Wpisy archiwalne w miesiącu
Czerwiec, 2017
Dystans całkowity: | 677.50 km (w terenie 42.00 km; 6.20%) |
Czas w ruchu: | 36:57 |
Średnia prędkość: | 18.34 km/h |
Maksymalna prędkość: | 42.40 km/h |
Liczba aktywności: | 30 |
Średnio na aktywność: | 22.58 km i 1h 13m |
Więcej statystyk |
Zgierz - jeden bubel naprawiony, drugi tworzą
Sobota, 10 czerwca 2017 | dodano:10.06.2017Kategoria 40-60km, Okolice Łodzi
Jakiś czas temu opisywałem niebezpieczny bubel rowerowy w Zgierzu zmuszający rowerzystów do jazdy pod prąd. Na szczęście sprawą zainteresowały się odpowiednie instytucje i drogę przemalowano - teraz są pasy rowerowe o szerokości 1,25m - niby mniej niż wymagane 1,5m, ale dzięki równej nawierzchni więcej nie potrzeba. 1,5m jest razem z linią ;) Pasy są na całej długości, nawet na odcinku leśnym pozbawionym chodnika, tam w sumie wystarczyłoby zwykłe pobocze.
Pas rowerowy na odcinku leśnym © barklu
Widać jeszcze resztki starej linii wyznaczającej pasy ruchu, na szczęście tamto malowanie było cienkowarstwowe i w zasadzie samo zeszło.
Pas rowerowy na odcinku miejskim © barklu
Ale żeby nie było tak różowo, na Staffa zrywają równy chodnik z kostki (swoją droga był dwukolorowy, toteż niektórzy rowerzyści myśleli że to DDR), aby zbudować drogę rowerową... z kostki. Do tego z miejsc parkingowych wystają samochody. A jezdnia szeroka, pasy rowerowe spokojnie by się zmieściły, do tego ruch mniejszy niż na Konstantynowskiej.
Budowa DDR na Staffa © barklu
Zerwany chodnik © barklu
Potem pojechałem jeszcze Szczawińską w stronę A2 i zapuściłem się w jedną z dróg technicznych, co prawda zakończonych terenem, ale chociaż nie zupełnie ślepych. Na mapie tej drogi w ogóle nie było.
Droga techniczna wzdłuż A2 © barklu
Pas rowerowy na odcinku leśnym © barklu
Widać jeszcze resztki starej linii wyznaczającej pasy ruchu, na szczęście tamto malowanie było cienkowarstwowe i w zasadzie samo zeszło.
Pas rowerowy na odcinku miejskim © barklu
Ale żeby nie było tak różowo, na Staffa zrywają równy chodnik z kostki (swoją droga był dwukolorowy, toteż niektórzy rowerzyści myśleli że to DDR), aby zbudować drogę rowerową... z kostki. Do tego z miejsc parkingowych wystają samochody. A jezdnia szeroka, pasy rowerowe spokojnie by się zmieściły, do tego ruch mniejszy niż na Konstantynowskiej.
Budowa DDR na Staffa © barklu
Zerwany chodnik © barklu
Potem pojechałem jeszcze Szczawińską w stronę A2 i zapuściłem się w jedną z dróg technicznych, co prawda zakończonych terenem, ale chociaż nie zupełnie ślepych. Na mapie tej drogi w ogóle nie było.
