc może je czekać to samo co budowle na Pomorskiej.
Wiadukty Trasy Śląskiej © barklu
Amatorzy rozbijania butelek już je sobie zagospodarowali, zatem najlepiej rower zostawić na dole i wejść pieszo.
Szkło na wiadukcie © barklu
Jest za to widok na TrasęGórną Bartoszewskiego:
Trasa Bartoszewskiego - widok na południe © barklu
Trasa Bartoszewskiego - widok na północ © barklu
Po drodze "zwiedziłem" kolejny wiadukt-widmo, tym razem całkiem nowy. Trasa Ślaska nie wiadomo czy i kiedy powstanie, więc może je czekać to samo co budowle na Pomorskiej.
Wiadukty Trasy Śląskiej © barklu
Amatorzy rozbijania butelek już je sobie zagospodarowali, zatem najlepiej rower zostawić na dole i wejść pieszo.
Szkło na wiadukcie © barklu
Jest za to widok na Trasę
Trasa Bartoszewskiego - widok na południe © barklu
Trasa Bartoszewskiego - widok na północ © barklu
Dane wycieczki:
Km: | 26.70 | Km teren: | 0.00 | Czas: | 01:31 | km/h: | 17.60 |
Pr. maks.: | 0.00 | Temperatura: | HRmax: | (%) | HRavg | (%) | |
Kalorie: | kcal | Podjazdy: | m | Rower: | Znajda (sprzedany) | ||
Aktywność Jazda na rowerze |
Wiadukty widmo i NCŁ
Środa, 28 grudnia 2016 | dodano:28.12.2016Kategoria Łódź
Jeszcze raz zawieźć papiery do kadr w CKD, potem pojechałem kawałek dalej obejrzeć wiadukty-widmo, pozostałości po planach przebudowy Pomorskiej. Jak widać służą co najwyżej pewnej części lokalnej społeczności ;) Dojść można na przełaj od Pomorskiej albo od Lawinowej.
Wiadukty Pomorska/Lawinowa © barklu
Ruch odbywa się starym wiaduktem z dość ostrymi zakrętami z obu stron:
Widok na wiadukt na Pomorskiej © barklu
W drodze powrotnej objechałem Nowe Centrum Łodzi, pierwszy raz za dnia. Na Tramwajowej już przygotowali się na kałuże pod wiaduktem:
Ograniczenie prędkości na Tramwajowej © barklu
Dobre oznakowanie miejsca, gdzie zaczyna się jednokierunkowa droga rowerowa, brakuje tego na Rojnej:
Jednokierunkowa DDR na Tramwajowej © barklu
Wierzbowa póki co kończy się przy Nowowęglowej, do połączenia z Tuwima brakuje kilkudziesięciu metrów.
Zakończenie Wierzbowej © barklu
...a jako że Nowowęglowa też kończy się na Wierzbowej, którą dojechać da się tylko w jedną stronę do Narutowicza, ruch na niej niewielki
Nowowęglowa © barklu
W przyszłym roku ma powstać przedłużenie Nowoweglowej do Kopcińskiego, nie wiem dlaczego zrobili wypasiony chodnik zamiast odgięcia asfaltu.
Widok w stronę Kopcińskiego © barklu
Był widok na tramwajową z dołu, teraz z góry:
Widok na Tramwajową z Nowowęglowej © barklu
Przy serpentynie rowerowej barierek jeszcze nie ma:
Węzeł przy Dworcu Fabrycznym © barklu
Żeby nie stać na światłach przy Nowotargowej, lepiej pojechać dołem.
Dolny poziom wyjść z dworca © barklu
Wiadukty Pomorska/Lawinowa © barklu
Ruch odbywa się starym wiaduktem z dość ostrymi zakrętami z obu stron:
Widok na wiadukt na Pomorskiej © barklu
W drodze powrotnej objechałem Nowe Centrum Łodzi, pierwszy raz za dnia. Na Tramwajowej już przygotowali się na kałuże pod wiaduktem:
Ograniczenie prędkości na Tramwajowej © barklu
Dobre oznakowanie miejsca, gdzie zaczyna się jednokierunkowa droga rowerowa, brakuje tego na Rojnej:
Jednokierunkowa DDR na Tramwajowej © barklu
Wierzbowa póki co kończy się przy Nowowęglowej, do połączenia z Tuwima brakuje kilkudziesięciu metrów.
