Informacje

  • Wszystkie kilometry: 120833.30 km
  • Km w terenie: 10138.81 km (8.39%)
  • Czas na rowerze: 217d 12h 23m
  • Prędkość średnia: 16.82 km/h
  • Więcej informacji.

Przebiegi roczne

baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl

Zaliczone gminy

baton rowerowy bikestats.pl

Jeżdżę na

Jeździłem na

Szukaj

Znajomi

Wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy barklu.bikestats.pl

Archiwum

Linki

Wpisy archiwalne w kategorii

60-100km

Dystans całkowity:7509.40 km (w terenie 970.50 km; 12.92%)
Czas w ruchu:413:35
Średnia prędkość:17.20 km/h
Maksymalna prędkość:49.20 km/h
Liczba aktywności:106
Średnio na aktywność:70.84 km i 4h 08m
Więcej statystyk

Gałkówek i inne wiochy

Sobota, 13 września 2014 | dodano:13.09.2014Kategoria 60-100km, Okolice Łodzi
Poszwendałem się trochę po wschodnich rejonach gdzieś między Koluszkami a Brzezinami. W polach już drzewa gubią liście.
Droga Gałków - Brzeziny
Droga Gałków - Brzeziny © barklu
Dane wycieczki:
Km:61.80Km teren:3.00 Czas:03:03km/h:20.26
Pr. maks.:0.00Temperatura: HRmax:(%)HRavg(%)
Kalorie:kcalPodjazdy:mRower:Retro rakieta
Aktywność Jazda na rowerze

Wiatraki c.d.

Wtorek, 19 sierpnia 2014 | dodano:19.08.2014Kategoria 60-100km, Niemcy/Holandia
Dzisiaj czas na kolejne dwa wiatraki w okolicy. Wyglądają na zamieszkanie.
Wiatrak w Holtland
Wiatrak w Holtland © barklu
Wiatrak w Logabirum
Wiatrak w Logabirum © barklu
Zdarza się, że przy moście podana jest nośność (w tonach?) dla ciężarówek i... dla czołgów. Oczywiście od razu włączają się skojarzenia - czyżby Niemcy szykowali się do wojny?
Czołgowa nośność mostu
Czołgowa nośność mostu © barklu
A na koniec żeby nie było, że niemiecka infrastruktura rowerowa jest bez zarzutu. Otóż natknąłem się ARCYbubel, któremu polskie buble do pięt nie dorastają. Bo kto upycha pieszych i rowerzystów na nierównym chodniku o szerokości 1,5m, gdy na drodze nie ma wcale jakiegoś intensywnego ruchu? U nas by to nie przeszło - za wąsko. Do tego dochodzą inne znane z Polski mankamenty w postaci obniżeń przy wyjazdach.
Bubel rowerowy
Bubel rowerowy © barklu
I inna ciekawostka: ciąg pieszo-rowerowy z dopuszczonym ruchem skuterów.
Ściezka pieszo-rowerowo-skuterowa
Ścieżka pieszo-rowerowo-skuterowa © barklu
I jeszcze jedno: charakterystyczny żółty rower towarowy niemieckiej poczty.
Listonosz na rowerze
Listonosz na rowerze © barklu
Dane wycieczki:
Km:62.60Km teren:0.00 Czas:03:22km/h:18.59
Pr. maks.:0.00Temperatura: HRmax:(%)HRavg(%)
Kalorie:kcalPodjazdy:mRower:Retro rakieta
Aktywność Jazda na rowerze

