Wpisy archiwalne w miesiącu
Sierpień, 2015
Dystans całkowity: | 1035.00 km (w terenie 40.50 km; 3.91%) |
Czas w ruchu: | 47:21 |
Średnia prędkość: | 17.62 km/h |
Liczba aktywności: | 33 |
Średnio na aktywność: | 31.36 km i 2h 15m |
Więcej statystyk |
Aschendorf
Piątek, 21 sierpnia 2015 | dodano:22.08.2015Kategoria Niemcy/Holandia
Dane wycieczki:
Km: | 10.50 | Km teren: | 0.00 | Czas: | 00:38 | km/h: | 16.58 |
Pr. maks.: | 0.00 | Temperatura: | HRmax: | (%) | HRavg | (%) | |
Kalorie: | kcal | Podjazdy: | m | Rower: | Stary treking | ||
Aktywność Jazda na rowerze |
Transrapid
Piątek, 21 sierpnia 2015 | dodano:21.08.2015Kategoria 40-60km, Niemcy/Holandia
Z ciekawostek technicznych okolicy: koło Dorpen znajduje się tor testowy pociągu magnetycznego Transrapid.
Tor pociągu magnetycznego © barklu
Pętla magnetyczna © barklu
Wieża widokowa © barklu
Niestety, akurat nic nie jeździło i wieża widokowa zamknięta.
Transport wodny traktowany jest bardzo poważnie, pływają nawet barki z kontenerami.
Śluzy koło Dorpen © barklu
Z ciekawostek rowerowych: dwukierunkowe pobocze oddzielone słupkami. Czułem się trochę nieswojo jadąc pod prąd, choć w sumie odległość od samochodów była taka jakby był pas trawnika.
Dwukierunkowe pobocze © barklu
Tor pociągu magnetycznego © barklu
Pętla magnetyczna © barklu
Wieża widokowa © barklu
Niestety, akurat nic nie jeździło i wieża widokowa zamknięta.
Transport wodny traktowany jest bardzo poważnie, pływają nawet barki z kontenerami.
Śluzy koło Dorpen © barklu
Z ciekawostek rowerowych: dwukierunkowe pobocze oddzielone słupkami. Czułem się trochę nieswojo jadąc pod prąd, choć w sumie odległość od samochodów była taka jakby był pas trawnika.
Dwukierunkowe pobocze © barklu
Dane wycieczki:
Km: | 42.10 | Km teren: | 0.00 | Czas: | 02:02 | km/h: | 20.70 |
Pr. maks.: | 0.00 | Temperatura: | HRmax: | (%) | HRavg | (%) | |
Kalorie: | kcal | Podjazdy: | m | Rower: | Stary treking | ||
Aktywność Jazda na rowerze |
Na południe od Papenburga
Czwartek, 20 sierpnia 2015 | dodano:21.08.2015Kategoria 40-60km, Niemcy/Holandia
Wedle mapy obok miasteczka znajduje się tor samochodowy Automotive Testing Papenburg. Niestety, jak się okazało, nie można sobie popatrzeć z góry na śmigające auta, bo wszystko pozasłaniane - pewnie ze względu na tajemnicę firmową. Co jakiś czas było tylko słychać, jak coś przemknęło na dole z dużą prędkością.
Wiadukt nad torem testowym © barklu
Czyżbyśmy dojechali do RPA? ;)
Drogowskaz na Johannesburg © barklu
Wiadukt nad torem testowym © barklu
Czyżbyśmy dojechali do RPA? ;)
Drogowskaz na Johannesburg © barklu
Dane wycieczki:
Km: | 52.00 | Km teren: | 0.00 | Czas: | 03:03 | km/h: | 17.05 |
Pr. maks.: | 0.00 | Temperatura: | HRmax: | (%) | HRavg | (%) | |
Kalorie: | kcal | Podjazdy: | m | Rower: | Stary treking | ||
Aktywność Jazda na rowerze |
Ganzedijk
Środa, 19 sierpnia 2015 | dodano:20.08.2015Kategoria 60-100km, Niemcy/Holandia
W Polsce często skarżymy się na "barierozę" - osłanianie dróg rowerowych metalowymi barierkami mogącymi zrobić większą krzywdę, niż np. wpadnięcie do miękkiego rowu. Jak się okazuje, barierki wcale nie muszą być metalowe, drewniane wyglądają dużo lepiej i chyba są bezpieczniejsze.
