Informacje

  • Wszystkie kilometry: 126205.90 km
  • Km w terenie: 10274.81 km (8.14%)
  • Czas na rowerze: 223d 23h 17m
  • Prędkość średnia: 16.84 km/h
  • Więcej informacji.

Przebiegi roczne

baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl

Zaliczone gminy

baton rowerowy bikestats.pl

Jeżdżę na

Jeździłem na

Szukaj

Znajomi

Wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy barklu.bikestats.pl

Archiwum

Linki

Winschoten i przydrożne drzewa

Czwartek, 20 kwietnia 2017 | dodano:20.04.2017Kategoria 40-60km, Niemcy/Holandia
Trzeci dzień od rana jest przygruntowy przymrozek - dziś było chyba najzimniej i na początku nawet lekko marzły mi ręce (nie wziąłem grubszych rękawiczek).
Poranny szron
Poranny szron © barklu

Przez Holandię spory kawałek jechałem drogami lokalnymi, pięknie obsadzonymi drzewami.
Droga wzdłuż kanału
Droga wzdłuż kanału © barklu

Widać, że o zieleń przydrożna się dba - gałęzie są regularnie przycinane by nie stanowiły zagrożenia.
Droga lokalna
Droga lokalna © barklu
Przed Winschoten wyjechałem na szlak poprowadzony koroną wału, na którym niemiłosiernie wiało, bo wkoło puste równiny.
Szlak na wale
Szlak na wale © barklu

Kładka z kratownicy
Kładka z kratownicy © barklu
Do miasteczka wjeżdża się - jakże by inaczej - wypasioną drogą rowerową.
Wjazd do Winschoten
Wjazd do Winschoten © barklu
Jak to w Holandii, rowerzystów sporo, i to nie tylko dorosłych - przyszkolny parking rowerowy szczelnie wypełniony.
Parking rowerowy przy szkole
Parking rowerowy przy szkole © barklu
Ciekawy pomysł na kosz na śmieci, jakby się kto uparł to mógłby wyrzucić śmieci z roweru bez zatrzymywania się. Nie wiem tylko, czy czasem przy takim kącie nachylenia nie wywiewa foliówek itp.
Kosz na śmieci
Kosz na śmieci © barklu
W tle coś w rodzaju bloków, ale nawet pasują stylem do starego wiatraka
Wiatrak w Winschoten
Wiatrak w Winschoten © barklu
W ścisłym centrum zdaje mi się, że coś się pozmieniało od kiedy byłem ostatnio - wyremontowali ulicę, dodali fontannę pośrodku.
Fontanna
Fontanna © barklu
Ścisłe centrum wyłączone z ruchu samochodowego (poza dostawami). Nie zabrakło i drzew, mam nadzieję że Piotrkowskiej i na łódzkich woonerfach też z czasem dorosną do podobnych rozmiarów.
Centrum Winschoten
Centrum Winschoten © barklu
I jak zacząłem drzewami, tak i kończę. Oto szosa łącząca Holandię z Niemcami, status co najmniej jak nasza wojewódzka. Ruch pojazdów powolnych (rowery, motorowery, traktory) odbywa się drogą techniczną. I co widzimy? Nowe nasadzenia po obu stronach, a dalej w tle już dorosłe drzewa. Jak widać w kraju mającym jeden z najniższych współczynników śmiertelnych wypadków na liczbę mieszkańców drzewa przy drogach nie przeszkadzają.
Droga techniczna i główna
Droga techniczna i główna © barklu
Dane wycieczki:
Km:52.40Km teren:0.00 Czas:02:55km/h:17.97
Pr. maks.:0.00Temperatura: HRmax:(%)HRavg(%)
Kalorie:kcalPodjazdy:mRower:Stary treking
Aktywność Jazda na rowerze

Komentarze
A widziałeś docelową sieć autostrad i dróg ekspresowych?
https://pl.wikipedia.org/wiki/Autostrady_i_drogi_ekspresowe_w_Polsce
W zasadzie pokrywa zapotrzebowanie na wszystkie ważne relacje, nawet jeśli pozostaną jakieś krajówki to ruch na nich będzie niewielki. I nawet drzewa metr od drogi nie są problemem, bo w krytycznych miejscach można zastosować barierkę.
Tylko oczywiście teraz na budowę dróg kasy zabraknie przez wiek emerytalny, piset+ itp, jednak poprzedni rząd sporo zbudował.
Co wycinki drzew przy budowie autostrad - trudno, to jest konieczne. To NAPRAWDĘ poprawi bezpieczeństwo, nie tylko kierowców, ale też pieszych i rowerzystów, zwiększy komfort mieszkańców miejscowości przez których środek obecnie biegną krajówki - poprzez mniejszy ruch na innych drogach. Zauważ, że pisząc o S14 nie przeszkadzała mi wycinka lasu, przeszkadzało mi tylko to że został wycięty na darmo bo drogi nie będzie.
barklu
- 11:34 czwartek, 27 kwietnia 2017 | linkuj
W sensie, że za mało się wycina w stosunku do potrzeb. ;)
Wielkie drzewa metr od DK to już ciężki absurd.
Propozycja autostrad w ilości zbliżonej do krajówek - również. Chyba nie masz orientacji, ile tych krajówek jest, dublowanie ich wymusiłoby gigantyczną wycinkę drzew. ;]
mors
- 22:35 środa, 26 kwietnia 2017 | linkuj
Jak to co się wycina? Sam pokazywałeś lokalne drogi w swojej okolicy. Koło Łodzi tez niektóre drogi pocięli, nawet jedna szutrową. Że nie wspomnę o masakrze na Mazurach kilka lat temu: http://dzikiezycie.pl/archiwum/2009/listopad-2009/niekonczaca-sie-historia-czyli-wycinanie-alei-przydroznych
A co do ruchliwych krajówek, to zamiast wycinać drzewa lepiej sprawić by nie były ruchliwymi krajówkami - czyli zbudować ekspresówkę / autostradę.
barklu
- 10:36 poniedziałek, 24 kwietnia 2017 | linkuj
Co się wycina??? :O
Jeśli już, to rzadko i za późno - wielkie drzewa sterczą nawet przy ruchliwych krajówkach...
mors
- 22:12 niedziela, 23 kwietnia 2017 | linkuj
U nas takie też się wycina.
Poza tym - sprawa zupełnie inaczej by wyglądała, gdyby zastępowano je nowymi.
barklu
- 10:33 niedziela, 23 kwietnia 2017 | linkuj
Jakoś ani jedno drzewo tamże nie jest duże oraz, co równie ważne, nie są one przesadnie blisko drogi. ;>
mors
- 01:08 niedziela, 23 kwietnia 2017 | linkuj
Komentuj

Imię: Zaloguj się · Zarejestruj się!

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa zekon
Można używać znaczników: [b][/b] i [url=][/url]


Blogi rowerowe na www.bikestats.pl