Informacje

  • Wszystkie kilometry: 120833.30 km
  • Km w terenie: 10138.81 km (8.39%)
  • Czas na rowerze: 217d 12h 23m
  • Prędkość średnia: 16.82 km/h
  • Więcej informacji.

Przebiegi roczne

baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl

Zaliczone gminy

baton rowerowy bikestats.pl

Jeżdżę na

Jeździłem na

Szukaj

Znajomi

Wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy barklu.bikestats.pl

Archiwum

Linki

Wpisy archiwalne w miesiącu

Kwiecień, 2017

Dystans całkowity:1081.80 km (w terenie 28.50 km; 2.63%)
Czas w ruchu:59:57
Średnia prędkość:17.84 km/h
Liczba aktywności:35
Średnio na aktywność:30.91 km i 1h 45m
Więcej statystyk

Sellingen

Piątek, 21 kwietnia 2017 | dodano:21.04.2017Kategoria 40-60km, Niemcy/Holandia
Większość trasy w kierunku południowym pokonałem po stronie niemieckiej ciągami pieszo-rowerowymi wzdłuż szos. Przy okazji: przy przecinaniu drogi z pierwszeństwem nie ma przejazdu rowerowego i związanych z tym polskich niescisłości. Po prostu można przejechać ustąpiwszy pierwszeństwa.
Podporządkowany cpr
Podporządkowany cpr © barklu
Do granicy skręciłem w lokalną drogę, która jak na Niemcy była w dość słabym stanie (mnóstwo łat, były nawet pojedyncze dziury, do tego tandetne żwirowe pobocze z jednej strony)
Droga do granicy - Niemcy
Droga do granicy - Niemcy © barklu
Po przejechaniu na stronę holenderską stan drogi się poprawił, zmieniły się też gatunki przydrożnych drzew ;) Zamiast żwiru po bokach - betonowa "tarka".
Droga od granicy - Holandia
Droga od granicy - Holandia © barklu
Jak się okazuje, miastem partnerskim Vlagtwedde (do którego gminy jest Sellingen) jest Międzyrzecz - i nie zabrakło drogowskazu przed ratuszem, nawet o "ę" pamiętali :) 
Drogowskazy w Sellingen
Drogowskazy w Sellingen © barklu
Zaskoczenie - tablica elektroniczna na jednym z przystanków autobusowych (na pozostałych nie widziałem). Chyba trochę przerost formy nad treścią, jedna linia i najbliższy autobus za 55 minut, taki ichni PKS.
Tablica elektroniczna przy przystanku
Tablica elektroniczna przy przystanku © barklu
Tego też się nie spodziewałem: 
Angielska taksówka
Angielska taksówka © barklu
A kawałek dalej:
Rzeźba czarownicy
Rzeźba czarownicy © barklu
O ile w miejscowości ruch rowerowy odbywał się po jezdni, to po wyjechaniu z terenu zabudowanego pojawiła się szeroka, asfaltowa droga rowerowo-motorowerowa, nawet z  rozdzieleniem kierunków ruchu.
Holenderska droga rowerowa
Holenderska droga rowerowa © barklu
Nie zapomniano nawet o połączeniu z posesjami po przeciwnej stronie, żeby nie trzeba było skakać przez rów albo szukać najbliższego zjazdu.
Wjazd na drogę rowerową
Wjazd na drogę rowerową © barklu
Oprócz "zwykłych" przydrożnych drzew natknąłem się też na taki pojedynczy egzemplarz:
Stare drzewo
Stare drzewo © barklu
Z Vlagtwedde skręciłem na drogę wzdłuż kanału - tutaj zaoszczędzili trochę materiału i utwardzili (równo i solidnie) tylko miejsca, gdzie są koła. W sumie dobry pomysł na wszelkie drogi dojazdowe do pól itp. z bardzo małym ruchem.
Droga wzdłuż kanału
Droga wzdłuż kanału © barklu
W miejscu połączenia się dwóch kanałów zbudowali jedną kładkę... łączącą wszystkie trzy brzegi.
Potrójna kładka
Potrójna kładka © barklu
Dane wycieczki:
Km:54.70Km teren:0.00 Czas:02:58km/h:18.44
Pr. maks.:0.00Temperatura: HRmax:(%)HRavg(%)
Kalorie:kcalPodjazdy:mRower:Stary treking
Aktywność Jazda na rowerze