Leer w wichurze

Niedziela, 17 sierpnia 2014 | dodano:17.08.2014Kategoria 60-100km, Niemcy/Holandia
Dzisiaj pojechaliśmy wzdłuż kanału do Leer. Dopóki stały wokół jakieś domy, dało się jechać, ale na otwartej przestrzeni hulał bardzo silny wiatr w twarz. Za to kanał jest normalnie użytkowany:
Statek na kanale
Statek na kanale © barklu
Przystań
Przystań © barklu
Miejscami na wale pasą się owce - taka naturalna kosiarka ;)
Wypas nad kanałem
Wypas nad kanałem © barklu
Przy wjeździe do Leer nie zabrakło powitania po polsku... i po chińsku
Powitanie rowerzystów
Powitanie rowerzystów © barklu
W miasteczku mijamy XIX - wieczny kościół i cmentarz.
Kościół w Leer
Kościół w Leer © barklu
W miasteczku nie brakuje rozwiniętej infrastruktury rowerowej: są ulice rowerowe, na których samochody mogą jeździć, ale kierowcy muszą ustępować rowerzystom. Wykonaliśmy pewien eksperyment: w miejscu gdzie parkowały samochody zjechaliśmy w kilkunastometrową lukę i zwolniliśmy... a kierowca jadący za nami i tak nie wyprzedził. Kiedy coś takiego w Łodzi?
Ulica rowerowa
Ulica rowerowa © barklu
Dopuszczenie rowerzystów na chodnik w brukowanej strefie tempo 30 to także coś, od czego mózgi naszych drogowców mogłyby eksplodować. A w sumie rozwiązanie bardzo intuicyjne: część rowerzystów wybierze chodnik, bo jest równiejszy.
Tempo 30 i chodnik z dopuszczonym ruchem rowerowym
Tempo 30 i chodnik z dopuszczonym ruchem rowerowym © barklu
Mijamy dworzec. Polskie w sumie też powoli są remontowane i zaczynają podobnie wyglądać.
Dworzec w Leer
Dworzec w Leer © barklu
Dalej najprzyjemniejsza część trasy: powrót z wiatrem. Wśród jednakowych czerwonych lub szarych dachówek dostrzegam jakieś urozmaicenie:
Dom kryty strzechą
Dom kryty strzechą © barklu
Tutaj nawet kościoły są do siebie podobne
Kościół w Hesel
Kościół w Hesel © barklu
A naprzeciwko kościoła w Hesel natykamy się na pomnik żołnierzy z tej gminy poległych w obu wojnach światowych. Trochę dziwne uczucie patrzeć na pomnik Niemców poległych m.in. w 1939r.
Pomnik w Hesel
Pomnik w Hesel © barklu
Do Remels wracamy najkrótszą drogą, czyli szosą... a raczej asfaltowym ciągiem pieszo - rowerowym wzdłuż niej i to bez żadnego uszczerbku na płynności i komforcie jazdy (swoją drogą 2-metrowa szerokość to za mało jak na polskie standardy, ale że zarówno pieszych jak rowerzystów niewiele, więc w niczym to nie przeszkadza). Tutaj naprawdę trzeba by się namęczyć, aby odnaleźć jakąś drogę choćby ze średnim ruchem bez infrastruktury rowerowej. Uczciwie jednak muszę przyznać, że asfalt to nie jest standard i bardzo często, szczególnie w miejscowościach, spotkać można twory z kostki.
Rowerówka wzdłuż szosy do Remels
Rowerówka wzdłuż szosy do Remels © barklu
Dane wycieczki:
Uczestnicy
Km:61.10Km teren:0.00 Czas:03:33km/h:17.21
Pr. maks.:0.00Temperatura: HRmax:(%)HRavg(%)
Kalorie:kcalPodjazdy:mRower:Retro rakieta
Aktywność Jazda na rowerze

Brójce, Rzgów

Sobota, 9 sierpnia 2014 | dodano:09.08.2014Kategoria 60-100km, Okolice Łodzi
Asfaltowa wycieczka na południowy wschód. Z szosy do Kurowic odbiliśmy na Brójce, potem na Rzgów. Przekroczyliśmy nadal nieczynny (urywający się na skarpie) odcinek A1. Autostrada w technologii betonowej, więc trwała. Łódź rozjeżdżana przez TIRy czeka z niecierpliwością na koniec (a póki co wznowienie) budowy.
A1 na północ
A1 na północ © barklu
A1 na południe
A1 na południe © barklu
W stronę Rzgowa prowadziła piękna topolowa aleja z równym asfaltem
Droga na Rzgów
Droga na Rzgów © barklu
Wracaliśmy Trasą Górna - ostatnia okazja przed otwarciem we wrześniu. Pod wiaduktem na Rzgowskiej prawie już położyli asfalt, choć w sumie ten odcinek jeszcze przez kilka lat nie będzie używany.
Trasa Górna
Trasa Górna © barklu
Na prostej bez pomocy grawitacji rozpędziłem się do 47.8 km/h. Przełożeń nie zabrakło, rower mógłby więcej, ja niestety wymiękłem ;) Dane wycieczki:
Uczestnicy
Km:60.20Km teren:0.00 Czas:03:02km/h:19.85
Pr. maks.:47.80Temperatura: HRmax:(%)HRavg(%)
Kalorie:kcalPodjazdy:mRower:Retro rakieta
Aktywność Jazda na rowerze

