Wpisy archiwalne w kategorii
40-60km
Dystans całkowity: | 27323.80 km (w terenie 2677.50 km; 9.80%) |
Czas w ruchu: | 1450:58 |
Średnia prędkość: | 17.60 km/h |
Maksymalna prędkość: | 60.60 km/h |
Liczba aktywności: | 583 |
Średnio na aktywność: | 46.87 km i 2h 40m |
Więcej statystyk |
Miastowo
Po mieście, bo nie wiedziałem o której zacznie padać. Na początek Rondo Solidarności i bardzo potrzebny przejazd rowerowy zapewniający jako taką ciągłość wzdłuż Kopcińskiego i Palki.

Przejazd przez Pomorską © barklu
Telefoniczna pod wiaduktem nadal zamknięta (choć przejechać po podbudowie się da), obok wzdłuż nasypu powstaje droga do nowego osiedla.

Dojazd do osiedla © barklu
Bardzo ładnie prezentująca się w jesiennych barwach ul. Chałubińskiego.

Chałubińskiego © barklu
Kolejne od dawna wyczekiwane przejazdy rowerowe powstały wzdłuż Piłsudskiego przez Wałową po północnej stronie. Szkoda tylko, że udupili przy tym pieszych, bo przejazd nie musiał być aż tak szeroki - większość ruchu rowerowego odbywa się nową drogą rowerową po drugiej stronie.

Przejazd przez Wałową © barklu
Teraz czas na watek historyczny. Tak prezentuje się budynek dawnej szkoły carskiej z 1913r przy Przybyszewskiego, najstarszy zabytek na Zarzewie:

Dawna carska szkoła © barklu
Na budynku jest pozostałość rosyjskiego napisu:

Zatarty napis © barklu
W sumie nigdy bym się o tym nie dowiedział, gdyby nie Budżet Obywatelski. Jednym ze zwycięskich projektów na Zarzewie okazał się wniosek o renowację tego napisu.
A na koniec kontrapas na Curie-Skłodowskiej, już otwarty.

Kontrapas na Curie-Skłodowskiej © barklu

Przejazd przez Pomorską © barklu
Telefoniczna pod wiaduktem nadal zamknięta (choć przejechać po podbudowie się da), obok wzdłuż nasypu powstaje droga do nowego osiedla.

Dojazd do osiedla © barklu
Bardzo ładnie prezentująca się w jesiennych barwach ul. Chałubińskiego.

Chałubińskiego © barklu
Kolejne od dawna wyczekiwane przejazdy rowerowe powstały wzdłuż Piłsudskiego przez Wałową po północnej stronie. Szkoda tylko, że udupili przy tym pieszych, bo przejazd nie musiał być aż tak szeroki - większość ruchu rowerowego odbywa się nową drogą rowerową po drugiej stronie.

Przejazd przez Wałową © barklu
Teraz czas na watek historyczny. Tak prezentuje się budynek dawnej szkoły carskiej z 1913r przy Przybyszewskiego, najstarszy zabytek na Zarzewie:

Dawna carska szkoła © barklu
Na budynku jest pozostałość rosyjskiego napisu:

Zatarty napis © barklu
W sumie nigdy bym się o tym nie dowiedział, gdyby nie Budżet Obywatelski. Jednym ze zwycięskich projektów na Zarzewie okazał się wniosek o renowację tego napisu.
A na koniec kontrapas na Curie-Skłodowskiej, już otwarty.

Kontrapas na Curie-Skłodowskiej © barklu
Dane wycieczki:
Km: | 41.70 | Km teren: | 1.00 | Czas: | 02:21 | km/h: | 17.74 |
Pr. maks.: | 0.00 | Temperatura: | HRmax: | (%) | HRavg | (%) | |
Kalorie: | kcal | Podjazdy: | m | Rower: | Retro rakieta | ||
Aktywność Jazda na rowerze |
Zgierz, Aleksandrów i nowości rowerowe
Sobota, 21 października 2017 | dodano:21.10.2017Kategoria Okolice Łodzi, 40-60km
W Zgierzu zauważyłem ciekawy pojazd, nie ma pojęcia co to za marka.