Droga techniczna wzdłuż A2 © barklu
Dane wycieczki:
Km: | 44.80 | Km teren: | 2.00 | Czas: | 02:22 | km/h: | 18.93 |
Pr. maks.: | 0.00 | Temperatura: | HRmax: | (%) | HRavg | (%) | |
Kalorie: | kcal | Podjazdy: | m | Rower: | Retro rakieta | ||
Aktywność Jazda na rowerze |
Praca
Piątek, 9 czerwca 2017 | dodano:09.06.2017Kategoria Łódź
Dane wycieczki:
Km: | 12.70 | Km teren: | 0.00 | Czas: | 00:43 | km/h: | 17.72 |
Pr. maks.: | 0.00 | Temperatura: | HRmax: | (%) | HRavg | (%) | |
Kalorie: | kcal | Podjazdy: | m | Rower: | Znajda (sprzedany) | ||
Aktywność Jazda na rowerze |
Praca
Czwartek, 8 czerwca 2017 | dodano:08.06.2017Kategoria Łódź
Dane wycieczki:
Km: | 12.50 | Km teren: | 0.00 | Czas: | 00:40 | km/h: | 18.75 |
Pr. maks.: | 0.00 | Temperatura: | HRmax: | (%) | HRavg | (%) | |
Kalorie: | kcal | Podjazdy: | m | Rower: | Znajda (sprzedany) | ||
Aktywność Jazda na rowerze |
Praca + po mieście
Środa, 7 czerwca 2017 | dodano:07.06.2017Kategoria Łódź
Dane wycieczki:
Km: | 22.60 | Km teren: | 0.00 | Czas: | 01:15 | km/h: | 18.08 |
Pr. maks.: | 0.00 | Temperatura: | HRmax: | (%) | HRavg | (%) | |
Kalorie: | kcal | Podjazdy: | m | Rower: | Znajda (sprzedany) | ||
Aktywność Jazda na rowerze |
Praca
Wtorek, 6 czerwca 2017 | dodano:06.06.2017Kategoria Łódź
Dane wycieczki:
Km: | 12.50 | Km teren: | 0.00 | Czas: | 00:41 | km/h: | 18.29 |
Pr. maks.: | 0.00 | Temperatura: | HRmax: | (%) | HRavg | (%) | |
Kalorie: | kcal | Podjazdy: | m | Rower: | Znajda (sprzedany) | ||
Aktywność Jazda na rowerze |
Praca
Poniedziałek, 5 czerwca 2017 | dodano:05.06.2017Kategoria Łódź
Jak skłócić rowerzystów z pieszymi epizod niewiadomoktóry. Wysłałem pismo
do ZDiT o usunięcie sprzeczności w oznakowaniu i zmianę lokalizacji
stacji w przyszłym sezonie np. na osobny placyk po przeciwnej stronie
DDR lub na parking przed urzędem.
Oznakowanie w kierunku południowym © barklu
Ten sam odcinek z drugiej strony:
Oznakowanie w kierunku północnym © barklu
I kawałek dalej zmuszanie pieszych do schodzenia na DDR:
Stacja ŁRP na chodniku © barklu
Oznakowanie w kierunku południowym © barklu
Ten sam odcinek z drugiej strony:
Oznakowanie w kierunku północnym © barklu
I kawałek dalej zmuszanie pieszych do schodzenia na DDR:
Stacja ŁRP na chodniku © barklu
Dane wycieczki:
Km: | 12.90 | Km teren: | 0.00 | Czas: | 00:54 | km/h: | 14.33 |
Pr. maks.: | 0.00 | Temperatura: | HRmax: | (%) | HRavg | (%) | |
Kalorie: | kcal | Podjazdy: | m | Rower: | Znajda (sprzedany) | ||
Aktywność Jazda na rowerze |
Bronisin niespodziewanie terenowo
Niedziela, 4 czerwca 2017 | dodano:04.06.2017Kategoria 40-60km
Fajnie, ze przy budowie drogi rowerowej zadbano też o estetykę przestrzeni wokół i są np. dwukolorowe sadzonki:
DDR wzdłuż Rzgowskiej © barklu
Oczywiście nie wszędzie taki wypas. Pierwszy raz przejechałem się ciągiem pieszo-rowerowym między ul. Kurczaki a Św. Wojciecha po wschodniej stronie Rzgowskiej i jest dość słabo: miejscami asfalt niwy, miejscami stary,. miejscami płyty chodnikowe, do tego wystające zaparkowane samochody. Choć w sumie jeśli jest to tylko uzupełnienie DDR po przeciwnej stronie w celu zapewnienia dojazdu mieszkańcom a nie główna "tranzytowa" nitka, to może być.
DDR wzdłuż Rzgowskiej © barklu
Przy drodze technicznej wzdłuż Rzgowskiej wycięli gęsty szpaler topoli - niby to tylko topole o ograniczonym czasie życia, ale jakieś drzewa by się przydały.
Wycięte topole © barklu
Ze Rzgowa w stronę Bronisina trochę jechałem terenem, niektóre "drogi" były dużo niższej kategorii niż wynikałoby to z mapy. Tutaj na przykład powinna być nawierzchnia szutrowa:
Droga koło Bronisina © barklu
Wyjechałem w Stefanowie na mój ulubiony typ drogi, szczególnie w taką pogodę: z małym ruchem, równym asfaltem i drzewami dającymi cień.
Droga przez Stefanów © barklu
A na koniec przekształcenia dawnej fabryki Geyera (a później Eskimo) przy Piotrkowskiej: obiekt kupiła firma Monnari część została wyburzona (to chyba pod drogę - ma być przedłużenie ul. Przybyszewskiego do Wólczańskiej), część jest remontowana.
