Wpisy archiwalne w kategorii
40-60km
| Dystans całkowity: | 27406.40 km (w terenie 2682.50 km; 9.79%) |
| Czas w ruchu: | 1455:45 |
| Średnia prędkość: | 17.60 km/h |
| Maksymalna prędkość: | 60.60 km/h |
| Liczba aktywności: | 585 |
| Średnio na aktywność: | 46.85 km i 2h 39m |
| Więcej statystyk | |
Pabianice - Rzgów
Sobota, 21 lutego 2015 | dodano:21.02.2015Kategoria 40-60km, Okolice Łodzi
Jakiś czas temu zgłosiłem do ZDiT rozkradzioną kostkę na rowerówce, jak widać uzupełnili braki:

Naprawiona DDR na Pabianickiej © barklu
w Pabianicach dostrzegłem ciekawy sposób na reklamę:

Armaty przy serwisie opon © barklu
Obrzeża miasta, koniec blokowiska, dalej jest pole.

Pętla autobusowa w Pabianicach © barklu
Z Pabianic pokierowałem się w stronę Rzgowa. Postanowiłem zbadać drogi techniczne wzdłuż S8, czy się do czegoś nadadzą jako skróty przy dalszych trasach. Na wschód od Guzewa da się przejechać spory kawałek po stronie północnej:

Droga techniczna przy S8 © barklu
Potem można się przedostać na drugą stronę, gdzie po kilkuset metrach kończy się asfalt i droga skręca w podtuszyński las. Ten skrót może się przydać. Przejście miało być chyba zwierzęco - pieszo - rowerowe, ale przegradzające je pnie (swoją drogą, ciekawy materiał na barierę) zostały odciągnięte na bok.

Przejście pod S8 © barklu
W drodze powrotnej: z powodu dużej ilości soli widać, że ruch rowerowy zimą istnieje. Ślady powstały chyba gdy nawierzchnia była wilgotna (wcześnie rano? wczoraj wieczorem?), bo ja już nie zostawiałem.

DDR wzdłuż Trasy Górnej © barklu

Naprawiona DDR na Pabianickiej © barklu
w Pabianicach dostrzegłem ciekawy sposób na reklamę:

Armaty przy serwisie opon © barklu
Obrzeża miasta, koniec blokowiska, dalej jest pole.

Pętla autobusowa w Pabianicach © barklu
Z Pabianic pokierowałem się w stronę Rzgowa. Postanowiłem zbadać drogi techniczne wzdłuż S8, czy się do czegoś nadadzą jako skróty przy dalszych trasach. Na wschód od Guzewa da się przejechać spory kawałek po stronie północnej:

Droga techniczna przy S8 © barklu
Potem można się przedostać na drugą stronę, gdzie po kilkuset metrach kończy się asfalt i droga skręca w podtuszyński las. Ten skrót może się przydać. Przejście miało być chyba zwierzęco - pieszo - rowerowe, ale przegradzające je pnie (swoją drogą, ciekawy materiał na barierę) zostały odciągnięte na bok.

Przejście pod S8 © barklu
W drodze powrotnej: z powodu dużej ilości soli widać, że ruch rowerowy zimą istnieje. Ślady powstały chyba gdy nawierzchnia była wilgotna (wcześnie rano? wczoraj wieczorem?), bo ja już nie zostawiałem.

DDR wzdłuż Trasy Górnej © barklu
Dane wycieczki:
| Km: | 49.70 | Km teren: | 1.00 | Czas: | 02:36 | km/h: | 19.12 |
| Pr. maks.: | 0.00 | Temperatura: | HRmax: | (%) | HRavg | (%) | |
| Kalorie: | kcal | Podjazdy: | m | Rower: | Retro rakieta | ||
| Aktywność Jazda na rowerze | |||||||
Stryków
Niedziela, 15 lutego 2015 | dodano:15.02.2015Kategoria Okolice Łodzi, 40-60km, P. K. Wzniesień Łódzkich
Kolejny dzień asfaltowania - w teren nie ma się co zapuszczać, bo błoto. Pojechałem na Stryków, a potem niedawno wyremontowaną (i pustą) drogą wojewódzka na Brzeziny.

Szosa Stryków - Brzeziny © barklu
W Lipce odbiłem na drogi w Parku Krajobrazowym Wzniesień Łódzkich.