Po okolicy

Czwartek, 20 kwietnia 2017 | dodano:21.04.2017Kategoria Niemcy/Holandia
Dane wycieczki:
Uczestnicy
Km:4.80Km teren:0.00 Czas:00:23km/h:12.52
Pr. maks.:0.00Temperatura: HRmax:(%)HRavg(%)
Kalorie:kcalPodjazdy:mRower:Stary treking
Aktywność Jazda na rowerze

Winschoten i przydrożne drzewa

Czwartek, 20 kwietnia 2017 | dodano:20.04.2017Kategoria 40-60km, Niemcy/Holandia
Trzeci dzień od rana jest przygruntowy przymrozek - dziś było chyba najzimniej i na początku nawet lekko marzły mi ręce (nie wziąłem grubszych rękawiczek).
Poranny szron
Poranny szron © barklu

Przez Holandię spory kawałek jechałem drogami lokalnymi, pięknie obsadzonymi drzewami.
Droga wzdłuż kanału
Droga wzdłuż kanału © barklu

Widać, że o zieleń przydrożna się dba - gałęzie są regularnie przycinane by nie stanowiły zagrożenia.
Droga lokalna
Droga lokalna © barklu
Przed Winschoten wyjechałem na szlak poprowadzony koroną wału, na którym niemiłosiernie wiało, bo wkoło puste równiny.
Szlak na wale
Szlak na wale © barklu

Kładka z kratownicy
Kładka z kratownicy © barklu
Do miasteczka wjeżdża się - jakże by inaczej - wypasioną drogą rowerową.
Wjazd do Winschoten
Wjazd do Winschoten © barklu
Jak to w Holandii, rowerzystów sporo, i to nie tylko dorosłych - przyszkolny parking rowerowy szczelnie wypełniony.
Parking rowerowy przy szkole
Parking rowerowy przy szkole © barklu
Ciekawy pomysł na kosz na śmieci, jakby się kto uparł to mógłby wyrzucić śmieci z roweru bez zatrzymywania się. Nie wiem tylko, czy czasem przy takim kącie nachylenia nie wywiewa foliówek itp.
Kosz na śmieci
Kosz na śmieci © barklu
W tle coś w rodzaju bloków, ale nawet pasują stylem do starego wiatraka
Wiatrak w Winschoten
Wiatrak w Winschoten © barklu
W ścisłym centrum zdaje mi się, że coś się pozmieniało od kiedy byłem ostatnio - wyremontowali ulicę, dodali fontannę pośrodku.
Fontanna
Fontanna © barklu
Ścisłe centrum wyłączone z ruchu samochodowego (poza dostawami). Nie zabrakło i drzew, mam nadzieję że Piotrkowskiej i na łódzkich woonerfach też z czasem dorosną do podobnych rozmiarów.
Centrum Winschoten
Centrum Winschoten © barklu
I jak zacząłem drzewami, tak i kończę. Oto szosa łącząca Holandię z Niemcami, status co najmniej jak nasza wojewódzka. Ruch pojazdów powolnych (rowery, motorowery, traktory) odbywa się drogą techniczną. I co widzimy? Nowe nasadzenia po obu stronach, a dalej w tle już dorosłe drzewa. Jak widać w kraju mającym jeden z najniższych współczynników śmiertelnych wypadków na liczbę mieszkańców drzewa przy drogach nie przeszkadzają.
Droga techniczna i główna
Droga techniczna i główna © barklu
Dane wycieczki:
Km:52.40Km teren:0.00 Czas:02:55km/h:17.97
Pr. maks.:0.00Temperatura: HRmax:(%)HRavg(%)
Kalorie:kcalPodjazdy:mRower:Stary treking
Aktywność Jazda na rowerze