Przebudowa fabryki Geyera © barklu
DDR wzdłuż Rzgowskiej © barklu
Oczywiście nie wszędzie taki wypas. Pierwszy raz przejechałem się ciągiem pieszo-rowerowym między ul. Kurczaki a Św. Wojciecha po wschodniej stronie Rzgowskiej i jest dość słabo: miejscami asfalt niwy, miejscami stary,. miejscami płyty chodnikowe, do tego wystające zaparkowane samochody. Choć w sumie jeśli jest to tylko uzupełnienie DDR po przeciwnej stronie w celu zapewnienia dojazdu mieszkańcom a nie główna "tranzytowa" nitka, to może być.
DDR wzdłuż Rzgowskiej © barklu
Przy drodze technicznej wzdłuż Rzgowskiej wycięli gęsty szpaler topoli - niby to tylko topole o ograniczonym czasie życia, ale jakieś drzewa by się przydały.
Wycięte topole © barklu
Ze Rzgowa w stronę Bronisina trochę jechałem terenem, niektóre "drogi" były dużo niższej kategorii niż wynikałoby to z mapy. Tutaj na przykład powinna być nawierzchnia szutrowa:
Droga koło Bronisina © barklu
Wyjechałem w Stefanowie na mój ulubiony typ drogi, szczególnie w taką pogodę: z małym ruchem, równym asfaltem i drzewami dającymi cień.
Droga przez Stefanów © barklu
A na koniec przekształcenia dawnej fabryki Geyera (a później Eskimo) przy Piotrkowskiej: obiekt kupiła firma Monnari część została wyburzona (to chyba pod drogę - ma być przedłużenie ul. Przybyszewskiego do Wólczańskiej), część jest remontowana.
Przebudowa fabryki Geyera © barklu
Dane wycieczki:
Km: | 45.40 | Km teren: | 5.00 | Czas: | 02:30 | km/h: | 18.16 |
Pr. maks.: | 0.00 | Temperatura: | HRmax: | (%) | HRavg | (%) | |
Kalorie: | kcal | Podjazdy: | m | Rower: | Retro rakieta | ||
Aktywność Jazda na rowerze |
Wzniesienia Łódzkie
Sobota, 3 czerwca 2017 | dodano:03.06.2017Kategoria 40-60km, Okolice Łodzi, P. K. Wzniesień Łódzkich
W okolicy Dąbrowy wygląda na to, ze będą asfaltowac drogę (z resztą fragment czarnego szlaku rowerowego). Jak to przy remoncie, ustawili standardowe dla takich przypadków znaki. Zakaz wyprzedzania, serio?
Ograniczenia przed placem budowy © barklu
Remont drogi © barklu
Koło Borchówki trochę pomyliłem trasę bo źle spojrzałem na mapę, skręciłem w polną drogę która okazała się ślepa. Ale za to w jednym miejscu dwupasmowa ;) Jak wiać jeśli nie ma błota to wsporo osób płyty omija.
Ominięcie utwardzenia drogi © barklu
Na Wzniesieniach Łódzkich sporo wsi zmienia się obecnie w osiedla domków jednorodzinnych, jak widać Łodzianie się bogacą.
Widok na Byszewy © barklu
Wracałem przez Nowosolną, po czym drogami gruntowymi dojechałem do Stoków. Przy okazji trafiłem na drogę wiodącą do żwirowni z najniższym ograniczeniem, jakie widziałem - pewnie ze względu na ciężarówki z urobkiem. No cóż, od strony z której wjechałem znaku nie było ;)
Ul. Obłoczna © barklu
Obejrzałem też dwa nowe woonerfy: na Szarotki zrobili po zachodniemu, z wyniesionym skrzyżowaniem i wysepkami zamiast progów podrzutowych. A dzięki przepustowi na spływającą wodę można i przejechać rowerem niezależnie od ruchu z przeciwka. Tak było, tak jest:
Ul Szarotki - wyniesione skrzyżowanie © barklu
Na Pomorskiej trafiłem na zabytkowy tramwaj chyba na wakacyjnej linii turystycznej.
Tramwaj Sanok z 1928 roku © barklu
Kolejny woonerf, tym razem na ul. Zacisze. W zasadzie to bardziej potrzeba estetyzacji centrum, bo jakoś tragicznie nie było, ot, zwykła ulica. Ciekawe rozwiązanie z kamieniami zamiast trawników, dodatkowo miejsca kiss & ride pod szkołą. Tak było, tak jest:
Ul. Zacisze © barklu
Miejsca kiss & ride © barklu
A na sam koniec fajne rozwiązanie na deficyt miejsc parkingowych na osiedlach (tym razem robota nie miasta, a jakiejś spółdzielni, i wcale nie nowe, ale warte odnotowania): ciąg pieszo - jezdny i miejsca parkingowe z płyt ażurowych zamiast pozastawianych chodników.