Stary autobus w Zgierzu © barklu
Drewniany dom przy ul Gołębiej i rzeźbione drzwi:

Stare drewniane drzwi © barklu
Z kolei fragment Parzęczewskiej i Staffa zamknięty i odbywają się w pełni legalne zawody driftu.

Zawodnicy na starcie © barklu
Na koniec przejechałem się jeszcze na Żeligowskiego, gdzie przywrócili pasy rowerowe.

Pasy rowerowe na Żeligowskiego © barklu
A na Curie-Skłodowskiej powstaje kontrapas, póki co jeszcze nie można z niego korzystać bo brak oznakowania pionowego.

Kontrapas na Curie-Skłodowskiej © barklu

Stary autobus w Zgierzu © barklu
Drewniany dom przy ul Gołębiej i rzeźbione drzwi:

Stare drewniane drzwi © barklu
Z kolei fragment Parzęczewskiej i Staffa zamknięty i odbywają się w pełni legalne zawody driftu.

Zawodnicy na starcie © barklu
Na koniec przejechałem się jeszcze na Żeligowskiego, gdzie przywrócili pasy rowerowe.

Pasy rowerowe na Żeligowskiego © barklu
A na Curie-Skłodowskiej powstaje kontrapas, póki co jeszcze nie można z niego korzystać bo brak oznakowania pionowego.

Kontrapas na Curie-Skłodowskiej © barklu
Dane wycieczki:
Km: | 46.00 | Km teren: | 2.00 | Czas: | 02:29 | km/h: | 18.52 |
Pr. maks.: | 0.00 | Temperatura: | HRmax: | (%) | HRavg | (%) | |
Kalorie: | kcal | Podjazdy: | m | Rower: | Retro rakieta | ||
Aktywność Jazda na rowerze |
Wysieradz
Sobota, 14 października 2017 | dodano:14.10.2017Kategoria 40-60km, Okolice Łodzi
W Wysieradzu odwiedziłem opuszczony cmentarz ewangelicki. Nagrobki poniszczone, gdzieś wala się jeden znicz, ale widać że chociaż zielsko ktoś co jakiś czas wycina.

Cmentarz ewangelicki w Wysieradzu © barklu

Cmentarz ewangelicki w Wysieradzu © barklu

Cmentarz ewangelicki w Wysieradzu © barklu
W drodze powrotnej przez Żytowice zauważyłem, że budują chodnik. Mam nadzieję, że nie kolejny kostkowy cpr.

Nowy chodnik w Żytowicach © barklu

Cmentarz ewangelicki w Wysieradzu © barklu

Cmentarz ewangelicki w Wysieradzu © barklu

Cmentarz ewangelicki w Wysieradzu © barklu
W drodze powrotnej przez Żytowice zauważyłem, że budują chodnik. Mam nadzieję, że nie kolejny kostkowy cpr.

Nowy chodnik w Żytowicach © barklu
Dane wycieczki:
Km: | 53.00 | Km teren: | 6.00 | Czas: | 02:40 | km/h: | 19.88 |
Pr. maks.: | 0.00 | Temperatura: | HRmax: | (%) | HRavg | (%) | |
Kalorie: | kcal | Podjazdy: | m | Rower: | Retro rakieta | ||
Aktywność Jazda na rowerze |
Rzgów szosami
Niedziela, 1 października 2017 | dodano:01.10.2017Kategoria 40-60km, Okolice Łodzi
Przez Wiskitno pojechałem do węzła na A1, a potem skręciłem na DW 714 w stronę Rzgowa. Ten odcinek bez żadnych CPRowych "ulepszeń", za to z drzewami. Niestety miejscami muldy i poszarpana krawędź.

DW714 do Rzgowa © barklu
Na krajówce ze Rzgowa do Łodzi wymieniają za to asfalt - cała jedna jezdnia moja ;)

Remont DK1 © barklu
Na koniec dwa oblicza ul. Polnej: to nowe, cywilizowane...