Drewniane obarierkowanie zjazdu © barklu
Celem podroży był wiatrak w holenderskiej wsi Ganzedijk
Wiatrak w Ganzedijk © barklu
Ciekawa reklama serwisu rowerowego w Nieuweschans:
Serwis rowerowy © barklu
I kolejna ciekawa forma reklamy zamiast nudnego billboardu:
Reklama restauracji © barklu
Drewniane obarierkowanie zjazdu © barklu
Celem podroży był wiatrak w holenderskiej wsi Ganzedijk
Wiatrak w Ganzedijk © barklu
Ciekawa reklama serwisu rowerowego w Nieuweschans:
Serwis rowerowy © barklu
I kolejna ciekawa forma reklamy zamiast nudnego billboardu:
Reklama restauracji © barklu
Dane wycieczki:
Km: | 63.90 | Km teren: | 0.00 | Czas: | 03:40 | km/h: | 17.43 |
Pr. maks.: | 0.00 | Temperatura: | HRmax: | (%) | HRavg | (%) | |
Kalorie: | kcal | Podjazdy: | m | Rower: | Stary treking | ||
Aktywność Jazda na rowerze |
Weener
Wtorek, 18 sierpnia 2015 | dodano:20.08.2015Kategoria Niemcy/Holandia
Jak widać stocznia w Papenburgu jest przystosowana nawet do bardzo dużych statków:
Liniowiec koło stoczni w Papenburgu © barklu
Po drodze minęliśmy jeszcze jeden wiatrak:
Wiatrak w Mark-Mitling © barklu
Fragment szlaku przebiegał po moście kolejowym, niestety znaki nakazywały zsiąść z roweru. Na dodatek most okazał się zwodzony i musieliśmy chwilę poczekać aż się opuści.
Most zwodzony © barklu
Starówka w Weener tradycyjnie zadbana
Uliczka w Weener © barklu
Liniowiec koło stoczni w Papenburgu © barklu
Po drodze minęliśmy jeszcze jeden wiatrak:
Wiatrak w Mark-Mitling © barklu
Fragment szlaku przebiegał po moście kolejowym, niestety znaki nakazywały zsiąść z roweru. Na dodatek most okazał się zwodzony i musieliśmy chwilę poczekać aż się opuści.
Most zwodzony © barklu
Starówka w Weener tradycyjnie zadbana
Uliczka w Weener © barklu
Dane wycieczki:
Km: | 37.10 | Km teren: | 0.00 | Czas: | 02:03 | km/h: | 18.10 |
Pr. maks.: | 0.00 | Temperatura: | HRmax: | (%) | HRavg | (%) | |
Kalorie: | kcal | Podjazdy: | m | Rower: | Retro rakieta | ||
Aktywność Jazda na rowerze |
Kółeczko po Holandii
Poniedziałek, 17 sierpnia 2015 | dodano:18.08.2015Kategoria Niemcy/Holandia
Udało mi się załapać na jedyną przerwę w deszczu w ciągu dnia.
Centrum Vlagtwedde © barklu
Gdyby nie wpis Goofy'ego, myślałbym, ze w Polsce nie ma komisów ze starymi samochodami.W Holandii oczywiście królują pojazdy zachodnie.
Amerykańskie klasyki © barklu
Ford Capri © barklu
Całość jednak reklamuje autko całkiem znane ;)
Trabant przed komisem © barklu
Małe urozmaicenie wśród domów z dachówką:
Dom kryty strzechą © barklu
Nie moglem nie zwrócić uwagi na ciekawe rozwiązania rowerowe - oj, trochę się nazbierało. Co zrobić ze szlakiem rowerowym biegnącym polną drogą? Np. utwardzić tylko jej połowę:
Część rowerowa na polnej drodze © barklu
Droga rowerowa relatywnie szersza niż jezdnia, i to wzdłuż drogi lokalnej (dwa samochody muszą zwolnić aby się wyminąć, rowerzyści nie muszą):
Droga rowerowa © barklu
To nie są pasy rowerowe, a zwykłe pobocze, ale jedzie się fajnie:
Czerwone pobocza © barklu
Połączenie pobocza z drogą rowerową po przeciwnej stronie... na skos:
Włączenie poboczy w drogę rowerową © barklu
Logiczne rozwiązanie gdy rowerówka zmienia stronę: przejazd podporządkowany.
Przejazd podporządkowany © barklu
Na koniec osobne drogowskazy dla rowerzystów, prowadzące boczną drogą zamiast ekspresówką, zatem inaczej skierowane pomimo tego samego punktu docelowego (Blijham i Winschoten).