Prawie do Leer

Środa, 19 kwietnia 2017 | dodano:19.04.2017Kategoria Niemcy/Holandia, 40-60km
Trasa podobna do przedwczorajszej, tyle że cały czas po wschodniej i południowej stronie rzeki. Zamiast trasy przy wałach wybrałem nieco oddaloną od rzeki drogę lokalną. Jakże by inaczej - z drzewami.
Droga lokalna
Droga lokalna © barklu
Niewielki fragment z historycznym brukiem - most z 1875r.
Bruk na moście
Bruk na moście © barklu
Jak się okazuje, można go obejrzeć i od spodu.
Most z 1875r
Most z 1875r © barklu
Kolejne brukowane kilkaset metrów to odcinek przez miejscowość Driever. Trudno mi stwierdzić, czy jest to po prostu pozostawiona oryginalna nawierzchnia, czy celowy współczesny zabieg mający m.in. skłonić kierowców do zdjęcia nogi z gazu.
Droga przez Driever
Droga przez Driever © barklu
Dojechałem do miejsca, w którym przekraczałem rzekę w Leer (mostu kolejowego) i skierowałem się na południe szlakiem wzdłuż linii kolejowej. Szkoda, że u nas nie ma tego typu asfaltowych szlaków, a jedynie można liczyć na drogi gruntowe.
Szlak wzdłuż linii kolejowej
Szlak wzdłuż linii kolejowej © barklu
Nieodłączny element krajobrazu:
Ferma wiatrowa
Ferma wiatrowa © barklu
Ale żeby nie było tak super - w Niemczech też zdarzają się bardzo bublowate drogi rowerowe z nierównej kostki i to przy drodze z niewielkim ruchem.
Droga rowerowa w Vollen
Droga rowerowa w Vollen © barklu Dane wycieczki:
Km:57.60Km teren:1.50 Czas:03:09km/h:18.29
Pr. maks.:0.00Temperatura: HRmax:(%)HRavg(%)
Kalorie:kcalPodjazdy:mRower:Stary treking
Aktywność Jazda na rowerze

Do sklepu

Wtorek, 18 kwietnia 2017 | dodano:19.04.2017Kategoria Niemcy/Holandia
W Łodzi nie opłacałoby się wyciągać roweru na tak krótki dystans, ale tu wystarczy wsiąść i pojechać, jest szybciej niż pieszo.
Kościół w Rhede-Ems
Kościół w Rhede-Ems © barklu Dane wycieczki:
Km:2.60Km teren:0.00 Czas:00:08km/h:19.50
Pr. maks.:0.00Temperatura: HRmax:(%)HRavg(%)
Kalorie:kcalPodjazdy:mRower:Stary treking
Aktywność Jazda na rowerze

Aschendorfer Obermoor

Wtorek, 18 kwietnia 2017 | dodano:18.04.2017Kategoria Niemcy/Holandia
Dziś celem wycieczki był rezerwat przyrody - torfowisko Aschendorfer Obermoor. Początkowo zabrałem się do tego od złej strony, jakimiś dzikimi drogami.
Droga przez torfowisko
Droga przez torfowisko © barklu
Aschendorfer Moor
Aschendorfer Moor © barklu
Rowerem nieprzystosowanym do jazdy terenowej było trudno jechać po grząskim gruncie, ale jakoś dawało radę - do pewnego momentu. Tutaj już wolałem nie kombinować, bo skończyłoby się zapewne jak pewnego razu nad Nerem, tylko zawróciłem najbliższą drogą.
Zalana droga
Zalana droga © barklu
Okazało się jednak, ze kawałek dalej wytyczona jest ścieżka przyrodnicza - bardziej piesza niż rowerowa, ale przejechać też się dało (choć miejscami opony się zapadały).
Ścieżka przyrodnicza
Ścieżka przyrodnicza © barklu
Pomost
Pomost © barklu