Ul. Polna © barklu
... i to stare, bałuckie:

Wrak samochodu © barklu

DW714 do Rzgowa © barklu
Na krajówce ze Rzgowa do Łodzi wymieniają za to asfalt - cała jedna jezdnia moja ;)

Remont DK1 © barklu
Na koniec dwa oblicza ul. Polnej: to nowe, cywilizowane...

Ul. Polna © barklu
... i to stare, bałuckie:

Wrak samochodu © barklu
Dane wycieczki:
Km: | 47.70 | Km teren: | 0.00 | Czas: | 02:31 | km/h: | 18.95 |
Pr. maks.: | 0.00 | Temperatura: | HRmax: | (%) | HRavg | (%) | |
Kalorie: | kcal | Podjazdy: | m | Rower: | Retro rakieta | ||
Aktywność Jazda na rowerze |
Wola Rakowa i bublowaty cpr
Sobota, 30 września 2017 | dodano:30.09.2017Kategoria 40-60km, Okolice Łodzi
Najpierw pojechałem do Andrespola, a potem przez Wiśniową Górę w stronę Woli Rakowej. Po drodze natknąłem się na taki okaz:

Warszawa M20 © barklu
W Stróży wyremontowali spory odcinek drogi, dodatkowo będzie pewnie asfaltowy ciąg pieszo-rowerowy. Prawie idealnie, gdyby nie kostka na wjazdach.

Powstający CPR w Stróży © barklu
W Woli Rakowej wyjechałem na DW714, gdzie właśnie kończy się remont. Przy okazji też powstał ciąg pieszo-rowerowy, niestety tym razem z kostki. Skręciłem na Wiskitno, ale kiedyś muszę pojechać w drugą stronę i sprawdzić czy ciągnie się do samych Kurowic.

CPR w Woli Rakowej © barklu
A to już jest mistrzostwo świata - cpr na wąziutkim chodniczku przy przystanku. Nawet nie da się przejechać przez zatokę (krawężniki), czyli jest gorzej niż na starym bublu w Wiśniowej Górze.

Bubel rowerowo-przystankowy © barklu
A na koniec - przedłużenie Kościuszki od Radwańskiej do Wólczańskiej przed otwarciem. Też chcieli zrobić bublowatą DDR, po proteście Rowerowej Łodzi wycofali się i obiecali pasy, potem sierżanty, a jak widać nie ma żadnej infrastruktury rowerowej.

Przedłużenie Kościuszki © barklu

Warszawa M20 © barklu
W Stróży wyremontowali spory odcinek drogi, dodatkowo będzie pewnie asfaltowy ciąg pieszo-rowerowy. Prawie idealnie, gdyby nie kostka na wjazdach.

Powstający CPR w Stróży © barklu
W Woli Rakowej wyjechałem na DW714, gdzie właśnie kończy się remont. Przy okazji też powstał ciąg pieszo-rowerowy, niestety tym razem z kostki. Skręciłem na Wiskitno, ale kiedyś muszę pojechać w drugą stronę i sprawdzić czy ciągnie się do samych Kurowic.

CPR w Woli Rakowej © barklu
A to już jest mistrzostwo świata - cpr na wąziutkim chodniczku przy przystanku. Nawet nie da się przejechać przez zatokę (krawężniki), czyli jest gorzej niż na starym bublu w Wiśniowej Górze.

Bubel rowerowo-przystankowy © barklu
A na koniec - przedłużenie Kościuszki od Radwańskiej do Wólczańskiej przed otwarciem. Też chcieli zrobić bublowatą DDR, po proteście Rowerowej Łodzi wycofali się i obiecali pasy, potem sierżanty, a jak widać nie ma żadnej infrastruktury rowerowej.

Przedłużenie Kościuszki © barklu
Dane wycieczki:
Km: | 49.10 | Km teren: | 1.00 | Czas: | 02:33 | km/h: | 19.25 |
Pr. maks.: | 0.00 | Temperatura: | HRmax: | (%) | HRavg | (%) | |
Kalorie: | kcal | Podjazdy: | m | Rower: | Retro rakieta | ||
Aktywność Jazda na rowerze |
Las Wiączyński
Sobota, 16 września 2017 | dodano:16.09.2017Kategoria 40-60km, Okolice Łodzi
Na początek remont Ronda Solidarności: wymiana torowiska i poszerzenie jezdni na Pomorskiej tak by samochody miesciły się obok tramwaju i nie blokowały torowiska.

