Informacje

  • Wszystkie kilometry: 125175.10 km
  • Km w terenie: 10254.81 km (8.19%)
  • Czas na rowerze: 222d 04h 49m
  • Prędkość średnia: 16.83 km/h
  • Więcej informacji.

Przebiegi roczne

baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl

Zaliczone gminy

baton rowerowy bikestats.pl

Jeżdżę na

Jeździłem na

Szukaj

Znajomi

Wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy barklu.bikestats.pl

Archiwum

Linki

Radzymin i pięć gmin

Poniedziałek, 23 listopada 2015 | dodano:23.11.2015Kategoria Okolice Warszawy, 60-100km
Na prawą stronę Wisły przedostałem się mostem Marii Curie - Skłodowskiej. Muszę przyznać, że infrastruktura rowerowa jest tam bardzo dobrej jakości, choć trzeba trochę kluczyć po kładkach i ślimakach. Ale takie kładki - to rozumiem, bez schodów lub wind, tylko płynny podjazd.
Kładka pieszo - rowerowa
Kładka pieszo - rowerowa © barklu
Przez chwilę poczułem się jak w Holandii:
Wyniesiony przejazd
Wyniesiony przejazd © barklu
Sam most też OK, z szerokim chodnikiem i DDR.
Most Marii Curie - Skłodowskiej
Most Marii Curie - Skłodowskiej © barklu
Potem było już gorzej - szosą na Białołękę, trochę bocznymi drogami, aż wreszcie lasami po obrzeżach Marek. Na szczęście piachy były mokre, więc dało radę przejechać.
Droga leśna na Marki
Droga leśna na Marki © barklu
Dojechałem do Radzymina, a tam w oczy rzuca mi się znany w Łodzi Infosys - ki diabeł, nie wiedziałem że ma biura w Radzyminie. Patrzę jeszcze raz - a to jest Inforsys, pisany podobną czcionką. Mieli pomysł na nazwę!
Inforsys
Inforsys © barklu
Radzymin to oczywiście miejsce walk 1920r. Jest też pomnik upamiętniający czyn kolejarzy kolei wąskotorowej.
Pomnik kolejarzy
Pomnik kolejarzy © barklu
W rynku z kolei stoi pomnik Kościuszki
Pomnik Kościuszki w Radzyminie
Pomnik Kościuszki w Radzyminie © barklu
Kościół Przemienienia Pańskiego w Radzyminie
Kościół Przemienienia Pańskiego w Radzyminie © barklu
Potem pojechałem w stronę Wołomina, odbijając na Kolonię-Malinowo, gdzie wedle mapy były ruiny dworu. Tam spotkała mnie miła niespodzianka - dwór został przez kogoś kupiony i wyremontowany.
Dwór w Kolonii - Malinowo
Dwór w Kolonii - Malinowo © barklu
W Wołominie moją uwagę zwrócił kościół - niezabytkowy, ale o dość niecodziennej architekturze.
Kościół Józefa Robotnika w Wołominie
Kościół Józefa Robotnika w Wołominie © barklu
Potem pojechałem przez Kobyłkę. Spodobało mi się nieobowiązkowe dopuszczenie rowerów na chodnik jakości lepszej niż niejedna droga rowerowa. Co prawda oznakowanie nieco dziwne (zazwyczaj stosuje się "nie dotyczy rowerów"), ale przekaz jest jasny.
Chodnik z dopuszczonym ruchem rowerowym
Chodnik z dopuszczonym ruchem rowerowym © barklu
Z obiektów zabytkowych:
Bazylika Trójcy Świętej w Kobyłce
Bazylika Trójcy Świętej w Kobyłce © barklu
Z Kobyłki postanowiłem jechać przez Zielonkę i Ząbki szosą - nie mogłem wykombinować żadnej innej rozsądnej alternatywy. Pewną część szosy pokonałem terenowym poboczem - duzy ruch, TIRy, więc nie chciałem blokować. Generalnie najgorsza część wycieczki.
Już w Warszawie:
Cerkiew Metropolitalna Św. Marii Magdaleny
Cerkiew Metropolitalna Św. Marii Magdaleny © barklu
Wejście do metra
Wejście do metra © barklu
Widok z mostu Śląsko - Dąbrowskiego
Widok z mostu Śląsko - Dąbrowskiego © barklu