Drogowskazy rowerowe © barklu
Centrum Vlagtwedde © barklu
Gdyby nie wpis Goofy'ego, myślałbym, ze w Polsce nie ma komisów ze starymi samochodami.W Holandii oczywiście królują pojazdy zachodnie.
Amerykańskie klasyki © barklu
Ford Capri © barklu
Całość jednak reklamuje autko całkiem znane ;)
Trabant przed komisem © barklu
Małe urozmaicenie wśród domów z dachówką:
Dom kryty strzechą © barklu
Nie moglem nie zwrócić uwagi na ciekawe rozwiązania rowerowe - oj, trochę się nazbierało. Co zrobić ze szlakiem rowerowym biegnącym polną drogą? Np. utwardzić tylko jej połowę:
Część rowerowa na polnej drodze © barklu
Droga rowerowa relatywnie szersza niż jezdnia, i to wzdłuż drogi lokalnej (dwa samochody muszą zwolnić aby się wyminąć, rowerzyści nie muszą):
Droga rowerowa © barklu
To nie są pasy rowerowe, a zwykłe pobocze, ale jedzie się fajnie:
Czerwone pobocza © barklu
Połączenie pobocza z drogą rowerową po przeciwnej stronie... na skos:
Włączenie poboczy w drogę rowerową © barklu
Logiczne rozwiązanie gdy rowerówka zmienia stronę: przejazd podporządkowany.
Przejazd podporządkowany © barklu
Na koniec osobne drogowskazy dla rowerzystów, prowadzące boczną drogą zamiast ekspresówką, zatem inaczej skierowane pomimo tego samego punktu docelowego (Blijham i Winschoten).
Drogowskazy rowerowe © barklu
Dane wycieczki:
Km: | 39.30 | Km teren: | 0.00 | Czas: | 01:59 | km/h: | 19.82 |
Pr. maks.: | 0.00 | Temperatura: | HRmax: | (%) | HRavg | (%) | |
Kalorie: | kcal | Podjazdy: | m | Rower: | Stary treking | ||
Aktywność Jazda na rowerze |
Nenndorf
Niedziela, 16 sierpnia 2015 | dodano:16.08.2015Kategoria Niemcy/Holandia
No i pogoda się zepsuła - kilkanaście stopni i przelotne przejaśnienia między opadami mżawki. Trasa krótka po okolicznych wsiach, w pelerynie, więc dość niewygodnie.
Pozostałość starego wiatraka w gospodarstwie:
Pozostałości wiatraka w Nenndorf © barklu
To z kolei wygląda na nową konstrukcję:
Przydomowy wiatrak © barklu
Strefa 20km/h w centrum Aschendorfu i jak zwykle wszędzie czerwony klinkier
Centrum Aschendorfu © barklu
Taki znak bardzo by się przydał na niektórych drogach w Polsce - zamiast wycinki.
Uwaga drzewa © barklu
Pozostałość starego wiatraka w gospodarstwie:
Pozostałości wiatraka w Nenndorf © barklu
To z kolei wygląda na nową konstrukcję:
Przydomowy wiatrak © barklu
Strefa 20km/h w centrum Aschendorfu i jak zwykle wszędzie czerwony klinkier
Centrum Aschendorfu © barklu
Taki znak bardzo by się przydał na niektórych drogach w Polsce - zamiast wycinki.
Uwaga drzewa © barklu
Dane wycieczki:
Km: | 24.10 | Km teren: | 0.00 | Czas: | 01:24 | km/h: | 17.21 |
Pr. maks.: | 0.00 | Temperatura: | HRmax: | (%) | HRavg | (%) | |
Kalorie: | kcal | Podjazdy: | m | Rower: | Stary treking | ||
Aktywność Jazda na rowerze |
Dorpen
Sobota, 15 sierpnia 2015 | dodano:16.08.2015Kategoria Niemcy/Holandia
Coś przekombinowałem wytyczając trasę, tak że trafiliśmy na jakąś zupełnie zarośniętą polna drogę. Za to odkryłem ciekawe rozwiązanie przenośnego punktu obserwacyjnego:
Ambona na przyczepie © barklu
Ciekawy sposób zaproszenia na urodziny:
Tort z beli siana © barklu
Dorpen - trochę większa miejscowość ma trasie
Dorpen © barklu
W centrum znajduje się rzeźba przypominająca o dawnej roli rynku. To przebranie nie wiem czy było w zamyśle twórcy.
Pomnik przy dawnym rynku © barklu
W drodze powrotnej trafiliśmy na remont drogi, w tym zamknięty ciąg pieszo - rowerowy. Piesi i rowerzyści zostali poproszeni o korzystanie z drogi.