Ślad w torfie
Ślad w torfie © barklu
Wrzosy
Wrzosy © barklu

Grobla
Grobla © barklu
To była najbardziej terenowa trasa, jaką kiedykolwiek jechałem w Niemczech. 
Dziwny pojazd zauważony na jednej z posesji, wygląda trochę jak ratrak:
Pojazd wielokołowy
Pojazd wielokołowy © barklu
Na koniec ciekawostka infrastrukturalna. Pamiętacie niebezpiecznego bubla w Zgierzu? Otóż Niemcy zrobili PRAWIE tak samo, tyle że PRAWIE robi różnicę - w tym przypadku spora skrajnia i słupki.
Dwukierunkowy cpr
Dwukierunkowy cpr © barklu

Dane wycieczki:
Km:36.80Km teren:3.00 Czas:02:16km/h:16.24
Pr. maks.:0.00Temperatura: HRmax:(%)HRavg(%)
Kalorie:kcalPodjazdy:mRower:Stary treking
Aktywność Jazda na rowerze

Po okolicy

Poniedziałek, 17 kwietnia 2017 | dodano:18.04.2017Kategoria Niemcy/Holandia
Dane wycieczki:
Uczestnicy
Km:12.50Km teren:0.00 Czas:km/h:
Pr. maks.:0.00Temperatura: HRmax:(%)HRavg(%)
Kalorie:kcalPodjazdy:mRower:Stary treking
Aktywność Jazda na rowerze

Do Leer wzdłuż rzeki Ems

Poniedziałek, 17 kwietnia 2017 | dodano:17.04.2017Kategoria 60-100km, Niemcy/Holandia
Tym razem trasa w całości w Niemczech. Jedno zakole rzeki ściąłem, jadąc do Weener najkrótszą drogą, bo tamten fragment szlaku i tak znam. Niby w Weener też już byłem, ale jak się okazało do najładniejszej części nie dotarłem.
Uliczka w Weener
Uliczka w Weener © barklu
Kanał na starówce w Weener
Kanał na starówce w Weener © barklu
Pomnik torfiarek
Pomnik torfiarek © barklu
Tablica przy pomniku
Tablica przy pomniku © barklu
Z Weener do Leer jechałem już szlakiem wzdłuż wałów. Jako że na wałach odbywa się wypas owiec, przejścia obok bramy zabezpieczone są kładką z prętów, przez które owca nie przejdzie, nie wolno też jeździć konno ani wprowadzać psów. Swoją droga, ciekawe nawiązanie do znaku ze strefą zamieszkania.
Wjazd na szlak przy wałach
Wjazd na szlak przy wałach © barklu
Wypas owiec
Wypas owiec © barklu
Ciekawy efekt dekoracyjny na wsi:
Bluszcz na stodole
Bluszcz na stodole © barklu
Przy wjeździe do Leer stoi wielki rower:
Rzeźba koło Leer
Rzeźba koło Leer © barklu
Chwilę potem zaczęło padać, ale udało mi się przeczekać ulewę i wichurę pod daszkiem przy sterowni mostu zwodzonego. Jak tylko przestało padać, przejechałem na drugą stronę i zawróciłem na nadrzeczny szlak.
Nieczynna przeprawa promowa
Nieczynna przeprawa promowa © barklu
Na cyplu w miejscowości Leerort znajdują się pozostałości twierdzy (wały i fragment fosy). Co ciekawe, na górze obecnie znajduje się... plac zabaw. Cóż, potrzeby mieszkańców są nieco inne niż kilkaset lat temu ;)
Twierdza Leerort
Twierdza Leerort © barklu
Tablica przy twierdzy
Tablica przy twierdzy © barklu
Stocznia w Leer: jeden statek zwodowany, drugi czeka.
Stocznia w Leer
Stocznia w Leer © barklu
Przez rzekę Ems szlak biegnie kładką na moście kolejowym. Jazda wąską ścieżką po hałasujących kratownicach - niezapomniane przeżycie, jakby jechał pociąg byłoby jeszcze ciekawiej ;)
Kładka przy moście
Kładka przy moście © barklu
Nadrzecznym szlakiem dojechałem do Papenburga, tam przy stoczni akurat pusto.
Stocznia w Papenburgu
Stocznia w Papenburgu © barklu
Na koniec klasyczny samochód strażacki - większość nazwę Opel Blitz kojarzy pewnie z drugowojenną ciężarówką, jak się okazuje pojazdy o tej nazwie produkowano dużo dłużej.
Strażacki Opel Blitz
Strażacki Opel Blitz © barklu
Dane wycieczki:
Km:61.90Km teren:0.00 Czas:03:17km/h:18.85
Pr. maks.:0.00Temperatura: HRmax:(%)HRavg(%)
Kalorie:kcalPodjazdy:mRower:Stary treking
Aktywność Jazda na rowerze