Takie drogowskazy przydałyby się we wszystkich miejscach, gdzie DDR idzie jakoś dokoła. Kolejny plus dla Warszawy:
Drogowskaz rowerowy
Drogowskaz rowerowy © barklu
Tym samym zaliczyłem dziś pięć nowych gmin: Marki, Radzymin, Wołomin, Kobyłka i Zielonka. Poprzednim razem nie starczyło mi czasu na te okolice.
Dane wycieczki:
Km:69.70Km teren:15.00 Czas:04:15km/h:16.40
Pr. maks.:0.00Temperatura: HRmax:(%)HRavg(%)
Kalorie:kcalPodjazdy:mRower:Retro rakieta
Aktywność Jazda na rowerze

Komentarze
Przejeżdżałem przez to miejsce bez widoczności -tam przydałoby się jakieś lustro. Zauważ jednak, ze nie puścili tego "na żywioł" - dla wyjeżdżających spod przepustu jest znak STOP.
Przejazd przez Świderską też nieciekawy, ale brak progów w takich miejscach to w Polsce raczej norma - ja skupiłem się na pozytywach.
Jak jest w nocy nie wiem, jeśli tak jak piszesz to faktycznie kiepsko - z drugiej strony plus, że w ogóle jest osobne oświetlenie.
Co do ciągłości, to widzę, ze sporo dróg rowerowych jest nowa, ale sporo jest też luk. Na szerokich arteriach (np. Grójecka) brakuje też informacji o DDR po przeciwnej stronie - nie znając miasta czasem trudno ją wypatrzeć i zaufać, że nie urywa się po 100m. A 20km to nie jest taki wielki sukces - w Łodzi można już dojechać DDRami od granicy ze Starową Górą na południu prawie do granicy ze Zgierzem na północy (brakuje może 200m, i tak nie robi to różnicy ze względu brak kontynuacji w Zgierzu), także omijając centrum i nieco nadkładając drogi wzdłuż głównych arterii - będzie 18km.
barklu
- 17:36 środa, 25 listopada 2015 | linkuj
Zabawię się w malkontenta, ale częściej korzystając z tych miejsc można mieć swoje uwagi.
Ten wyniesiony przejazd jest może niezły, ale wraz z kawałkiem wydzielonego DDR prowadzi wzdłuż jedni z której kierowcy korzystają okazjonalnie. Za to za przepustem jest miejsce z ograniczoną widocznością, gdzie osoba wyłaniającą się z przepustu może wpaść pod zjeżdżającego z mostu. Nic nie stało na przeszkodzie bezpieczniej rozwiązać to miejsce. Z kolei na drugim brzegu za mostem zjeżdża się w dół bezpośrednio na przejazd przez ulicę Świderską, gdzie miały być progi zwalniające ale ostatecznie ich nie ma.
Na Moście Skłodowskiej-Curie w barierach jest zamontowane oświetlenie jest zamontowane w barierach w nocy, przynajmniej mnie wypada na wysokości oczu.
Nie jest to zbyt komfortowe rozwiązanie.
Natomiast faktem jest, że z południowego Śródmieścia z okolic placu Konstytucji do Tarchomina mogę dojechać nie zjeżdżając z infrastruktury rowerowej. Jest to koło 20 km, chociaż nieco okrężną drogą omijając centrum miasta i nie zawsze w standardzie dróg asfaltowych.
oelka
- 19:17 wtorek, 24 listopada 2015 | linkuj
Komentuj

Imię: Zaloguj się · Zarejestruj się!

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa oarek
Można używać znaczników: [b][/b] i [url=][/url]


Blogi rowerowe na www.bikestats.pl