Zajezdnia na Brusie
Sobota, 27 lipca 2013 | dodano:28.07.2013Kategoria Łódź
Z okazji urodzin Łodzi były drzwi otwarte zajezdni na Brusie. W najbliższym czasie ma tam powstać muzeum komunikacji, ale już teraz można oglądać kilka zabytkowych pojazdów.
803N, rocznik 1973, w eksploatacji 1974-2012. Do niedawna te tramwaje używane były w ruchu podmiejskim.
5N1, lata eksploatacji 1950-1975
803N zmodernizowany. Postawili go tak sprytnie, że przechodząc na tył można obejrzeć wnętrze zajezdni.
Przeróbki tramwajów eksploatowanych w latach 1950-1974 i 1975: od 1974 wagon techniczny oraz 1980-2001 jako wagon szkoleniowy. Niech mi ktoś teraz pokaże 50-letni autobus służący jako L-ka ;)
Wagon wyposażony w osobne nastawniki dla ucznia i instruktora (jedyny w Polsce)
Wagon typu Sanok, w eksploatacji 1928-1973. Ciekawe czy współczesne tramwaje też przetrwają 45 lat.
Motorniczy jechał na stojąco, nie było też żadnych wskaźników:
Wagon 5N, w ruchu liniowym 1957-1992:
Wagon 5N, techniczny sieci górnej:
Wagon towarowy J.John - wyprodukowany w Łodzi w 1916r.
Kilka historycznych eksponatów czeka na renowację, póki co zabezpieczone są folią.
Oprócz tramwajów można było podziwiać też autobusy:
Ikarus 260, 1983r.
Jelcz M11, 1989-2006. Czasem jeszcze jeździłem takim do liceum. W porównaniu z długowiecznymi tramwajami, to kiepsko wypada.
Na koniec Ikarus 280 (1990 - 2008), którego chyba każdy zna, parę takich jeszcze jeździ po Łodzi.
803N, rocznik 1973, w eksploatacji 1974-2012. Do niedawna te tramwaje używane były w ruchu podmiejskim.
Tramwaj 803N© barklu
Tramwaj 803N wnętrze© barklu
5N1, lata eksploatacji 1950-1975
Tramwaj 5N1© barklu
Tramwaj 5N1 wnętrze© barklu
803N zmodernizowany. Postawili go tak sprytnie, że przechodząc na tył można obejrzeć wnętrze zajezdni.
Tramwaj 803N zmodernizowany© barklu
Wnętrze zajezdni© barklu
Przeróbki tramwajów eksploatowanych w latach 1950-1974 i 1975: od 1974 wagon techniczny oraz 1980-2001 jako wagon szkoleniowy. Niech mi ktoś teraz pokaże 50-letni autobus służący jako L-ka ;)
Wagon szkoleniowy i pług© barklu
Wagon wyposażony w osobne nastawniki dla ucznia i instruktora (jedyny w Polsce)
Wagon szkoleniowy - wnętrze© barklu
Wagon typu Sanok, w eksploatacji 1928-1973. Ciekawe czy współczesne tramwaje też przetrwają 45 lat.
Wagon typu Sanok© barklu
Wagon typu Sanok - wnętrze© barklu
Tabliczka na zasuwanych drzwiach© barklu
Motorniczy jechał na stojąco, nie było też żadnych wskaźników:
Wagon typu Sanok - miejsce motorniczego© barklu
Wagon 5N, w ruchu liniowym 1957-1992:
Tramwaj 5N© barklu
Tramwaj 5N - kabina motorniczego© barklu
Tramwaj 5N - wnętrze© barklu
Tramwaj 5N - śmietniczka© barklu
Wagon 5N, techniczny sieci górnej:
Wgon 5N techniczny sieci górnej© barklu
Wagon towarowy J.John - wyprodukowany w Łodzi w 1916r.
Wagon towarowy J.John© barklu
Tabliczka znamionowa© barklu
Kilka historycznych eksponatów czeka na renowację, póki co zabezpieczone są folią.
Tramwaje do renowacji© barklu
Oprócz tramwajów można było podziwiać też autobusy:
Ikarus 260, 1983r.
Ikarus 260© barklu
Jelcz "ogórek" w wersji technicznej© barklu
Jelcz M11, 1989-2006. Czasem jeszcze jeździłem takim do liceum. W porównaniu z długowiecznymi tramwajami, to kiepsko wypada.
Jelcz M11© barklu
Na koniec Ikarus 280 (1990 - 2008), którego chyba każdy zna, parę takich jeszcze jeździ po Łodzi.
Zamień wóz na bus ;)© barklu
Dane wycieczki:
Km: | 15.40 | Km teren: | 6.00 | Czas: | km/h: | ||
Pr. maks.: | 0.00 | Temperatura: | HRmax: | (%) | HRavg | (%) | |
Kalorie: | kcal | Podjazdy: | m | Rower: | Miejski pogromca zasp | ||
Aktywność Jazda na rowerze |
Komentarze
Szkoda, że nie zachował się przegubowy ogórek. jeździł taki na linii 57 z pl. Niepodległości na pl. Wolności.
kdk - 17:24 niedziela, 28 lipca 2013 | linkuj
Komentuj