Dłutówek

Niedziela, 3 sierpnia 2014 | dodano:03.08.2014Kategoria 60-100km, Okolice Łodzi
Celem wycieczki był Dłutówek i pomnik w miejscu zestrzelenia bombowca PZL "Łoś" 4 Września 1339r.
Jechaliśmy przez Pabianice, gdzie jak widać podobnie jak w Łodzi jest w wodociagach woda zdatna do picia (aczkolwiek ze względu na stare rury w blokach chyba lepiej użyć filtra):
ZWiK Pabianice
ZWiK Pabianice © barklu
Droga przecinająca S8, widać kogoś wnerwiły nierówności, które wcale nie były takie straszne:
Pomazany znak
Pomazany znak © barklu
Do pomnika musieliśmy kawałek przejechać przesz las... a czasem przenieść rowery nad przeszkodami.
Zagrodzona droga
Zagrodzona droga © barklu
Cel wycieczki:
Replika samolotu
Replika samolotu © barklu
Tablica pamiątkowa
Tablica pamiątkowa © barklu
Wracaliśmy szosą, mimo szybkiej jazdy upał dawał się we znaki (wypiliśmy 2l płynów na osobę). Podziwiam kolarzy, którzy nas wyprzedzili pędząc chyba grubo ponad 40km/h.
A na koniec - jak zwykle remontowo ;) Widok z Pabianickiej w na Jana Pawła II i prawie gotowy tunel.
Początek Trasy Górna
Początek Trasy Górna © barklu
Dane wycieczki:
Uczestnicy
Km:71.10Km teren:5.00 Czas:03:51km/h:18.47
Pr. maks.:39.00Temperatura: HRmax:(%)HRavg(%)
Kalorie:kcalPodjazdy:mRower:Retro rakieta
Aktywność Jazda na rowerze

Małyń, Lichawa, Piorunów

Niedziela, 13 lipca 2014 | dodano:13.07.2014Kategoria 60-100km, Okolice Łodzi
Wybraliśmy się odszukać kilka dworów znajdujących się w miejscowościach na zachód od Lutomierska. W Małyniu odnaleźliśmy tylko ruiny:
Ruiny dworu w Małyniu
Ruiny dworu w Małyniu © barklu
Obok ruin pasie się krowa - dziedzice chyba przewracają się w grobie...
Krowa koło ruin dworu
Krowa koło ruin dworu © barklu
W Małyniu wart uwagi jest także dość potężny kościół.
Kościół w Małyniu
Kościół w Małyniu © barklu
Dobry sposób na recykling zużytych opon. Gdzieś widziałem też łabędzie.
Ślimak z opony
Ślimak z opony © barklu
Prawdziwa wieś: przy drodze można spotkać taki widok:
Kacza rodzina
Kacza rodzina © barklu
Wedle mapy w Lichawie znajdują się jakieś ruiny dworu, ale teren był tak zarośnięty, że nic nie udało się odnaleźć. Skierowaliśmy się więc do Piorunowa przez różne wsie, gdzie nawet znaki drogowe są stare.
Stary teren zabudowany
Stary teren zabudowany © barklu
Ten pałac zamieniony został na hotel, co dobrze mu zrobiło.
Pałac w Piorunowie
Pałac w Piorunowie © barklu
Piorunów - nazwa nawet pasuje. Drzewo prawdopodobnie trafione przez piorun.
Wypalone drzewo
Wypalone drzewo © barklu
Wracaliśmy szosą, z wiatrem. W Lutomiersku było też z górki i lekko przekroczyliśmy nawet prędkość na dozwolonej 40.
Wyprzedziliśmy też zabytkowy tramwaj jadący z Konstantynowa. Ciekawostka (choć w sumie można się domyśleć po braku pantografu): drugi wagon to Konstal 5ND - doczepka pozbawiana silnika.
Skład 5N + 5ND na linii 43
Skład 5N + 5ND na linii 43 © barklu
Dane wycieczki:
Uczestnicy
Km:70.60Km teren:0.00 Czas:03:35km/h:19.70
Pr. maks.:43.80Temperatura: HRmax:(%)HRavg(%)
Kalorie:kcalPodjazdy:mRower:Retro rakieta
Aktywność Jazda na rowerze