Zakończenie Wierzbowej © barklu
...a jako że Nowowęglowa też kończy się na Wierzbowej, którą dojechać da się tylko w jedną stronę do Narutowicza, ruch na niej niewielki
Nowowęglowa © barklu
W przyszłym roku ma powstać przedłużenie Nowoweglowej do Kopcińskiego, nie wiem dlaczego zrobili wypasiony chodnik zamiast odgięcia asfaltu.
Widok w stronę Kopcińskiego © barklu
Był widok na tramwajową z dołu, teraz z góry:
Widok na Tramwajową z Nowowęglowej © barklu
Przy serpentynie rowerowej barierek jeszcze nie ma:
Węzeł przy Dworcu Fabrycznym © barklu
Żeby nie stać na światłach przy Nowotargowej, lepiej pojechać dołem.
Dolny poziom wyjść z dworca © barklu
Dane wycieczki:
Km: | 23.60 | Km teren: | 0.00 | Czas: | 01:23 | km/h: | 17.06 |
Pr. maks.: | 0.00 | Temperatura: | HRmax: | (%) | HRavg | (%) | |
Kalorie: | kcal | Podjazdy: | m | Rower: | Znajda (sprzedany) | ||
Aktywność Jazda na rowerze |
Papierologia
Wtorek, 27 grudnia 2016 | dodano:27.12.2016Kategoria Łódź
Do kadr żony i moich z aktem urodzenia.
A tym się kończy budowanie wiaduktów na zapas i zapominanie o ich utrzymaniu. Ciekawe, czy jeśli kiedyś jednak zdecydują się poszerzać drogę (zbudować druga jezdnię), nie będzie trzeba burzyć i budować od nowa. Samosiejki też zadziwiają: rośnie takie coś gdziekolwiek, rozwala asfalt, a "oficjalne" sadzonki przy ulicach usychają np. bez podlewania w upał.
Zarośnięty wiadukt na Pomorskiej © barklu
Zarośnięty wiadukt na Pomorskiej © barklu
A tym się kończy budowanie wiaduktów na zapas i zapominanie o ich utrzymaniu. Ciekawe, czy jeśli kiedyś jednak zdecydują się poszerzać drogę (zbudować druga jezdnię), nie będzie trzeba burzyć i budować od nowa. Samosiejki też zadziwiają: rośnie takie coś gdziekolwiek, rozwala asfalt, a "oficjalne" sadzonki przy ulicach usychają np. bez podlewania w upał.
Zarośnięty wiadukt na Pomorskiej © barklu
Zarośnięty wiadukt na Pomorskiej © barklu
Dane wycieczki:
Km: | 19.50 | Km teren: | 0.00 | Czas: | 01:09 | km/h: | 16.96 |
Pr. maks.: | 0.00 | Temperatura: | HRmax: | (%) | HRavg | (%) | |
Kalorie: | kcal | Podjazdy: | m | Rower: | Znajda (sprzedany) | ||
Aktywność Jazda na rowerze |
Grunwald i klasyczne znaleziska
Poniedziałek, 26 grudnia 2016 | dodano:26.12.2016Kategoria Okolice Łodzi
Na Rąbieńskiej znalazłem przy drodze dwie "klasyczne" opony 20" Stomil. Anaconda z niemal pełnym bieżnikiem (nieco spękana guma na boku) oraz Motylek zużyty mocno, ale jeszcze niecałkowicie. Zabrałem - w sumie kiedyś mogą się przydać.
