Wzniesienia Łódzkie
Sobota, 3 czerwca 2017 | dodano:03.06.2017Kategoria 40-60km, Okolice Łodzi, P. K. Wzniesień Łódzkich
W okolicy Dąbrowy wygląda na to, ze będą asfaltowac drogę (z resztą fragment czarnego szlaku rowerowego). Jak to przy remoncie, ustawili standardowe dla takich przypadków znaki. Zakaz wyprzedzania, serio?
Ograniczenia przed placem budowy © barklu
Remont drogi © barklu
Koło Borchówki trochę pomyliłem trasę bo źle spojrzałem na mapę, skręciłem w polną drogę która okazała się ślepa. Ale za to w jednym miejscu dwupasmowa ;) Jak wiać jeśli nie ma błota to wsporo osób płyty omija.
Ominięcie utwardzenia drogi © barklu
Na Wzniesieniach Łódzkich sporo wsi zmienia się obecnie w osiedla domków jednorodzinnych, jak widać Łodzianie się bogacą.
Widok na Byszewy © barklu
Wracałem przez Nowosolną, po czym drogami gruntowymi dojechałem do Stoków. Przy okazji trafiłem na drogę wiodącą do żwirowni z najniższym ograniczeniem, jakie widziałem - pewnie ze względu na ciężarówki z urobkiem. No cóż, od strony z której wjechałem znaku nie było ;)
Ul. Obłoczna © barklu
Obejrzałem też dwa nowe woonerfy: na Szarotki zrobili po zachodniemu, z wyniesionym skrzyżowaniem i wysepkami zamiast progów podrzutowych. A dzięki przepustowi na spływającą wodę można i przejechać rowerem niezależnie od ruchu z przeciwka. Tak było, tak jest:
Ul Szarotki - wyniesione skrzyżowanie © barklu
Na Pomorskiej trafiłem na zabytkowy tramwaj chyba na wakacyjnej linii turystycznej.
Tramwaj Sanok z 1928 roku © barklu
Kolejny woonerf, tym razem na ul. Zacisze. W zasadzie to bardziej potrzeba estetyzacji centrum, bo jakoś tragicznie nie było, ot, zwykła ulica. Ciekawe rozwiązanie z kamieniami zamiast trawników, dodatkowo miejsca kiss & ride pod szkołą. Tak było, tak jest:
Ul. Zacisze © barklu
Miejsca kiss & ride © barklu
A na sam koniec fajne rozwiązanie na deficyt miejsc parkingowych na osiedlach (tym razem robota nie miasta, a jakiejś spółdzielni, i wcale nie nowe, ale warte odnotowania): ciąg pieszo - jezdny i miejsca parkingowe z płyt ażurowych zamiast pozastawianych chodników.
Parking pod blokiem © barklu
Ograniczenia przed placem budowy © barklu
Remont drogi © barklu
Koło Borchówki trochę pomyliłem trasę bo źle spojrzałem na mapę, skręciłem w polną drogę która okazała się ślepa. Ale za to w jednym miejscu dwupasmowa ;) Jak wiać jeśli nie ma błota to wsporo osób płyty omija.
Ominięcie utwardzenia drogi © barklu
Na Wzniesieniach Łódzkich sporo wsi zmienia się obecnie w osiedla domków jednorodzinnych, jak widać Łodzianie się bogacą.
Widok na Byszewy © barklu
Wracałem przez Nowosolną, po czym drogami gruntowymi dojechałem do Stoków. Przy okazji trafiłem na drogę wiodącą do żwirowni z najniższym ograniczeniem, jakie widziałem - pewnie ze względu na ciężarówki z urobkiem. No cóż, od strony z której wjechałem znaku nie było ;)
Ul. Obłoczna © barklu
Obejrzałem też dwa nowe woonerfy: na Szarotki zrobili po zachodniemu, z wyniesionym skrzyżowaniem i wysepkami zamiast progów podrzutowych. A dzięki przepustowi na spływającą wodę można i przejechać rowerem niezależnie od ruchu z przeciwka. Tak było, tak jest:
Ul Szarotki - wyniesione skrzyżowanie © barklu
Na Pomorskiej trafiłem na zabytkowy tramwaj chyba na wakacyjnej linii turystycznej.
Tramwaj Sanok z 1928 roku © barklu
Kolejny woonerf, tym razem na ul. Zacisze. W zasadzie to bardziej potrzeba estetyzacji centrum, bo jakoś tragicznie nie było, ot, zwykła ulica. Ciekawe rozwiązanie z kamieniami zamiast trawników, dodatkowo miejsca kiss & ride pod szkołą. Tak było, tak jest:
Ul. Zacisze © barklu
Miejsca kiss & ride © barklu
A na sam koniec fajne rozwiązanie na deficyt miejsc parkingowych na osiedlach (tym razem robota nie miasta, a jakiejś spółdzielni, i wcale nie nowe, ale warte odnotowania): ciąg pieszo - jezdny i miejsca parkingowe z płyt ażurowych zamiast pozastawianych chodników.
Parking pod blokiem © barklu
Dane wycieczki:
Km: | 43.20 | Km teren: | 16.00 | Czas: | 02:33 | km/h: | 16.94 |
Pr. maks.: | 42.40 | Temperatura: | HRmax: | (%) | HRavg | (%) | |
Kalorie: | kcal | Podjazdy: | m | Rower: | Skałołaz | ||
Aktywność Jazda na rowerze |
Komentarze
Nie ma jeszcze komentarzy. Komentuj