Remont Ronda Solidarności © barklu

Poszerzenie jezdni na Pomorskiej © barklu
Droga od Wiączyńskiej do lasu zrobiła się bardzo zarośnięta, za to tuż przy lesie napotkałem taki widok:

Muchomory © barklu
W drodze powrotnej z parku 3 Maja zjechałem w bitą drogę biegnącą nad tunelem kolejowym (w miejscu dawnego torowiska). Z tego co pamiętam służyła ciężarówkom przy budowie dworca, teraz jak pozdejmowali ogrodzenie można się do niej dostać.

Droga wzdłuż parku 3 Maja © barklu
Pod wiaduktem na Kopcińskiego bajoro, trzeba omijać bokiem. Tutaj jednak niedługo się to zmieni - będzie skrzyżowanie dwupoziomowe z Nowowęglową. W sumie mogliby pociągnąć do końca tunelu kolejowego (w śladzie tej dzikiej drogi co jechałem) i połączyć z Konstytucyjną.

Pod wiaduktem na Kopcińskiego © barklu
Biurowiec koło dworca niemal ukończony - architektonicznie szału nie ma, nudny klocek.

Biurowiec w NCŁ © barklu
Na Pl. Wolności postawili z kolei parklet. Trochę niefortunna lokalizacja, bo tuż obok są drewniane siedziska (jak widać nawet ktoś je wybrał zamiast parkletu), tymczasem pod pomnikiem nadal można dostać wilka na betonowym murku - tam parklet przydałby się bardziej.

Parklet na Pl. Wolności © barklu
Na koniec smutny obrazek ze stacji roweru publicznego: złodzieje odkręcili koło. Dobrze, ze nowsze rowery mają już specjalne śruby niekompatybilne z tradycyjnymi kluczami.

Rower publiczny bez koła © barklu

Remont Ronda Solidarności © barklu

Poszerzenie jezdni na Pomorskiej © barklu
Droga od Wiączyńskiej do lasu zrobiła się bardzo zarośnięta, za to tuż przy lesie napotkałem taki widok:

Muchomory © barklu
W drodze powrotnej z parku 3 Maja zjechałem w bitą drogę biegnącą nad tunelem kolejowym (w miejscu dawnego torowiska). Z tego co pamiętam służyła ciężarówkom przy budowie dworca, teraz jak pozdejmowali ogrodzenie można się do niej dostać.

Droga wzdłuż parku 3 Maja © barklu
Pod wiaduktem na Kopcińskiego bajoro, trzeba omijać bokiem. Tutaj jednak niedługo się to zmieni - będzie skrzyżowanie dwupoziomowe z Nowowęglową. W sumie mogliby pociągnąć do końca tunelu kolejowego (w śladzie tej dzikiej drogi co jechałem) i połączyć z Konstytucyjną.

Pod wiaduktem na Kopcińskiego © barklu
Biurowiec koło dworca niemal ukończony - architektonicznie szału nie ma, nudny klocek.

Biurowiec w NCŁ © barklu
Na Pl. Wolności postawili z kolei parklet. Trochę niefortunna lokalizacja, bo tuż obok są drewniane siedziska (jak widać nawet ktoś je wybrał zamiast parkletu), tymczasem pod pomnikiem nadal można dostać wilka na betonowym murku - tam parklet przydałby się bardziej.

Parklet na Pl. Wolności © barklu
Na koniec smutny obrazek ze stacji roweru publicznego: złodzieje odkręcili koło. Dobrze, ze nowsze rowery mają już specjalne śruby niekompatybilne z tradycyjnymi kluczami.

