Wpisy archiwalne w kategorii
40-60km
| Dystans całkowity: | 27406.40 km (w terenie 2682.50 km; 9.79%) |
| Czas w ruchu: | 1455:45 |
| Średnia prędkość: | 17.60 km/h |
| Maksymalna prędkość: | 60.60 km/h |
| Liczba aktywności: | 585 |
| Średnio na aktywność: | 46.85 km i 2h 39m |
| Więcej statystyk | |
Brochów - Sochaczew - dzień 2
Piątek, 2 maja 2014 | dodano:05.05.2014Kategoria 40-60km, Okolice Warszawy
Był teren, teraz czas na bardziej odpoczynkową wycieczkę - tzn. aby pewne części ciała odpoczęły od ciągłego obijania na wertepach ;)
Pojechaliśmy najpierw do Brochowa, obejrzeć kościół obronny z XVIw.

Kościół w Brochowie © barklu
Przed kościołem znajduje się bardzo mądra sentencja:

Cytat z Żeromskiego © barklu
Z Brochowa pojechaliśmy do przeprawy w cWitkowicach, gdzie znajdują się tablice upamiętniające poległych i bohaterów Bitwy nad Bzurą

Tablica pamiątkowa ppłk. Łukasza Cieplińskiego © barklu

Tablica pamiątkowa bohaterów Bitwy nad Bzurą © barklu
Drogą po zachodniej stronie Bzury dojechaliśmy do Sochaczewa, gdzie zwiedziliśmy muzeum koli wąskotorowej. Kolekcja jest bardzo obszerna, przedstawię kilka najbardziej niecodziennych eksponatów.

Muzeum kolei w Sochczewie © barklu
Ten pojazd chyba większość osób kojarzy, z resztą wersja szerokotorowa:

Warszawa 223 na torach © barklu
Są także inne drezyny wyglądające jak małe samochodziki, niestety bez opisu

Drezyna z Hajnówki © barklu
Ale są jeszcze ciekawsze eksponaty, zadziwiające głównie swoją trwałością:

Prowóz bezogniowy T(b)4688 © barklu
Lokomotywa przemysłowa bezogniowa T(b)4688 pracowała na zasadzie wtłaczania pod ciśnieniem pary do kotła z zewnętrznego źródła. Używana w zakładach, gdzie występowało zagrożenie wybuchem Wyprodukowana w Chemnitz w 1927r, eksploatowana do roku 1991 w Miejskiej Gazowni Wrocław - Tarnogaj. 64 lata - dużo?
No to proszę:

Elektrowóz Siemens © barklu
Elektrowóz Siemens z 1898r, służbę zakończył w roku... 1992! Niech ktoś mi powie, dlaczego teraz nie produkują tak długowiecznych maszyn?
Pojechaliśmy najpierw do Brochowa, obejrzeć kościół obronny z XVIw.

Kościół w Brochowie © barklu
Przed kościołem znajduje się bardzo mądra sentencja:

Cytat z Żeromskiego © barklu
Z Brochowa pojechaliśmy do przeprawy w cWitkowicach, gdzie znajdują się tablice upamiętniające poległych i bohaterów Bitwy nad Bzurą

Tablica pamiątkowa ppłk. Łukasza Cieplińskiego © barklu

Tablica pamiątkowa bohaterów Bitwy nad Bzurą © barklu
Drogą po zachodniej stronie Bzury dojechaliśmy do Sochaczewa, gdzie zwiedziliśmy muzeum koli wąskotorowej. Kolekcja jest bardzo obszerna, przedstawię kilka najbardziej niecodziennych eksponatów.

Muzeum kolei w Sochczewie © barklu
Ten pojazd chyba większość osób kojarzy, z resztą wersja szerokotorowa:

Warszawa 223 na torach © barklu
Są także inne drezyny wyglądające jak małe samochodziki, niestety bez opisu

Drezyna z Hajnówki © barklu
Ale są jeszcze ciekawsze eksponaty, zadziwiające głównie swoją trwałością:

Prowóz bezogniowy T(b)4688 © barklu
Lokomotywa przemysłowa bezogniowa T(b)4688 pracowała na zasadzie wtłaczania pod ciśnieniem pary do kotła z zewnętrznego źródła. Używana w zakładach, gdzie występowało zagrożenie wybuchem Wyprodukowana w Chemnitz w 1927r, eksploatowana do roku 1991 w Miejskiej Gazowni Wrocław - Tarnogaj. 64 lata - dużo?
No to proszę:

Elektrowóz Siemens © barklu
Elektrowóz Siemens z 1898r, służbę zakończył w roku... 1992! Niech ktoś mi powie, dlaczego teraz nie produkują tak długowiecznych maszyn?
Dane wycieczki:
| Km: | 45.80 | Km teren: | 5.00 | Czas: | 02:56 | km/h: | 15.61 |
| Pr. maks.: | 0.00 | Temperatura: | HRmax: | (%) | HRavg | (%) | |
| Kalorie: | kcal | Podjazdy: | m | Rower: | Skałołaz | ||
| Aktywność Jazda na rowerze | |||||||
Puszcza Kampinoska - dzień 1
Czwartek, 1 maja 2014 | dodano:04.05.2014Kategoria 40-60km, Okolice Warszawy
Pierwszego dnia majówki w Pasikoniach koło Kampinosu pojechaliśmy na najtrudniejszą z zaplanowanych tras w Puszczy Kampinoskiej. Z samych Pasikoni do Łazów prowadzi piękna lipowa aleja im. Fryderyka Chopina (Uwaga! Drzewa stanowią śmiertelne zagrożenie, bo mogą zabić niczemu niewinnego pijanego kierowcę jadącego 150km/h - ot, taki sarkazm po ostatniej wypowiedzi Krzysztofa Hołowczyca).

Aleja lipowa im. Fryderyka Chopina © barklu
Do puszczy wjeżchaliśmy w miejscowości Granica, kierując się żółtym szlakiem im. Zygmunta Padlewskiego, czyli we fragmencie, co także jest napisane na mapie, "kacapską drogą". Pierwszy obiekt na szlaku to cmentarz wojenny z 1939r:

Cmentarz wojenny w Granicy © barklu

Cmentarz wojenny w Granicy © barklu
Kawałek dalej szlak prowadzi wśród moczarów. Dobrze, że było w miare sucho, po deszczu mogłyby być problemy z przejechaniem.

Podmokły las © barklu

Szlak przez moczary © barklu
Żółtym szlakiem dociueramy do zielonego północnego szlaku krawędziowego, a potem do żółtego szlaku am. Aleksandra Janowskiego. Trochę ścięliśmy trasę, skręcając w "leoncińską drogę", a potem asfaltem do wsi Górki. Tam włączyliśmy się w główny czerwony szlak, kawałek dalej mijając kolejny obiekt historyczny - Sosnę Powstańcow 1863r (na niej schwytani powstańcy zostali powieszeni).

Sosna Powstańców 1863r © barklu
Czerwony szlak, jak się okazało, wcale nie jest łatwy - najpierw zaczynają się piachy, co ciekawe obok drogi leżą stery betonowych płyt - czyżby kiedyś planowano utwardzić szlak, ale z tego zrezygnowano?

Czerwony szlak - piach © barklu
Z piachów zjeżdżamy prosto w błoto. Są miejsca, że przejechać się nie da, trzeba obejść bokiem.

Czerwony szlak - błoto © barklu
Czerwonym szlakiem doccieramy do "Zamczyska" - pozostałości grodziska z XIIw. Wyraźnie widać fosę, wał ziemi i wzgórek.

Zamczysko © barklu

Widok z Zamczyska © barklu
Obok znajduje się mogiła nieznanego żołnierza AK.

Grób powstańczy © barklu
Z Zamczyska jedziemy do Kampinosu szlakiem niebieskiem. We wsi Granica mijamy skansen (chyba w remoncie, strzechy pokryte folią) i chatę kampinoską, niestety zamkniętą.

Skansen budownictwa puszczańskiego © barklu

Chata kampinoska © barklu
A żeby było ciekawiej, końcówkę wycieczki do Pasikoni też pojechaliśmy terenem, polnymi drogami. Swoją drogą, niektóre pola wyglądają dość interesująco, nie wiem co tam będzie rosło.

Geometryczne pole © barklu

Aleja lipowa im. Fryderyka Chopina © barklu
Do puszczy wjeżchaliśmy w miejscowości Granica, kierując się żółtym szlakiem im. Zygmunta Padlewskiego, czyli we fragmencie, co także jest napisane na mapie, "kacapską drogą". Pierwszy obiekt na szlaku to cmentarz wojenny z 1939r:

Cmentarz wojenny w Granicy © barklu

Cmentarz wojenny w Granicy © barklu
Kawałek dalej szlak prowadzi wśród moczarów. Dobrze, że było w miare sucho, po deszczu mogłyby być problemy z przejechaniem.