Ul. Marmurowa © barklu
Na sam koniec omal nie wywaliłem się na DDR. Zjazd z wiaduktu, prędkość ok. 30km/h, a tu nagle rów w poprzek kostki. Jakimś cudem koła też to przetrwały zachowując okrągły kształt - głównie bałem się o tylne, bo przód udało mi się przerzucić nad dziurą.

Dziurawa DDR na Brzezińskiej © barklu

Szosa Stryków - Brzeziny © barklu
W Lipce odbiłem na drogi w Parku Krajobrazowym Wzniesień Łódzkich.

Ul. Marmurowa © barklu
Na sam koniec omal nie wywaliłem się na DDR. Zjazd z wiaduktu, prędkość ok. 30km/h, a tu nagle rów w poprzek kostki. Jakimś cudem koła też to przetrwały zachowując okrągły kształt - głównie bałem się o tylne, bo przód udało mi się przerzucić nad dziurą.

Dziurawa DDR na Brzezińskiej © barklu
Dane wycieczki:
| Km: | 51.10 | Km teren: | 0.00 | Czas: | 02:45 | km/h: | 18.58 |
| Pr. maks.: | 0.00 | Temperatura: | HRmax: | (%) | HRavg | (%) | |
| Kalorie: | kcal | Podjazdy: | m | Rower: | Retro rakieta | ||
| Aktywność Jazda na rowerze | |||||||
Rzgów i okolice
Sobota, 14 lutego 2015 | dodano:14.02.2015Kategoria Okolice Łodzi, 40-60km
Najpierw pojechałem do Rzgowa, a potem objechałem wiochy na wschód od niego. W Grodzisku minąłem jedną z bardziej wypasionych remiz OSP, jakie widziałem - z salą bankietową i konferencyjną.

Remiza w Grodzisku © barklu
Pojechałem też obejrzeć, jak idzie budowa ostatniego odcinka torowiska na Olechów. Wzdłuż Ofiar Terroryzmu wykop i betonowa podbudowa już jest:

Al. Ofir Terroryzmu 11 Września © barklu
W pobliżu pętli koło Della będzie nawet kawałek torowiska idący przez lasek. Mam nadzieję, że trasa będzie nie tylko malownicza, ale przede wszystkim przydatna i tramwaje nie będą jeździć puste.

Budowa torowiska © barklu
Są w Łodzi budowy wielkie, są i małe. Z Budżetu Obywatelskiego, czyli jako projekt wybrany przez samych mieszkańców, powstał park przy Drewnowskiej i alejka biegnąca wzdłuż ogródków działkowych. Zawsze był to fajny skrót używany przez wielu pieszych i rowerzystów (najkrótsza droga z osiedla do centrum handlowego), ale błotnisty, szczególnie po odwilży. Teraz już nie ma tego problemu.

Park przy Drewnowskiej © barklu

Remiza w Grodzisku © barklu
Pojechałem też obejrzeć, jak idzie budowa ostatniego odcinka torowiska na Olechów. Wzdłuż Ofiar Terroryzmu wykop i betonowa podbudowa już jest:

Al. Ofir Terroryzmu 11 Września © barklu
W pobliżu pętli koło Della będzie nawet kawałek torowiska idący przez lasek. Mam nadzieję, że trasa będzie nie tylko malownicza, ale przede wszystkim przydatna i tramwaje nie będą jeździć puste.

Budowa torowiska © barklu
Są w Łodzi budowy wielkie, są i małe. Z Budżetu Obywatelskiego, czyli jako projekt wybrany przez samych mieszkańców, powstał park przy Drewnowskiej i alejka biegnąca wzdłuż ogródków działkowych. Zawsze był to fajny skrót używany przez wielu pieszych i rowerzystów (najkrótsza droga z osiedla do centrum handlowego), ale błotnisty, szczególnie po odwilży. Teraz już nie ma tego problemu.

Park przy Drewnowskiej © barklu
Dane wycieczki:
| Km: | 47.60 | Km teren: | 0.00 | Czas: | 02:37 | km/h: | 18.19 |
| Pr. maks.: | 0.00 | Temperatura: | HRmax: | (%) | HRavg | (%) | |
| Kalorie: | kcal | Podjazdy: | m | Rower: | Retro rakieta | ||
| Aktywność Jazda na rowerze | |||||||
Las Karolewski
Sobota, 17 stycznia 2015 | dodano:17.01.2015Kategoria 40-60km, Okolice Łodzi
Pojechałem do Lasu Karolewskiego. Niby las, ale jakość dróg jest bardzo dobra, bez problemu da się przejechać każdym rowerem. Ostatnio utwardzone:

Szutrowa droga leśna © barklu
Nieco wcześniej utwardzali nieco innym materiałem:

Białe kruszywo © barklu
Wzdłuż zachodniej granicy lasu biegnie trasa S14. Drogi techniczne czekają za objechanie.