Borsum

Niedziela, 16 kwietnia 2017 | dodano:17.04.2017Kategoria Niemcy/Holandia
Popołudniowa krótka wycieczka z żoną. Dane wycieczki:
Uczestnicy
Km:11.50Km teren:0.00 Czas:00:48km/h:14.38
Pr. maks.:0.00Temperatura: HRmax:(%)HRavg(%)
Kalorie:kcalPodjazdy:mRower:Stary treking
Aktywność Jazda na rowerze

Holenderski szlak

Niedziela, 16 kwietnia 2017 | dodano:16.04.2017Kategoria 40-60km, Niemcy/Holandia
Święta u rodziny w Niemczech to doskonała okazja, by pojeździć sobie w czystym powietrzu, w ciszy i spokoju. Na początek ruszyłem "za miedzę", czyli do Holandii, i pojechałem szlakiem miejscami w ogóle biegnącym z dala od wszelkich dróg, ale nadal z dobrą betonową nawierzchnią.
Szlak rowerowy
Szlak rowerowy © barklu
W jednym miejscu nad kanałem znajdowały się pozostałości jakiejś budowli:
Pozostałości przepompowni
Pozostałości przepompowni © barklu
Z tablicy informacyjnej wynika, że była to przepompownia pompująca wodę nad wałem za pomocą śruby Archimedesa.
Tablica informacyjna
Tablica informacyjna © barklu
Napotkałem też na takie ostrzeżenie, domyśliłem się że może chodzić o piaszczystą drogę. Czyżby ostrzegali rowerzystów?
Ostrzeżenie przed zmianą nawierzchni
Ostrzeżenie przed zmianą nawierzchni © barklu
Nie. Ostrzegają kierowców. Rowerzyści mają swoją betonową ścieżkę obok :)
Ścieżka rowerowa przy drodze gruntowej
Ścieżka rowerowa przy drodze gruntowej © barklu
Środek miejscowości Wedde i ciekawie przycięte drzewa. Jak się pojawią liście, będzie pewnie fajna kompozycja.
Drzewa w Wedde
Drzewa w Wedde © barklu
Takie małe przypomnienie o zasadach na skrzyżowaniu równorzędnym oraz o tym, ze z prawej należy spodziewać się rowerzystów:
Znak przypominający o pierwszeństwie z prawej
Znak przypominający o pierwszeństwie z prawej © barklu
Dizajnerskie ławki - jeśli tak mają wyglądać punkty odpoczynkowe przy szlakach rowerowych, to trochę przerost formy nad treścią, bo przed deszczem nic nie chroni.
Punkt odpoczynkowy
Punkt odpoczynkowy © barklu
Leśny fragment szlaku (jeśli mały zagajniczek można nazwać lasem, ale na bezrybiu...) posiada nawierzchnię z ubitego żwiru - generalnie nie ma potrzeby posiadania roweru górskiego by przejechać jakiś szlak wśród przyrody.
Odcinek leśny
Odcinek leśny © barklu
Własnie, przed deszczem... Nieopodal Bourtange złapała mnie ulewa, a jako ze wszędzie pusto nie było się nawet gdzie schować. Na szczęście trwała krótko, zaraz po niej wyszło słońce i co zmokłem, to wyschłem. W oddali widać zbliżającą się ścianę deszczu:
Ulewa nad kanałem
Ulewa nad kanałem © barklu
Dane wycieczki:
Km:46.10Km teren:2.00 Czas:02:29km/h:18.56
Pr. maks.:0.00Temperatura: HRmax:(%)HRavg(%)
Kalorie:kcalPodjazdy:mRower:Stary treking
Aktywność Jazda na rowerze

Blogi rowerowe na www.bikestats.pl