Podmokły las © barklu

Szlak przez moczary © barklu
Żółtym szlakiem dociueramy do zielonego północnego szlaku krawędziowego, a potem do żółtego szlaku am. Aleksandra Janowskiego. Trochę ścięliśmy trasę, skręcając w "leoncińską drogę", a potem asfaltem do wsi Górki. Tam włączyliśmy się w główny czerwony szlak, kawałek dalej mijając kolejny obiekt historyczny - Sosnę Powstańcow 1863r (na niej schwytani powstańcy zostali powieszeni).

Sosna Powstańców 1863r © barklu
Czerwony szlak, jak się okazało, wcale nie jest łatwy - najpierw zaczynają się piachy, co ciekawe obok drogi leżą stery betonowych płyt - czyżby kiedyś planowano utwardzić szlak, ale z tego zrezygnowano?

Czerwony szlak - piach © barklu
Z piachów zjeżdżamy prosto w błoto. Są miejsca, że przejechać się nie da, trzeba obejść bokiem.

Czerwony szlak - błoto © barklu
Czerwonym szlakiem doccieramy do "Zamczyska" - pozostałości grodziska z XIIw. Wyraźnie widać fosę, wał ziemi i wzgórek.

Zamczysko © barklu

Widok z Zamczyska © barklu
Obok znajduje się mogiła nieznanego żołnierza AK.

Grób powstańczy © barklu
Z Zamczyska jedziemy do Kampinosu szlakiem niebieskiem. We wsi Granica mijamy skansen (chyba w remoncie, strzechy pokryte folią) i chatę kampinoską, niestety zamkniętą.

Skansen budownictwa puszczańskiego © barklu

Chata kampinoska © barklu
A żeby było ciekawiej, końcówkę wycieczki do Pasikoni też pojechaliśmy terenem, polnymi drogami. Swoją drogą, niektóre pola wyglądają dość interesująco, nie wiem co tam będzie rosło.

Geometryczne pole © barklu
Dane wycieczki:
| Km: | 52.40 | Km teren: | 38.00 | Czas: | 04:04 | km/h: | 12.89 |
| Pr. maks.: | 0.00 | Temperatura: | HRmax: | (%) | HRavg | (%) | |
| Kalorie: | kcal | Podjazdy: | m | Rower: | Skałołaz | ||
| Aktywność Jazda na rowerze | |||||||
Pawlikowice
Niedziela, 27 kwietnia 2014 | dodano:27.04.2014Kategoria 40-60km, Okolice Łodzi
Rundka po wsiach na południe od Pabianic. Nie tylko w Łodzi straszą ruiny fabryk:

Ruiny fabryki w Pabianicach © barklu
Wiadomo, że w polskiej zabudowie jednorodzinnej panuje moda na styl dworkowaty. Jak widać na bramie można umieścić nawet herb. Ciekawe czy naprawdę mieszka tam jakiś potomek szlachty?

Herb na bramie © barklu
S8 otworzyli już do ruchu, na razie tylko na odcinku od Rzgowa do Dobronia, co stanowi obwodnicę Pabianic. Jak widać ruch znikomy, wzrośnie pewnie po otwarciu kolejnych odcinków.

Otwarta i pusta S8 © barklu
A na koniec bardzo nowoczesna wieś z latarniami zasilanymi przez wiatr i słońce:

Nowoczesne latarnie w Pawlikowicach © barklu

Ruiny fabryki w Pabianicach © barklu
Wiadomo, że w polskiej zabudowie jednorodzinnej panuje moda na styl dworkowaty. Jak widać na bramie można umieścić nawet herb. Ciekawe czy naprawdę mieszka tam jakiś potomek szlachty?

Herb na bramie © barklu
S8 otworzyli już do ruchu, na razie tylko na odcinku od Rzgowa do Dobronia, co stanowi obwodnicę Pabianic. Jak widać ruch znikomy, wzrośnie pewnie po otwarciu kolejnych odcinków.