Będków, Czarnocin

Sobota, 24 maja 2014 | dodano:24.05.2014Kategoria 60-100km, Okolice Łodzi
Trasa bardzo podobna do mojej samotnej ubiegłorocznej - tym razem pojechałem z żoną, pokazać dom Reymonta:
Dom Reymonta
Dom Reymonta © barklu
Na wiejskich drogach można dostrzec różne ciekawe rzeczy, np. próbę podniesienia dozwolonej prędkości:
Przemalowany znak
Przemalowany znak © barklu
Będków:
Kościół w Będkowie
Kościół w Będkowie © barklu
W drodze do Carnocina minęliśmy duży obszar bardzo równo przystrzyżonej trawy, na dodatek pozdejmowanej z brzegów. Mogę się mylić, ale nie jest to czasem "uprawa" murawy piłkarskiej?
Murawa?
Murawa? © barklu
Większa część trasy była w piekącym słońcu, każdy zacieniony fragment był niezwykle przyjemny.
Zacieniona droga koło Carnocina
Zacieniona droga koło Czarnocina © barklu



Dane wycieczki:
Uczestnicy
Km:77.70Km teren:0.00 Czas:03:58km/h:19.59
Pr. maks.:0.00Temperatura: HRmax:(%)HRavg(%)
Kalorie:kcalPodjazdy:mRower:Retro rakieta
Aktywność Jazda na rowerze

Postępy budowy S14 i S8

Niedziela, 9 lutego 2014 | dodano:09.02.2014Kategoria 60-100km, Okolice Łodzi
Pojechałem obejrzeć postępy przy budowie S14 i S8. Obie drogi już prawi gotowe, pozostały drobiazgi: miejscami ekrany, barierki, posianie trawy itp.
S14 - widok na południe
S14 - widok na południe © barklu
Na S14 sporo przed węzłem będzie ograniczenie do 110 km/h
Ograniczenie do 110
Ograniczenie do 110 © barklu
Na samym węźle w ogóle trzeba będzie mocno zwolić, nie wiem czy nie będą tworzyć się korki:
Drogowskaz przed węzłem z S8
Drogowskaz przed węzłem z S8 © barklu
Zjazd w stronę Wrocławia jeszcze niegotowy, ale ten odcinek ma być oddawany w późniejszym czasie.
Skręt w S8
Skręt w S8 © barklu
Na drodze nawierzchnia już jest, zresztą była już jesienią:
S8 - widok na zachód
S8 - widok na zachód © barklu
Jadąc S8 zauważyłem pewne niedoróbki, np. kilka łat - czyżby im popękało przy budowie? Pasy też będą musieli na sporym odcinku poprawić, bo są blade.
W jednym miejscu musiałem zsiąść, ale nie ze względu na czegoś niedorobienie, tylko na lód.
Oblodzenie S8
Oblodzenie S8 © barklu
Poprawili za to bubla rowerowego omijającego rondo przy węźle. Już nie trzeba skakać przez rów, jest zjazd na drogę techniczną a potem na szosę, choć promień skrętu zmusza do mocnego zwolnienia.
Poprawiony ciąg pieszo - rowerowy
Poprawiony ciąg pieszo - rowerowy © barklu
Na koniec wrak reklamujący chyba szrot, przed którym stoi. Nie jestem w stanie zidentyfikować marki ani modelu.
Wrak na Pabianickiej
Wrak na Pabianickiej © barklu Dane wycieczki:
Km:61.10Km teren:0.00 Czas:03:26km/h:17.80
Pr. maks.:0.00Temperatura: HRmax:(%)HRavg(%)
Kalorie:kcalPodjazdy:mRower:Retro rakieta
Aktywność Jazda na rowerze