Rower publiczny bez koła © barklu
Dane wycieczki:
Km: | 40.20 | Km teren: | 10.00 | Czas: | 02:21 | km/h: | 17.11 |
Pr. maks.: | 0.00 | Temperatura: | HRmax: | (%) | HRavg | (%) | |
Kalorie: | kcal | Podjazdy: | m | Rower: | Skałołaz | ||
Aktywność Jazda na rowerze |
Onstwedde
Czwartek, 7 września 2017 | dodano:07.09.2017Kategoria 40-60km, Niemcy/Holandia
Znowu inną trasą, tym razem od Veelerveen wzdłuż kanału. Kawałek obok drogi gruntowej biegła ścieżka rowerowa, potem szlak odbił w stronę Wedde, na szczęście dalej nie było takiego piachu.

Ścieżka rowerowa wzdłuż kanału © barklu

Ścieżka rowerowa wzdłuż kanału © barklu
Dane wycieczki:
Km: | 44.60 | Km teren: | 2.00 | Czas: | 02:19 | km/h: | 19.25 |
Pr. maks.: | 0.00 | Temperatura: | HRmax: | (%) | HRavg | (%) | |
Kalorie: | kcal | Podjazdy: | m | Rower: | Stary treking | ||
Aktywność Jazda na rowerze |
Podwójna jazda
Środa, 6 września 2017 | dodano:06.09.2017Kategoria 40-60km, Niemcy/Holandia
Trochę rano, trochę po południu, w przerwach między opadami.
Taki tam kostkowy cpr podzielony drzewem. Ładnym, przyznaję, ale dziwi że nie pozwolono rowerzystom na jazdę jezdnią.

Drzewo w Brual © barklu
Tu za to mamy bardzo logiczne ograniczenie prędkości - skoro ze względu na szkołę, to tylko w godzinach jej funkcjonowania.

Ograniczenie przy szkole © barklu
Po południu:
Nie ma to jak holenderskie boczne drogi z drzewami przy wietrze bocznym...

Platanowa aleja © barklu
...i puste przestrzenie przy wietrze tylnym ;)

Ścieżka rowerowa © barklu
Taki tam kostkowy cpr podzielony drzewem. Ładnym, przyznaję, ale dziwi że nie pozwolono rowerzystom na jazdę jezdnią.

Drzewo w Brual © barklu
Tu za to mamy bardzo logiczne ograniczenie prędkości - skoro ze względu na szkołę, to tylko w godzinach jej funkcjonowania.

Ograniczenie przy szkole © barklu
Po południu:
Nie ma to jak holenderskie boczne drogi z drzewami przy wietrze bocznym...

Platanowa aleja © barklu
...i puste przestrzenie przy wietrze tylnym ;)

Ścieżka rowerowa © barklu
Dane wycieczki:
Km: | 43.50 | Km teren: | 0.00 | Czas: | 02:12 | km/h: | 19.77 |
Pr. maks.: | 0.00 | Temperatura: | HRmax: | (%) | HRavg | (%) | |
Kalorie: | kcal | Podjazdy: | m | Rower: | Stary treking | ||
Aktywność Jazda na rowerze |
Szosowo
Wtorek, 5 września 2017 | dodano:05.09.2017Kategoria 40-60km, Niemcy/Holandia
Od Neulehe w stronę Heede pojechałem wzdłuż ruchliwej szosy jakiejś wysokiej kategorii. Dla rowerzystów był CPR i to bardzo dobrej jakości - co wcale nie jest oczywiste, bo przy drogach niższych kategorii zdarzają się bardziej nierówne. No i drzewa przy drodze jakoś nie atakują kierowców ;)

Ciąg pieszo-rowerowy wzdłuż szosy © barklu
Przy obu skrzyżowaniach bezkolizyjnych, które pokonywałem, zrobione były "ślimaki" łączące drogi rowerowe na górze i na dole. Był i drogowskaz, bo zjazd rowerowy biegnie inaczej niż samochodowy. I tutaj mała wskazówka, co można by poprawić w Polsce: jeśli już barierka przy skarpie musi być, czemu by nie zrobić drewnianej?