Otwarta i pusta S8 © barklu
A na koniec bardzo nowoczesna wieś z latarniami zasilanymi przez wiatr i słońce:

Nowoczesne latarnie w Pawlikowicach © barklu
Dane wycieczki:
| Km: | 57.60 | Km teren: | 0.00 | Czas: | 03:07 | km/h: | 18.48 |
| Pr. maks.: | 0.00 | Temperatura: | HRmax: | (%) | HRavg | (%) | |
| Kalorie: | kcal | Podjazdy: | m | Rower: | Retro rakieta | ||
| Aktywność Jazda na rowerze | |||||||
Tuszyn
Poniedziałek, 21 kwietnia 2014 | dodano:21.04.2014Kategoria 40-60km, Okolice Łodzi
Dzisiaj też asfaltowo, kierunek na południe. W jedną stronę drogami bocznymi.

Wiadukt nad S8 © barklu

Kościół w Tuszynie © barklu

Skwer w Tuszynie © barklu
Wracałem krajówką, bo mały ruch i pobocze. Kawałek udało się przejechać w ogóle osobną drogą wzdłuż targowiska w Tuszynie. Jedyny TIR jaki mnie minął został ok. 2 km dalej zatrzymany przez policję, prawdopodobnie z powodu złamania zakazu ruchu w święta.

Targowisko koło DK1 © barklu

Wiadukt nad S8 © barklu

Kościół w Tuszynie © barklu

Skwer w Tuszynie © barklu
Wracałem krajówką, bo mały ruch i pobocze. Kawałek udało się przejechać w ogóle osobną drogą wzdłuż targowiska w Tuszynie. Jedyny TIR jaki mnie minął został ok. 2 km dalej zatrzymany przez policję, prawdopodobnie z powodu złamania zakazu ruchu w święta.

Targowisko koło DK1 © barklu
Dane wycieczki:
| Km: | 51.10 | Km teren: | 1.00 | Czas: | 02:38 | km/h: | 19.41 |
| Pr. maks.: | 0.00 | Temperatura: | HRmax: | (%) | HRavg | (%) | |
| Kalorie: | kcal | Podjazdy: | m | Rower: | Retro rakieta | ||
| Aktywność Jazda na rowerze | |||||||
Stryków - Zgierz - Aleksandrów
Niedziela, 20 kwietnia 2014 | dodano:20.04.2014Kategoria 40-60km, Okolice Łodzi
Trasa szosowa ze względu na mały świąteczny ruch. Ale najpierw tradycyjnie raport z ulic rozkopanych. Po sfrezowaniu asfaltu jest bardziej równo niż przed...

Przebudowa Inflanckiej © barklu
Drzewa po lewej niedługo zostaną wycięte w celu poszerzenia jezdni do trzech pasów. Ciekawi mnie też, co zrobią ze starą podbudową - wygląda mi na granitową kostkę, czyli mogłaby być gdzieś wykorzystana.
Widok z wiaduktu na Strykowskiej:

Modernizowana linia kolejowa © barklu
Linię kolejową chyba przerabiają na dwutorową, mam nadzieję że dzięki temu zwiększy się częstotliwość pociągów.
Dalsza trasa:

Stryków - Zgierz © barklu
W Zgierzu też coś odnawiają:

Placyk w Zgierzu © barklu
Gdzieś w tym miejscu poczułem, że zeszło mi powietrze z tylnego koła. Przebicia żadnego nie ma, od środka też nic ostrego, o co chodzi? Ano dętka lekko rozeszła się na zgrzewie od spodu, dalej nie mam pojęcia dlaczego. Załatałem bo nie chciało mi się zdejmować koła, pojechałem.

Przebudowa Inflanckiej © barklu
Drzewa po lewej niedługo zostaną wycięte w celu poszerzenia jezdni do trzech pasów. Ciekawi mnie też, co zrobią ze starą podbudową - wygląda mi na granitową kostkę, czyli mogłaby być gdzieś wykorzystana.
Widok z wiaduktu na Strykowskiej:

Modernizowana linia kolejowa © barklu
Linię kolejową chyba przerabiają na dwutorową, mam nadzieję że dzięki temu zwiększy się częstotliwość pociągów.
Dalsza trasa:

Stryków - Zgierz © barklu
W Zgierzu też coś odnawiają:

Placyk w Zgierzu © barklu
Gdzieś w tym miejscu poczułem, że zeszło mi powietrze z tylnego koła. Przebicia żadnego nie ma, od środka też nic ostrego, o co chodzi? Ano dętka lekko rozeszła się na zgrzewie od spodu, dalej nie mam pojęcia dlaczego. Załatałem bo nie chciało mi się zdejmować koła, pojechałem.
Dane wycieczki:
| Km: | 51.80 | Km teren: | 0.00 | Czas: | 02:36 | km/h: | 19.92 |
| Pr. maks.: | 46.80 | Temperatura: | HRmax: | (%) | HRavg | (%) | |
| Kalorie: | kcal | Podjazdy: | m | Rower: | Retro rakieta | ||
| Aktywność Jazda na rowerze | |||||||
Wzniesienia Łódzkie
Sobota, 19 kwietnia 2014 | dodano:19.04.2014Kategoria 40-60km, Okolice Łodzi, P. K. Wzniesień Łódzkich
Wreszcie udało mi się wyciągnąć żonę na dłuższą wycieczkę. Pojechaliśmy na Wzniesienia Łódzkie, fragmentami czarnym szlakiem rowerowym.
Na początek jednak kolejny wiadukt w remoncie, tym razem na Warszawskiej. Warto też zwrócić uwagę na nietypowy wahadłowy fragment torowiska tramwajowego: zamiast zwrotnicy, mamy dwa tory nachodzące na siebie.

Remont wiaduktu na Warszawskiej © barklu
Dalej już trochę terenu:

Ul. Okólna © barklu
Jeden z bardziej stromych podjazdów na szlaku:

Zosia na podjeździe pod Moskwą © barklu
A wracaliśmy z silnym wiatrem w plecy, więc poszło szybciej.
Na początek jednak kolejny wiadukt w remoncie, tym razem na Warszawskiej. Warto też zwrócić uwagę na nietypowy wahadłowy fragment torowiska tramwajowego: zamiast zwrotnicy, mamy dwa tory nachodzące na siebie.

Remont wiaduktu na Warszawskiej © barklu
Dalej już trochę terenu:

Ul. Okólna © barklu
Jeden z bardziej stromych podjazdów na szlaku:

Zosia na podjeździe pod Moskwą © barklu
A wracaliśmy z silnym wiatrem w plecy, więc poszło szybciej.
Dane wycieczki:
| Km: | 48.50 | Km teren: | 14.00 | Czas: | 02:59 | km/h: | 16.26 |
| Pr. maks.: | 0.00 | Temperatura: | HRmax: | (%) | HRavg | (%) | |
| Kalorie: | kcal | Podjazdy: | m | Rower: | Skałołaz | ||
| Aktywność Jazda na rowerze | |||||||
Las Bełdowski
Niedziela, 13 kwietnia 2014 | dodano:13.04.2014Kategoria 40-60km, Okolice Łodzi
Dziś dalszy ciąg zwiedzania wszelakich wertepów zaznaczonych na mapie przerywaną kreską - tym razem w okolicach Bełdowa.
Już w Babicach zjeżdżam na polną drogę z oznakowaniem z trochę innej epoki.

Znak w Babicach © barklu
Polnymi drogami dojeżdżam do Lasu Bełdowskiego

Droga w stronę Adamowa © barklu

Las Bełdowski © barklu
Leśnie dróżki trochę kręcą, więc łatwo zgubić kierunek. Przydał mi się kompas w telefonie. Przejeżdżam obok miejsc, których nie ma na mapie - np. zaorane pole w środku lasu. Chyba pod młodnik, innej opcji nie widzę.

Pole na polanie © barklu
Od Beldowa do Aleksandrowa też jadę przez pola i lasy, przy okazji odkrywając jakieś bajorka tuż przy szosie. Kto by pomyślał? Z drogi nie widać.

Las sosnowy koło Aleksandrowa © barklu

Stawy koło Aleksandrowa © barklu
I jest pierwszy 1000 km góralem :)
Już w Babicach zjeżdżam na polną drogę z oznakowaniem z trochę innej epoki.

Znak w Babicach © barklu
Polnymi drogami dojeżdżam do Lasu Bełdowskiego

Droga w stronę Adamowa © barklu

Las Bełdowski © barklu
Leśnie dróżki trochę kręcą, więc łatwo zgubić kierunek. Przydał mi się kompas w telefonie. Przejeżdżam obok miejsc, których nie ma na mapie - np. zaorane pole w środku lasu. Chyba pod młodnik, innej opcji nie widzę.

