Wpisy archiwalne w miesiącu
Lipiec, 2013
Dystans całkowity: | 779.50 km (w terenie 61.00 km; 7.83%) |
Czas w ruchu: | 28:48 |
Średnia prędkość: | 16.56 km/h |
Maksymalna prędkość: | 49.20 km/h |
Suma podjazdów: | 5040 m |
Liczba aktywności: | 30 |
Średnio na aktywność: | 25.98 km i 3h 36m |
Więcej statystyk |
Praca
Środa, 31 lipca 2013 | dodano:01.08.2013Kategoria Łódź
Dane wycieczki:
Km: | 10.00 | Km teren: | 0.00 | Czas: | km/h: | ||
Pr. maks.: | 0.00 | Temperatura: | HRmax: | (%) | HRavg | (%) | |
Kalorie: | kcal | Podjazdy: | m | Rower: | Miejski pogromca zasp | ||
Aktywność Jazda na rowerze |
Praca
Wtorek, 30 lipca 2013 | dodano:30.07.2013Kategoria Łódź
Przyroda wszędzie sobie poradzi:
Brzoza na balkonie© barklu
Dane wycieczki:
Km: | 10.00 | Km teren: | 0.00 | Czas: | km/h: | ||
Pr. maks.: | 0.00 | Temperatura: | HRmax: | (%) | HRavg | (%) | |
Kalorie: | kcal | Podjazdy: | m | Rower: | Miejski pogromca zasp | ||
Aktywność Jazda na rowerze |
Praca
Poniedziałek, 29 lipca 2013 | dodano:29.07.2013Kategoria Łódź
Upał, a na dodatek smog gryzący w gardle. Ale i tak lepiej rowerem niż MPK albo samochodem bez klimatyzacji.
Dane wycieczki:
Km: | 10.00 | Km teren: | 0.00 | Czas: | km/h: | ||
Pr. maks.: | 0.00 | Temperatura: | HRmax: | (%) | HRavg | (%) | |
Kalorie: | kcal | Podjazdy: | m | Rower: | Miejski pogromca zasp | ||
Aktywność Jazda na rowerze |
Barycz - wycieczka z PTTK
Niedziela, 28 lipca 2013 | dodano:28.07.2013Kategoria 60-100km, Okolice Łodzi, Wycieczki PTTK
Dzisiejsza trasa dość ciężka, głównie ze względu na temperaturę powyżej 30 stopni. Było też trochę przedzierania się przez piachy.
Odwiedziliśmy też hodowlę danieli przy leśniczówce w Pabianicach.
Młyn w Baryczy© barklu
Stawy w Baryczy© barklu
Kościół w Dobroniu© barklu
Odwiedziliśmy też hodowlę danieli przy leśniczówce w Pabianicach.
Hodowla danieli© barklu
Dane wycieczki:
Km: | 82.30 | Km teren: | 10.00 | Czas: | 04:52 | km/h: | 16.91 |
Pr. maks.: | 0.00 | Temperatura: | HRmax: | (%) | HRavg | (%) | |
Kalorie: | kcal | Podjazdy: | m | Rower: | Retro rakieta | ||
Aktywność Jazda na rowerze |
Zajezdnia na Brusie
Sobota, 27 lipca 2013 | dodano:28.07.2013Kategoria Łódź
Z okazji urodzin Łodzi były drzwi otwarte zajezdni na Brusie. W najbliższym czasie ma tam powstać muzeum komunikacji, ale już teraz można oglądać kilka zabytkowych pojazdów.
803N, rocznik 1973, w eksploatacji 1974-2012. Do niedawna te tramwaje używane były w ruchu podmiejskim.
5N1, lata eksploatacji 1950-1975
803N zmodernizowany. Postawili go tak sprytnie, że przechodząc na tył można obejrzeć wnętrze zajezdni.