S8 do S14

Niedziela, 10 listopada 2013 | dodano:10.11.2013Kategoria 60-100km, Okolice Łodzi
Dzisiaj kontynuowałem zwiedzanie autostradowej obwodnicy Łodzi, W Pawlikowicach skręcając tym razem w S8 na zachód. Przy rondzie z drogą wojewódzką zrobili 100-metrowy rowerowy bubel nie wiadomo po co.
Bubel rowerowy © barklu

Początkowo S8 wyglądała na gotową do otwarcia:
Pawlikowice © barklu

Niemal gotowa S8 © barklu

Dalej na zachód nie było jednak tak dobrze: brak barierek, brak malowania, wiadukty dla ludzi wykańczane, wiadukty dla zwierząt w budowie.
Przepust dla zwierząt w budowie © barklu

Wykańczanie wiaduktu © barklu

Dojechałem do węzła z S14, skąd rozpościera się widok na plac budowy:
Widok na S8 z S14 na zachód © barklu

Widok na S8 z S14 na wschód © barklu

Początek S14 © barklu

S14 przecina z brzegu Las Karolewski, część ścieżek terenowych będzie się ucinać. Trudno, coś za coś.
Droga S14 © barklu

Będą oczywiście miejsca, gdzie da się przedostać na drugą stronę:
Błotniste skrzyżowanie w dole © barklu

Do normalnego ruchu zjechałem przy końcu placu budowy, czyli koło Dobronia. Tym samym przejechałem rowerem całą S14 - bo obecnie otwartą część także odwiedzałem, gdy była w budowie.
S14 - węzeł koło Dobronia © barklu
Dane wycieczki:
Km:60.40Km teren:0.00 Czas:03:09km/h:19.17
Pr. maks.:0.00Temperatura: HRmax:(%)HRavg(%)
Kalorie:kcalPodjazdy:mRower:Retro rakieta
Aktywność Jazda na rowerze

Droga ekspresowa S8

Niedziela, 3 listopada 2013 | dodano:03.11.2013Kategoria 60-100km, Okolice Łodzi
Wczoraj oglądałem A1 we wczesnym stadium budowy, dzisiaj pojechałem na prawie gotową S8. Otwarcie ma być w styczniu, więc ostatnia okazja żeby się przejechać rowerem.
Wjazd w Pawłówku © barklu

Na całej długości jest bardzo dużo ekranów przeciw hałasowi.
Trasa S8 © barklu

W wielu miejscach na nasypie posiali już trawę na specjalnych słomianych matach (nawóz?)
Słoma z trawą © barklu

Drogi techniczne niestety nie tworzą ciągłości wzdłuż całej drogi. Szkoda, byłyby fajne trasy rowerowe.
Urwana droga techniczna © barklu

Mam nadzieję że przed otwarciem wymienią znaki ;)
Ograniczenie prędkości © barklu

Niedawno ukończone zostało skrzyżowanie z DK1 w Rzgowie. Podczas budowy, gdy czynna była tylko jedna nitka, tworzyły się ogromne korki.
Wiadukt w Rzgowie © barklu

Przed skrzyżowaniem z A1, czyli póki co końcem S8, pobierane będą pewnie opłaty.
Punkt poboru opłat © barklu

Są już drogowskazy na inne autostrady, są wiadukty, normalnie Europa.
Skrzyżowanie z A1 © barklu

A1 w kierunku północnym © barklu

Zjechałem na A1, dziwiąc się że jest gotowa. Radość nie trwała długo.
Koniec A1 © barklu

Do Giemzówka dojechałem placem budowy, tam wróciłem na normalne drogi.
Budowa A1 © barklu

Na Piotrkowskiej awaria tramwajów i to w obu kierunkach, pewnie problem z zasilaniem.
Awaria tramwajów © barklu

-31113 Dane wycieczki:
Km:66.60Km teren:2.00 Czas:03:35km/h:18.59
Pr. maks.:38.00Temperatura: HRmax:(%)HRavg(%)
Kalorie:kcalPodjazdy:mRower:Retro rakieta
Aktywność Jazda na rowerze

Blogi rowerowe na www.bikestats.pl