Pole na polanie © barklu
Od Beldowa do Aleksandrowa też jadę przez pola i lasy, przy okazji odkrywając jakieś bajorka tuż przy szosie. Kto by pomyślał? Z drogi nie widać.

Las sosnowy koło Aleksandrowa © barklu

Stawy koło Aleksandrowa © barklu
I jest pierwszy 1000 km góralem :)
Dane wycieczki:
| Km: | 48.00 | Km teren: | 20.00 | Czas: | 02:58 | km/h: | 16.18 |
| Pr. maks.: | 0.00 | Temperatura: | HRmax: | (%) | HRavg | (%) | |
| Kalorie: | kcal | Podjazdy: | m | Rower: | Skałołaz | ||
| Aktywność Jazda na rowerze | |||||||
Stoki i Las Wiączyński
Sobota, 12 kwietnia 2014 | dodano:12.04.2014Kategoria 40-60km, Okolice Łodzi
Trasę wybrałem trochę naokoło, przez Stoki. Wiadukt na Telefonicznej pięknie odnowiony, sama Telefoniczna nadal dziurawa.

Wiadukt na Telefonicznej © barklu
Na Stokach znajduje się osiedle niemieckich domów z czasów okupacji. W niektórych miejscach nawet nawierzchnia ulic pozostała historyczna. A jak trafi się podjazd, to jest ciekawie ;)

Ul. Dębowskiego © barklu
Kawałek dalej budują nowe bloki, trochę w polu.

Nowe bloki na Stokach © barklu
Do Lasu Wiączyńskiego wjechałem czerwonym szlakiem pieszym, polną drogą wśród kwitnących mirabelek (z tego co pamiętam)

Szlak do Lasu Wiączyńskiego © barklu
Kawałek pojechałem ścieżką po obrzeżach lasu, potem jakąś przesieką - generalnie staram się wjeżdżac tam, gdzie jeszcze mnie nie było.

Leśna ścieżka © barklu
Na koniec ukończona w 99% droga rowerowa na Rydza-Śmigłego. Jest asfalt, jest jakość, choć są i drobne niedoróbki. W rejonie wiaduktu bardzo skorzystali także piesi - nie muszą już wspinać się schodami na górę, żeby pokonać rów po dawnej bocznicy kolejowej.

DDR na Rydza -Śmigłego © barklu
Dla porównania: tak przejście wygląda po drugiej stronie.

Wiadukt na Rydza-Śmigłego © barklu

Wiadukt na Telefonicznej © barklu
Na Stokach znajduje się osiedle niemieckich domów z czasów okupacji. W niektórych miejscach nawet nawierzchnia ulic pozostała historyczna. A jak trafi się podjazd, to jest ciekawie ;)

Ul. Dębowskiego © barklu
Kawałek dalej budują nowe bloki, trochę w polu.

Nowe bloki na Stokach © barklu
Do Lasu Wiączyńskiego wjechałem czerwonym szlakiem pieszym, polną drogą wśród kwitnących mirabelek (z tego co pamiętam)

Szlak do Lasu Wiączyńskiego © barklu
Kawałek pojechałem ścieżką po obrzeżach lasu, potem jakąś przesieką - generalnie staram się wjeżdżac tam, gdzie jeszcze mnie nie było.

Leśna ścieżka © barklu
Na koniec ukończona w 99% droga rowerowa na Rydza-Śmigłego. Jest asfalt, jest jakość, choć są i drobne niedoróbki. W rejonie wiaduktu bardzo skorzystali także piesi - nie muszą już wspinać się schodami na górę, żeby pokonać rów po dawnej bocznicy kolejowej.

DDR na Rydza -Śmigłego © barklu
Dla porównania: tak przejście wygląda po drugiej stronie.

Wiadukt na Rydza-Śmigłego © barklu
Dane wycieczki:
| Km: | 42.40 | Km teren: | 12.00 | Czas: | 02:31 | km/h: | 16.85 |
| Pr. maks.: | 0.00 | Temperatura: | HRmax: | (%) | HRavg | (%) | |
| Kalorie: | kcal | Podjazdy: | m | Rower: | Skałołaz | ||
| Aktywność Jazda na rowerze | |||||||
Zagłoba
Niedziela, 6 kwietnia 2014 | dodano:06.04.2014Kategoria 40-60km, Okolice Łodzi
Do wraków samochodów tu i ówdzie chyba wszyscy zdążyli się już przyzwyczaić. Co innego takie coś:

Spalony autokar koło Zgierza © barklu
Przez Zgierz i aż do Białej przeleciałem pagórkowatą szosą, potem kawałek drogą lokalną, a od Kęblin drogą szutrową. Jej początkowy odcinek okazał się równiejszy niż niejeden asfalt, dalej niestety miejscami był piach.