Przeróbki tramwajów eksploatowanych w latach 1950-1974 i 1975: od 1974 wagon techniczny oraz 1980-2001 jako wagon szkoleniowy. Niech mi ktoś teraz pokaże 50-letni autobus służący jako L-ka ;)
Wagon wyposażony w osobne nastawniki dla ucznia i instruktora (jedyny w Polsce)
Wagon typu Sanok, w eksploatacji 1928-1973. Ciekawe czy współczesne tramwaje też przetrwają 45 lat.
Motorniczy jechał na stojąco, nie było też żadnych wskaźników:
Wagon 5N, w ruchu liniowym 1957-1992:
Wagon 5N, techniczny sieci górnej:
Wagon towarowy J.John - wyprodukowany w Łodzi w 1916r.
Kilka historycznych eksponatów czeka na renowację, póki co zabezpieczone są folią.
Oprócz tramwajów można było podziwiać też autobusy:
Ikarus 260, 1983r.
Jelcz M11, 1989-2006. Czasem jeszcze jeździłem takim do liceum. W porównaniu z długowiecznymi tramwajami, to kiepsko wypada.
Na koniec Ikarus 280 (1990 - 2008), którego chyba każdy zna, parę takich jeszcze jeździ po Łodzi.
803N, rocznik 1973, w eksploatacji 1974-2012. Do niedawna te tramwaje używane były w ruchu podmiejskim.
Tramwaj 803N© barklu
Tramwaj 803N wnętrze© barklu
5N1, lata eksploatacji 1950-1975
Tramwaj 5N1© barklu
Tramwaj 5N1 wnętrze© barklu
803N zmodernizowany. Postawili go tak sprytnie, że przechodząc na tył można obejrzeć wnętrze zajezdni.
Tramwaj 803N zmodernizowany© barklu
Wnętrze zajezdni© barklu
Przeróbki tramwajów eksploatowanych w latach 1950-1974 i 1975: od 1974 wagon techniczny oraz 1980-2001 jako wagon szkoleniowy. Niech mi ktoś teraz pokaże 50-letni autobus służący jako L-ka ;)
Wagon szkoleniowy i pług© barklu
Wagon wyposażony w osobne nastawniki dla ucznia i instruktora (jedyny w Polsce)
Wagon szkoleniowy - wnętrze© barklu
Wagon typu Sanok, w eksploatacji 1928-1973. Ciekawe czy współczesne tramwaje też przetrwają 45 lat.
Wagon typu Sanok© barklu
Wagon typu Sanok - wnętrze© barklu
Tabliczka na zasuwanych drzwiach© barklu
Motorniczy jechał na stojąco, nie było też żadnych wskaźników:
Wagon typu Sanok - miejsce motorniczego© barklu
Wagon 5N, w ruchu liniowym 1957-1992:
Tramwaj 5N© barklu
Tramwaj 5N - kabina motorniczego© barklu
Tramwaj 5N - wnętrze© barklu
Tramwaj 5N - śmietniczka© barklu
Wagon 5N, techniczny sieci górnej:
Wgon 5N techniczny sieci górnej© barklu
Wagon towarowy J.John - wyprodukowany w Łodzi w 1916r.
Wagon towarowy J.John© barklu
Tabliczka znamionowa© barklu
Kilka historycznych eksponatów czeka na renowację, póki co zabezpieczone są folią.
Tramwaje do renowacji© barklu
Oprócz tramwajów można było podziwiać też autobusy:
Ikarus 260, 1983r.
Ikarus 260© barklu
Jelcz "ogórek" w wersji technicznej© barklu
Jelcz M11, 1989-2006. Czasem jeszcze jeździłem takim do liceum. W porównaniu z długowiecznymi tramwajami, to kiepsko wypada.
Jelcz M11© barklu
Na koniec Ikarus 280 (1990 - 2008), którego chyba każdy zna, parę takich jeszcze jeździ po Łodzi.