Drogowskaz i zjazd © barklu

Przecinana szosa © barklu
W okolicy Dorpen CPR się skończył i rowerzyści zostali skierowani na równoległą boczną drogę z niewielkim nadłożeniem, po czym przed mostem nad Ems nastąpił powrót na CPR.

Ciąg pieszo-rowerowy wzdłuż szosy © barklu
Przy obu skrzyżowaniach bezkolizyjnych, które pokonywałem, zrobione były "ślimaki" łączące drogi rowerowe na górze i na dole. Był i drogowskaz, bo zjazd rowerowy biegnie inaczej niż samochodowy. I tutaj mała wskazówka, co można by poprawić w Polsce: jeśli już barierka przy skarpie musi być, czemu by nie zrobić drewnianej?

Drogowskaz i zjazd © barklu

Przecinana szosa © barklu
W okolicy Dorpen CPR się skończył i rowerzyści zostali skierowani na równoległą boczną drogę z niewielkim nadłożeniem, po czym przed mostem nad Ems nastąpił powrót na CPR.
Dane wycieczki:
Km: | 43.00 | Km teren: | 1.00 | Czas: | 02:13 | km/h: | 19.40 |
Pr. maks.: | 0.00 | Temperatura: | HRmax: | (%) | HRavg | (%) | |
Kalorie: | kcal | Podjazdy: | m | Rower: | Stary treking | ||
Aktywność Jazda na rowerze |
Mussel
Niedziela, 3 września 2017 | dodano:03.09.2017Kategoria 40-60km, Niemcy/Holandia
Dzisiaj zagłębiłem się trochę bardziej w Holandię, w rejon gdzie jeszcze nie byłem. Większość trasy infrastrukturą rowerową najwyższej jakości.

Zmiana DDR w pasy rowerowe © barklu
Znajdzie się i ciekawostka dla kierowców, na trasie Mussel-Onstwedde sporo zakrętów oznakowanych jest z zalecaną prędkością 60km/h, podczas gdy dozwolona to nadal domyślne 80. Jednym słowem, dobrym samochodem w dobrych warunkach nadal jest bezpiecznie i nie dostanie się mandatu za przejechanie szybciej. Wzdłuż całej trasy oczywiście droga rowerowo-motorowerowa. I drzewa, na zakręcie też.

Zalecana prędkość na zakręcie © barklu
Trochę też było "ścieżek rowerowych" (fietspad), węższych od DDR i nieobowiązkowych, ale też zazwyczaj z asfaltu lub betonu. I również wyraźnie oznakowanych jeśli chodzi o pierwszeństwo lub jego brak.

Ścieżka rowerowa nieco oddalona od jezdni © barklu

Przecięcie ścieżki rowerowej i drogi © barklu

Zmiana DDR w pasy rowerowe © barklu
Znajdzie się i ciekawostka dla kierowców, na trasie Mussel-Onstwedde sporo zakrętów oznakowanych jest z zalecaną prędkością 60km/h, podczas gdy dozwolona to nadal domyślne 80. Jednym słowem, dobrym samochodem w dobrych warunkach nadal jest bezpiecznie i nie dostanie się mandatu za przejechanie szybciej. Wzdłuż całej trasy oczywiście droga rowerowo-motorowerowa. I drzewa, na zakręcie też.

Zalecana prędkość na zakręcie © barklu
Trochę też było "ścieżek rowerowych" (fietspad), węższych od DDR i nieobowiązkowych, ale też zazwyczaj z asfaltu lub betonu. I również wyraźnie oznakowanych jeśli chodzi o pierwszeństwo lub jego brak.

Ścieżka rowerowa nieco oddalona od jezdni © barklu

Przecięcie ścieżki rowerowej i drogi © barklu
Dane wycieczki:
Km: | 53.50 | Km teren: | 0.00 | Czas: | 02:41 | km/h: | 19.94 |
Pr. maks.: | 0.00 | Temperatura: | HRmax: | (%) | HRavg | (%) | |
Kalorie: | kcal | Podjazdy: | m | Rower: | Stary treking | ||
Aktywność Jazda na rowerze |