Zamknięta droga rowerowa © barklu
W ogóle remont przeprowadzany jest w dość niespotykany w Polsce sposób: zamiast krótkich odcinków z ruchem wahadłowym, mamy długą jednokierunkową szosę. Objazd w przeciwnym kierunku pewnie gdzie indziej. Rowerem pewnie też, ze względu na jednokierunkowość i rowerówkę wyłączoną z ruchu i także remontowaną.
Remont drogi © barklu
Kawałek wracaliśmy szlakiem wzdłuż rzeki. W okolicy Aschendorfu znajduje się system śluz umożliwiającyh transport rzeczny.
Przystań rzeczna © barklu
Śluzy © barklu
Ambona na przyczepie © barklu
Ciekawy sposób zaproszenia na urodziny:
Tort z beli siana © barklu
Dorpen - trochę większa miejscowość ma trasie
Dorpen © barklu
W centrum znajduje się rzeźba przypominająca o dawnej roli rynku. To przebranie nie wiem czy było w zamyśle twórcy.
Pomnik przy dawnym rynku © barklu
W drodze powrotnej trafiliśmy na remont drogi, w tym zamknięty ciąg pieszo - rowerowy. Piesi i rowerzyści zostali poproszeni o korzystanie z drogi.
Zamknięta droga rowerowa © barklu
W ogóle remont przeprowadzany jest w dość niespotykany w Polsce sposób: zamiast krótkich odcinków z ruchem wahadłowym, mamy długą jednokierunkową szosę. Objazd w przeciwnym kierunku pewnie gdzie indziej. Rowerem pewnie też, ze względu na jednokierunkowość i rowerówkę wyłączoną z ruchu i także remontowaną.
Remont drogi © barklu
Kawałek wracaliśmy szlakiem wzdłuż rzeki. W okolicy Aschendorfu znajduje się system śluz umożliwiającyh transport rzeczny.
Przystań rzeczna © barklu
Śluzy © barklu
Dane wycieczki:
Km: | 32.50 | Km teren: | 1.00 | Czas: | 01:51 | km/h: | 17.57 |
Pr. maks.: | 0.00 | Temperatura: | HRmax: | (%) | HRavg | (%) | |
Kalorie: | kcal | Podjazdy: | m | Rower: | Stary treking | ||
Aktywność Jazda na rowerze |
Po okolicy
Piątek, 14 sierpnia 2015 | dodano:16.08.2015Kategoria Niemcy/Holandia
Krotka przejażdżka z tesciem.
Dane wycieczki:
Km: | 6.20 | Km teren: | 0.50 | Czas: | 00:31 | km/h: | 12.00 |
Pr. maks.: | 0.00 | Temperatura: | HRmax: | (%) | HRavg | (%) | |
Kalorie: | kcal | Podjazdy: | m | Rower: | Retro rakieta | ||
Aktywność Jazda na rowerze |
Bourtange
Piątek, 14 sierpnia 2015 | dodano:14.08.2015Kategoria Niemcy/Holandia
Pojechaliśmy do Bourtange - holenderskiej wsi znanej z XVI - wiecznej twierdzy w kształcie gwiazdy. Niestety widoku z lotu ptaka nie było jak zobaczyć, ale "od dołu" też jest ciekawie.
Posąg przy wjezdzie do twierdzy © barklu
Most nad fosą © barklu
Wiatrak musi być - w końcu to Holandia ;) Dodatkowo służy za punkt widokowy.
Wiatrak w Bourtange © barklu
Rynek w Bourtange © barklu
Uliczka w stronę bramy © barklu
Kościół w Bourtange © barklu
Widok z wiatraku na centrum © barklu
Widok na fosę © barklu
Drewniany budynek © barklu
Posąg przy wjezdzie do twierdzy © barklu
Most nad fosą © barklu
Wiatrak musi być - w końcu to Holandia ;) Dodatkowo służy za punkt widokowy.
Wiatrak w Bourtange © barklu
Rynek w Bourtange © barklu
Uliczka w stronę bramy © barklu
Kościół w Bourtange © barklu
Widok z wiatraku na centrum © barklu
Widok na fosę © barklu
Drewniany budynek © barklu
Dane wycieczki:
Km: | 20.90 | Km teren: | 0.00 | Czas: | 01:09 | km/h: | 18.17 |
Pr. maks.: | 0.00 | Temperatura: | HRmax: | (%) | HRavg | (%) | |
Kalorie: | kcal | Podjazdy: | m | Rower: | Stary treking | ||
Aktywność Jazda na rowerze |