Parking pod blokiem © barklu
Ograniczenia przed placem budowy © barklu
Remont drogi © barklu
Koło Borchówki trochę pomyliłem trasę bo źle spojrzałem na mapę, skręciłem w polną drogę która okazała się ślepa. Ale za to w jednym miejscu dwupasmowa ;) Jak wiać jeśli nie ma błota to wsporo osób płyty omija.
Ominięcie utwardzenia drogi © barklu
Na Wzniesieniach Łódzkich sporo wsi zmienia się obecnie w osiedla domków jednorodzinnych, jak widać Łodzianie się bogacą.
Widok na Byszewy © barklu
Wracałem przez Nowosolną, po czym drogami gruntowymi dojechałem do Stoków. Przy okazji trafiłem na drogę wiodącą do żwirowni z najniższym ograniczeniem, jakie widziałem - pewnie ze względu na ciężarówki z urobkiem. No cóż, od strony z której wjechałem znaku nie było ;)
Ul. Obłoczna © barklu
Obejrzałem też dwa nowe woonerfy: na Szarotki zrobili po zachodniemu, z wyniesionym skrzyżowaniem i wysepkami zamiast progów podrzutowych. A dzięki przepustowi na spływającą wodę można i przejechać rowerem niezależnie od ruchu z przeciwka. Tak było, tak jest:
Ul Szarotki - wyniesione skrzyżowanie © barklu
Na Pomorskiej trafiłem na zabytkowy tramwaj chyba na wakacyjnej linii turystycznej.
Tramwaj Sanok z 1928 roku © barklu
Kolejny woonerf, tym razem na ul. Zacisze. W zasadzie to bardziej potrzeba estetyzacji centrum, bo jakoś tragicznie nie było, ot, zwykła ulica. Ciekawe rozwiązanie z kamieniami zamiast trawników, dodatkowo miejsca kiss & ride pod szkołą. Tak było, tak jest:
Ul. Zacisze © barklu
Miejsca kiss & ride © barklu
A na sam koniec fajne rozwiązanie na deficyt miejsc parkingowych na osiedlach (tym razem robota nie miasta, a jakiejś spółdzielni, i wcale nie nowe, ale warte odnotowania): ciąg pieszo - jezdny i miejsca parkingowe z płyt ażurowych zamiast pozastawianych chodników.
Parking pod blokiem © barklu
Dane wycieczki:
Km: | 43.20 | Km teren: | 16.00 | Czas: | 02:33 | km/h: | 16.94 |
Pr. maks.: | 42.40 | Temperatura: | HRmax: | (%) | HRavg | (%) | |
Kalorie: | kcal | Podjazdy: | m | Rower: | Skałołaz | ||
Aktywność Jazda na rowerze |
Praca
Piątek, 2 czerwca 2017 | dodano:02.06.2017Kategoria Łódź
Przebudowa przed Urzędem Marszałkowskim, to nie tylko nowa droga rowerowa, ale też zieleń i drążki do podciągania. Inna sprawa że nie wiem czy przy tak ruchliwej drodze mają większy sens, a i budynków mieszkalnych w pobliżu raczej nie ma, bo by mogły służyć za trzepak ;)
Nowa przestrzeń przed Urzędem Marszałkowskim © barklu
Nowa przestrzeń przed Urzędem Marszałkowskim © barklu
Dane wycieczki:
Km: | 16.50 | Km teren: | 0.00 | Czas: | 00:52 | km/h: | 19.04 |
Pr. maks.: | 0.00 | Temperatura: | HRmax: | (%) | HRavg | (%) | |
Kalorie: | kcal | Podjazdy: | m | Rower: | Znajda (sprzedany) | ||
Aktywność Jazda na rowerze |
Praca
Czwartek, 1 czerwca 2017 | dodano:01.06.2017Kategoria Łódź
Dane wycieczki:
Km: | 12.50 | Km teren: | 0.00 | Czas: | 00:39 | km/h: | 19.23 |
Pr. maks.: | 0.00 | Temperatura: | HRmax: | (%) | HRavg | (%) | |
Kalorie: | kcal | Podjazdy: | m | Rower: | Znajda (sprzedany) | ||
Aktywność Jazda na rowerze |