Stomil Anaconda i Motylek © barklu
Kawałek dalej w jednym z gospodarstw stoją cztery stary i cztery łady samary w rożnym stopniu rozkładu. Jakieś zagłębie klasyków ;)
Stary i samary © barklu
Dwa stary © barklu
Miła niespodzianka czekała mnie na drodze Grunwald - Zgniłe Błoto. owa nawierzchnia pojawiła się nawet nie wiem kiedy, a był na nią już najwyższy czas bo droga składała się miejscami z samych dziur. Teraz można śmigać. Fajnie też że przy remoncie nie ucierpiało żadne drzewo i latem nadal nie będzie patelni ;)
Nowy asfalt Grunwald - Zgniłe Błoto © barklu
Stomil Anaconda i Motylek © barklu
Kawałek dalej w jednym z gospodarstw stoją cztery stary i cztery łady samary w rożnym stopniu rozkładu. Jakieś zagłębie klasyków ;)
Stary i samary © barklu
Dwa stary © barklu
Miła niespodzianka czekała mnie na drodze Grunwald - Zgniłe Błoto. owa nawierzchnia pojawiła się nawet nie wiem kiedy, a był na nią już najwyższy czas bo droga składała się miejscami z samych dziur. Teraz można śmigać. Fajnie też że przy remoncie nie ucierpiało żadne drzewo i latem nadal nie będzie patelni ;)
Nowy asfalt Grunwald - Zgniłe Błoto © barklu
Dane wycieczki:
Km: | 33.80 | Km teren: | 0.00 | Czas: | 01:45 | km/h: | 19.31 |
Pr. maks.: | 0.00 | Temperatura: | HRmax: | (%) | HRavg | (%) | |
Kalorie: | kcal | Podjazdy: | m | Rower: | Znajda (sprzedany) | ||
Aktywność Jazda na rowerze |
Znowu w Zgierzu im nie wyszło...
Niedziela, 25 grudnia 2016 | dodano:25.12.2016Kategoria Okolice Łodzi
Szybki wypad na rower - tym razem do Zgierza, bo ponoć dzieją się tam rowerowe cudactwa.
Jakiś czas temu opisywałem bubel rowerowy w Zgierzu i myślałem, że nic gorszego już nie da się zrobić. Jak się jednak okazuje, Zgierz przerasta sam siebie. Tym razem na nowo wyremontowanej ul. Konstantynowskiej (przedłużenie Szczecińskiej w Łodzi) wymalowali dwukierunkową drogę rowerową na jezdni. Tak, dokładnie tak - WYMALOWANO. I o ile jadąc w kierunku Łodzi wszystko jest w porządku jak na pasie rowerowym, o tyle w przeciwnym kierunku robi się wręcz niebezpiecznie.
Początek: teleport przez dwa pasy ruchu na lewą stronę i brak linii przez kilkadziesiąt metrów. Dalej to coś dwukierunkowe o szerokości ok, 1,75m.
Początek dziwotworu rowerowego © barklu
Nie zapominajmy, ze odcinek przez las biegnie poza terenem zabudowanym, czyli mamy w zasadzie jazdę poboczem pod prąd przy samochodach pędzących 90km/h oraz ruchu ciężarowym (objazd drogi krajowej dla pojazdów powyżej 3,6m ze względu na wiadukt kolejowy).
Koniec terenu zabudowanego © barklu
W mieście pojawia się obok chodnik. Przy okazji wyszedł kolejny bubel: najpierw wyremontowali drogę, potem stwierdzili, że trzeba wyciąć drzewa. I dziury w chodniku zostały.
Wycięte drzewa © barklu
Ciekawe, czy kierowcy spodziewają się rowerzystów jadących tu po lewej stronie.
Coś w rodzaju przejazdu © barklu
Swoją drogą, przy tak ustawionych znakach pionowych i braku rowerowych znaków poziomych na tej pasodrodze rowerowej cześć rowerzystów może uznać, że trzeba jechać chodnikiem. Do całości dochodzi jeszcze malowanie cienkowarstwowe linii, czyli w zasadzie niewidoczne przy mokrej jezdni pod słońce, co kierowców tez może wprowadzić w błąd.
Znak przy chodniku © barklu
Końcówka to kolejne mistrzostwo: najbezpieczniejsze rozwiązanie, jakim jest rondo, zmieniono w potworka. Co ma zrobić w tym miejscu rowerzysta?
Koniec dziwotworu rowerowego © barklu
Czy można było zrobić lepiej? Oczywiście. Wystarczyło wybudować zwykłą DDRkę, wyszłoby nawet taniej ze względu na mniejszą wymaganą wytrzymałość. Czy można poprawić teraz? Myślę, że też by się dało. Na pasy rowerowe za mało miejsca, ale przy nowej równej nawierzchni wystarczyłoby metrowe pobocze z obu stron.
I przy tym wszystkim drobne niedociągnięcia w Łodzi, jak np. DDR na Rojnej przechodzący z dwukierunkowego w dwa jednokierunkowe bez żadnego oznakowania przeciwdziałającego jeździe pod prąd, to pikuś.