Szutrówka w Kęblinach © barklu
A oto i cel wycieczki - zaintrygowała mnie ta nazwa, ciekawe skąd się wzięła?

Zagłoba © barklu

Spalony autokar koło Zgierza © barklu
Przez Zgierz i aż do Białej przeleciałem pagórkowatą szosą, potem kawałek drogą lokalną, a od Kęblin drogą szutrową. Jej początkowy odcinek okazał się równiejszy niż niejeden asfalt, dalej niestety miejscami był piach.

Szutrówka w Kęblinach © barklu
A oto i cel wycieczki - zaintrygowała mnie ta nazwa, ciekawe skąd się wzięła?

Zagłoba © barklu
Dane wycieczki:
| Km: | 53.00 | Km teren: | 2.00 | Czas: | 02:48 | km/h: | 18.93 |
| Pr. maks.: | 0.00 | Temperatura: | HRmax: | (%) | HRavg | (%) | |
| Kalorie: | kcal | Podjazdy: | m | Rower: | Retro rakieta | ||
| Aktywność Jazda na rowerze | |||||||
Węzeł A1-A2
Sobota, 5 kwietnia 2014 | dodano:05.04.2014Kategoria 40-60km, Okolice Łodzi
Pierwsza jazda po przeglądzie generalnym i wymianie napędu - rower jeździ jak nowy :)
Do samego węzła autostrad niestety nie da się dojechać - ślepy odcinek A1 jest ogrodzony.

Ślepy odcinek A1 © barklu
Dało się za to pojechać drogą techniczną.

Droga techniczna w stronę A2 © barklu
Z zachodniej strony droga kończyła się niestety w polu, na szczęscie ta po wschodniej biegła do samego skrzyżowania a potem wzdluż A2 na wschód.

Koniec drogi technicznej © barklu

Węzeł A1-A2 © barklu
Podsumowanie:
S14 - przejechane (w czasie budowy, po asfalcie)
S8 - przejechane (w czasie budowy, po asfalcie)
A1 - przejechane (w czasie budowy, bez asfaltu, oraz fragment drogą techniczną)
Pozostało jeczsze przejechać drogami technicznymi wzdłuż A2 do planowanego węzła z S14 (odcinkiem, który nie wiadomo kiedy powstanie), by zaliczyć całą obwodnicę Łodzi. Może być tylko problem z ciągłością, bo drogi techniczne często się urywają.
Na koniec zabytkowy pojazd:

Oldsmobile Tornado © barklu
Do samego węzła autostrad niestety nie da się dojechać - ślepy odcinek A1 jest ogrodzony.

Ślepy odcinek A1 © barklu
Dało się za to pojechać drogą techniczną.

Droga techniczna w stronę A2 © barklu
Z zachodniej strony droga kończyła się niestety w polu, na szczęscie ta po wschodniej biegła do samego skrzyżowania a potem wzdluż A2 na wschód.

Koniec drogi technicznej © barklu

Węzeł A1-A2 © barklu
Podsumowanie:
S14 - przejechane (w czasie budowy, po asfalcie)
S8 - przejechane (w czasie budowy, po asfalcie)
A1 - przejechane (w czasie budowy, bez asfaltu, oraz fragment drogą techniczną)
Pozostało jeczsze przejechać drogami technicznymi wzdłuż A2 do planowanego węzła z S14 (odcinkiem, który nie wiadomo kiedy powstanie), by zaliczyć całą obwodnicę Łodzi. Może być tylko problem z ciągłością, bo drogi techniczne często się urywają.
Na koniec zabytkowy pojazd:

Oldsmobile Tornado © barklu
Dane wycieczki:
| Km: | 55.90 | Km teren: | 5.00 | Czas: | 03:00 | km/h: | 18.63 |
| Pr. maks.: | 0.00 | Temperatura: | HRmax: | (%) | HRavg | (%) | |
| Kalorie: | kcal | Podjazdy: | m | Rower: | Retro rakieta | ||
| Aktywność Jazda na rowerze | |||||||




