Zamień wóz na bus ;)© barklu
Dane wycieczki:
Km: | 15.40 | Km teren: | 6.00 | Czas: | km/h: | ||
Pr. maks.: | 0.00 | Temperatura: | HRmax: | (%) | HRavg | (%) | |
Kalorie: | kcal | Podjazdy: | m | Rower: | Miejski pogromca zasp | ||
Aktywność Jazda na rowerze |
Moskwa i budowa A1
Sobota, 27 lipca 2013 | dodano:27.07.2013Kategoria 40-60km, Okolice Łodzi, P. K. Wzniesień Łódzkich
Zacznę on nowości przy szkole podstawowej na Łupkowej, mianowicie progi wyspowe. Nie utrudniają one przejazdu autobusom ani rowerzystom, dla kierowców też chyba są lepsze niż zwykły próg (przejazd tylko z jednego boku i bardziej łagodny).
Dalej pojechałem standardową trasą do Moskwy, trochę szutrem, trochę asfaltem. Regionalizmy mają się dobrze, trafiają nawet na oficjalne znaki.
Niektóre boczne i polne drogi są nieprzejezdne z powodu budowy autostrady A1. Niech zbudują czym prędzej!
W Moskwie wymienili słup z drogowskazami, bo stary już się rozlatywał.
Z Moskwy skierowałem się w stronę Lasu Wiączyńskiego, mijając radiolatarnię naprowadzającą samoloty na lotnisko.
Jeszcze raz przeciąłem budowę auostrady
Powrót przez Widzew nową DDR, gdzie przy wjeździe na stację benzynową jakaś pani o mało mnie nie rozjechała. Przepuszczała pieszego, a mnie już nie zauważyła "bo tak szybko jechałem". Na szczęście przeprosiła.
-270713/
Progi wyspowe na Łupkowej© barklu
Dalej pojechałem standardową trasą do Moskwy, trochę szutrem, trochę asfaltem. Regionalizmy mają się dobrze, trafiają nawet na oficjalne znaki.
Krańcówna w Kalonce© barklu
Niektóre boczne i polne drogi są nieprzejezdne z powodu budowy autostrady A1. Niech zbudują czym prędzej!
Budowa A1© barklu
Droga wzdłuż budowy A1© barklu
W Moskwie wymienili słup z drogowskazami, bo stary już się rozlatywał.
Centrum Moskwy© barklu
Z Moskwy skierowałem się w stronę Lasu Wiączyńskiego, mijając radiolatarnię naprowadzającą samoloty na lotnisko.
Radiolatarnia we Wiączyniu© barklu
Jeszcze raz przeciąłem budowę auostrady
A1 przy Malowniczej© barklu
Powrót przez Widzew nową DDR, gdzie przy wjeździe na stację benzynową jakaś pani o mało mnie nie rozjechała. Przepuszczała pieszego, a mnie już nie zauważyła "bo tak szybko jechałem". Na szczęście przeprosiła.
-270713/
Dane wycieczki:
Km: | 53.10 | Km teren: | 7.00 | Czas: | 02:43 | km/h: | 19.55 |
Pr. maks.: | 0.00 | Temperatura: | HRmax: | (%) | HRavg | (%) | |
Kalorie: | kcal | Podjazdy: | m | Rower: | Retro rakieta | ||
Aktywność Jazda na rowerze |
Praca + Lipcowa Masa Krytyczna
Piątek, 26 lipca 2013 | dodano:27.07.2013Kategoria Łódź, Masa Krytyczna
Ludzi "trochę mało", tzn. niecałe 1500. Jazda głównie wielopasmowymi ulicami, w tym wiaduktem na Włókniarzy.
Masę filmował zdalnie sterowany latający oktokopter.
Gołąb pijący wodę© barklu
Masę filmował zdalnie sterowany latający oktokopter.