DDR wzdłuż Rojnej © barklu
Jakiś czas temu opisywałem bubel rowerowy w Zgierzu i myślałem, że nic gorszego już nie da się zrobić. Jak się jednak okazuje, Zgierz przerasta sam siebie. Tym razem na nowo wyremontowanej ul. Konstantynowskiej (przedłużenie Szczecińskiej w Łodzi) wymalowali dwukierunkową drogę rowerową na jezdni. Tak, dokładnie tak - WYMALOWANO. I o ile jadąc w kierunku Łodzi wszystko jest w porządku jak na pasie rowerowym, o tyle w przeciwnym kierunku robi się wręcz niebezpiecznie.
Początek: teleport przez dwa pasy ruchu na lewą stronę i brak linii przez kilkadziesiąt metrów. Dalej to coś dwukierunkowe o szerokości ok, 1,75m.
Początek dziwotworu rowerowego © barklu
Nie zapominajmy, ze odcinek przez las biegnie poza terenem zabudowanym, czyli mamy w zasadzie jazdę poboczem pod prąd przy samochodach pędzących 90km/h oraz ruchu ciężarowym (objazd drogi krajowej dla pojazdów powyżej 3,6m ze względu na wiadukt kolejowy).
Koniec terenu zabudowanego © barklu
W mieście pojawia się obok chodnik. Przy okazji wyszedł kolejny bubel: najpierw wyremontowali drogę, potem stwierdzili, że trzeba wyciąć drzewa. I dziury w chodniku zostały.
Wycięte drzewa © barklu
Ciekawe, czy kierowcy spodziewają się rowerzystów jadących tu po lewej stronie.
Coś w rodzaju przejazdu © barklu
Swoją drogą, przy tak ustawionych znakach pionowych i braku rowerowych znaków poziomych na tej pasodrodze rowerowej cześć rowerzystów może uznać, że trzeba jechać chodnikiem. Do całości dochodzi jeszcze malowanie cienkowarstwowe linii, czyli w zasadzie niewidoczne przy mokrej jezdni pod słońce, co kierowców tez może wprowadzić w błąd.
Znak przy chodniku © barklu
Końcówka to kolejne mistrzostwo: najbezpieczniejsze rozwiązanie, jakim jest rondo, zmieniono w potworka. Co ma zrobić w tym miejscu rowerzysta?
Koniec dziwotworu rowerowego © barklu
Czy można było zrobić lepiej? Oczywiście. Wystarczyło wybudować zwykłą DDRkę, wyszłoby nawet taniej ze względu na mniejszą wymaganą wytrzymałość. Czy można poprawić teraz? Myślę, że też by się dało. Na pasy rowerowe za mało miejsca, ale przy nowej równej nawierzchni wystarczyłoby metrowe pobocze z obu stron.
I przy tym wszystkim drobne niedociągnięcia w Łodzi, jak np. DDR na Rojnej przechodzący z dwukierunkowego w dwa jednokierunkowe bez żadnego oznakowania przeciwdziałającego jeździe pod prąd, to pikuś.
DDR wzdłuż Rojnej © barklu
Dane wycieczki:
Km: | 28.40 | Km teren: | 0.00 | Czas: | 01:33 | km/h: | 18.32 |
Pr. maks.: | 0.00 | Temperatura: | HRmax: | (%) | HRavg | (%) | |
Kalorie: | kcal | Podjazdy: | m | Rower: | Znajda (sprzedany) | ||
Aktywność Jazda na rowerze |
Tesco
Sobota, 24 grudnia 2016 | dodano:24.12.2016Kategoria Łódź
Najpierw do Tesco zarejestrować numer telefonu, bo w końcu by mi wyłączyli, powrót okrężną drogą do Zgierskiej.
Przy Tesco stał rower z ciekawą samoróbką oświetleniową, fajnie by było wiedzieć jaka moc prądnicy, jakie opory i jak ze ślizganiem przy deszczu.
Prądnica rowerowa © barklu
Za zakręcie przy 11 Listopada już od dawna nie stawiają nowych latarni, trzy ścięte kikuty leżą jak leżały. Widać nie opłaca się stawiać nowych, bo ciągle ktoś wylatuje. Ograniczenie do 40 wcale nie jest na wyrost szczególnie jak jest mokro, a kawałek dalej przejście dla pieszych.
Włókniarzy / 11 Listopada © barklu
Na Zgierskiej przy studzience nieco zapadł się cpr - trzeba uważać.
Uszkodzenia CPR wzdłuż Zgierskiej © barklu
Z kolei to, co uznawałem za zejście do alejek nad stawem, okazało się tylko dojściem do nowego placu zabaw. Ale prace chyba jeszcze nie skończone. W ogóle ciekawy widok: plac zabaw w kształcie statku, w tle apartamentowiec również inspirowany statkiem.
Plac zabaw nad Sokołówką © barklu
Na koniec życzę wszystkim Wesołych Świąt :)
Przy Tesco stał rower z ciekawą samoróbką oświetleniową, fajnie by było wiedzieć jaka moc prądnicy, jakie opory i jak ze ślizganiem przy deszczu.
Prądnica rowerowa © barklu
Za zakręcie przy 11 Listopada już od dawna nie stawiają nowych latarni, trzy ścięte kikuty leżą jak leżały. Widać nie opłaca się stawiać nowych, bo ciągle ktoś wylatuje. Ograniczenie do 40 wcale nie jest na wyrost szczególnie jak jest mokro, a kawałek dalej przejście dla pieszych.
Włókniarzy / 11 Listopada © barklu
Na Zgierskiej przy studzience nieco zapadł się cpr - trzeba uważać.
Uszkodzenia CPR wzdłuż Zgierskiej © barklu
Z kolei to, co uznawałem za zejście do alejek nad stawem, okazało się tylko dojściem do nowego placu zabaw. Ale prace chyba jeszcze nie skończone. W ogóle ciekawy widok: plac zabaw w kształcie statku, w tle apartamentowiec również inspirowany statkiem.
Plac zabaw nad Sokołówką © barklu
Na koniec życzę wszystkim Wesołych Świąt :)
Dane wycieczki:
Km: | 14.20 | Km teren: | 0.00 | Czas: | 00:50 | km/h: | 17.04 |
Pr. maks.: | 0.00 | Temperatura: | HRmax: | (%) | HRavg | (%) | |
Kalorie: | kcal | Podjazdy: | m | Rower: | Znajda (sprzedany) | ||
Aktywność Jazda na rowerze |
Urząd Stanu Cywilnego
Piątek, 23 grudnia 2016 | dodano:23.12.2016Kategoria Łódź
Zarejestrować narodziny córki :)
A powietrze dzisiaj w mieście paskudne, czuć smog, do tego wszędzie korki.
Świąteczny latarniarz i dorożka © barklu
Jak się okazuje, rejestracji dokonuje się w tej dzielnicy co szpital, nie miejsce zamieszkania, zatem ze Zgierskiej skierowali mnie na Pabianicką.
USC Łódź Górna © barklu
A powietrze dzisiaj w mieście paskudne, czuć smog, do tego wszędzie korki.
Świąteczny latarniarz i dorożka © barklu
Jak się okazuje, rejestracji dokonuje się w tej dzielnicy co szpital, nie miejsce zamieszkania, zatem ze Zgierskiej skierowali mnie na Pabianicką.
USC Łódź Górna © barklu
Dane wycieczki:
Km: | 17.30 | Km teren: | 0.00 | Czas: | 01:13 | km/h: | 14.22 |
Pr. maks.: | 0.00 | Temperatura: | HRmax: | (%) | HRavg | (%) | |
Kalorie: | kcal | Podjazdy: | m | Rower: | Miejski pogromca zasp | ||
Aktywność Jazda na rowerze |
Szpital CZMP
Czwartek, 22 grudnia 2016 | dodano:22.12.2016Kategoria Łódź
Tym razem ślady zimowe w negatywie: nie czarne na białym śniegu, a białe na czarnym asfalcie. I nikt nie jeździ środkiem ;)
Solne ślady na Al. Politechniki © barklu
Solne ślady na Al. Politechniki © barklu
Dane wycieczki:
Km: | 25.80 | Km teren: | 0.00 | Czas: | 01:28 | km/h: | 17.59 |
Pr. maks.: | 0.00 | Temperatura: | HRmax: | (%) | HRavg | (%) | |
Kalorie: | kcal | Podjazdy: | m | Rower: | Znajda (sprzedany) | ||
Aktywność Jazda na rowerze |