Oktokopter nad Masą© barklu
Postój na Retkini© barklu
Wjazd na Plac Wolności© barklu
Dane wycieczki:
Km: | 34.00 | Km teren: | 0.00 | Czas: | km/h: | ||
Pr. maks.: | 0.00 | Temperatura: | HRmax: | (%) | HRavg | (%) | |
Kalorie: | kcal | Podjazdy: | m | Rower: | Miejski pogromca zasp | ||
Aktywność Jazda na rowerze |
Praca
Czwartek, 25 lipca 2013 | dodano:25.07.2013Kategoria Łódź
Na Zielonej chyba też będą wymieniać nawierzchnię:
Zielona koło Gdańskiej© barklu
Dane wycieczki:
Km: | 10.00 | Km teren: | 0.00 | Czas: | km/h: | ||
Pr. maks.: | 0.00 | Temperatura: | HRmax: | (%) | HRavg | (%) | |
Kalorie: | kcal | Podjazdy: | m | Rower: | Miejski pogromca zasp | ||
Aktywność Jazda na rowerze |
Praca + Castorama
Środa, 24 lipca 2013 | dodano:25.07.2013Kategoria Łódź
Dane wycieczki:
Km: | 20.00 | Km teren: | 0.00 | Czas: | km/h: | ||
Pr. maks.: | 0.00 | Temperatura: | HRmax: | (%) | HRavg | (%) | |
Kalorie: | kcal | Podjazdy: | m | Rower: | Miejski pogromca zasp | ||
Aktywność Jazda na rowerze |
Praca + majserkowanie
Wtorek, 23 lipca 2013 | dodano:23.07.2013Kategoria Łódź
A po pracy wziąłem się za remont oświetlenia przed Masą, bo ostatnio nie działało poprawnie, dobrze że miałem bateryjne. Jak się okazało styki w tylnej lampce są mocno skorodowane. Przeciągnąłem kable pod klosz i przykręciłem wewnątrz, bliżej żarówki. Dynamo też okazało się pod osłoną dość zardzewiałe (początkowo myślałem że to tam tkwi przyczyna), ale działa. Oczywiście przy zdejmowaniu pękły zaczepy i teraz dolna osłona jest sklejona taśmą.
Zamontowałem także oświetlenie w rowerze Zosi. Tutaj wykorzystałem części z pękniętego górala, pokonując problemy z brakiem miejsca do przykręcenia części:
-tylna lampka: bezpośrednio do koszyka, z drugiej strony prętów zepsuta blaszka od błotnika. Jak widać wszystko się przydaje.
-przednia lampka opaską metalową do wspornika kierownicy, przynajmniej jest wysoko, oświetla ziemię przed kołem i nie jest narażone na złamanie gdy rower się wywróci. W swoim też powinienem tak zrobić, ale na razie nie wykombinowałem w jaki sposób (mostek jest tuż nad sterami).
Dynamo po zdjęciu dolnej osłony© barklu
Zamontowałem także oświetlenie w rowerze Zosi. Tutaj wykorzystałem części z pękniętego górala, pokonując problemy z brakiem miejsca do przykręcenia części:
-tylna lampka: bezpośrednio do koszyka, z drugiej strony prętów zepsuta blaszka od błotnika. Jak widać wszystko się przydaje.
Tylna lampka© barklu
-przednia lampka opaską metalową do wspornika kierownicy, przynajmniej jest wysoko, oświetla ziemię przed kołem i nie jest narażone na złamanie gdy rower się wywróci. W swoim też powinienem tak zrobić, ale na razie nie wykombinowałem w jaki sposób (mostek jest tuż nad sterami).
Przednia lampka© barklu
Dane wycieczki:
Km: | 10.00 | Km teren: | 0.00 | Czas: | km/h: | ||
Pr. maks.: | 0.00 | Temperatura: | HRmax: | (%) | HRavg | (%) | |
Kalorie: | kcal | Podjazdy: | m | Rower: | Miejski pogromca zasp | ||
Aktywność Jazda na rowerze |