Wiadukt S14 © barklu
Kawałek pojechałem drogą techniczną, która następnie skręciła w las biegnąc w stronę Chechła. Gruntowa, szeroka, nie miała zbyt dużo muld - a przynajmniej dało się je zawsze objechać.

Szeroka gruntówka © barklu
Mała wieś, ale jak widać podstawówka stara... tyle że budynek całkiem inny niż na muralu.

150 lat szkoły w Petrykozach © barklu
Na koniec zachodni kraniec trasy WZ:

Przebudowa pętli tramwajowej na Retkini © barklu

Szutrowa droga leśna © barklu
Nieco wcześniej utwardzali nieco innym materiałem:

Białe kruszywo © barklu
Wzdłuż zachodniej granicy lasu biegnie trasa S14. Drogi techniczne czekają za objechanie.

Wiadukt S14 © barklu
Kawałek pojechałem drogą techniczną, która następnie skręciła w las biegnąc w stronę Chechła. Gruntowa, szeroka, nie miała zbyt dużo muld - a przynajmniej dało się je zawsze objechać.

Szeroka gruntówka © barklu
Mała wieś, ale jak widać podstawówka stara... tyle że budynek całkiem inny niż na muralu.

150 lat szkoły w Petrykozach © barklu
Na koniec zachodni kraniec trasy WZ:

Przebudowa pętli tramwajowej na Retkini © barklu
Dane wycieczki:
| Km: | 57.70 | Km teren: | 9.00 | Czas: | 03:07 | km/h: | 18.51 |
| Pr. maks.: | 0.00 | Temperatura: | HRmax: | (%) | HRavg | (%) | |
| Kalorie: | kcal | Podjazdy: | m | Rower: | Retro rakieta | ||
| Aktywność Jazda na rowerze | |||||||
Zmrożony teren
Wtorek, 6 stycznia 2015 | dodano:06.01.2015Kategoria 40-60km, Okolice Łodzi, P. K. Wzniesień Łódzkich
Słońce i mróz - najlepsza pogoda na terenową jazdę. Jak się okazało, miejscami w Lesie Łagiewnickim leżą resztki śniegu. Widać też sporo śladów rowerowych

Ośnieżona ścieżka w Lesie Łagiewnickim © barklu
W polach śniegu nie ma. Skręciłem w trochę inną dróżkę niż zazwyczaj (nie czarnym szlakiem) i wjechałem na punkt widokowy z innej strony, nawet jeszcze wyżej niż przebiega szlak. Najbliższa widoczna wieś to Dobra, dalej są wielkie hale w Sosnowcu i Stryków.

Widok na Dobrą © barklu
Trochę pobłądziłem w okolicy autostrady. Z mapy wynikało, że równolegle biegnie jakaś polna droga. Przegapiłem ją i wjechałem na asfaltową drogę techniczną, która po kilkuset metrach skończyła się jakimś odpływem i musiałem zawrócić.

Droga techniczna © barklu
Polna droga okazała się zarośnięta, trzeba było znaleźć przerwę między gospodarstwami i jedno objechać od tyłu. Zrujnowane drewniane stodoły, pokrzywione płoty, a kawałek dalej autostrada i jakieś nowoczesne hale.

Tyły gospodarstw © barklu
W jednym miejscu musiałem zsiąść, bo nie było jak przejechać kolein, a w ogóle zamarznięte ślady traktora mocno wytrzęsły. To był zdecydowanie najtrudniejszy odcinek.

Polna droga równoległa do A2 © barklu

Ośnieżona ścieżka w Lesie Łagiewnickim © barklu
W polach śniegu nie ma. Skręciłem w trochę inną dróżkę niż zazwyczaj (nie czarnym szlakiem) i wjechałem na punkt widokowy z innej strony, nawet jeszcze wyżej niż przebiega szlak. Najbliższa widoczna wieś to Dobra, dalej są wielkie hale w Sosnowcu i Stryków.

Widok na Dobrą © barklu
Trochę pobłądziłem w okolicy autostrady. Z mapy wynikało, że równolegle biegnie jakaś polna droga. Przegapiłem ją i wjechałem na asfaltową drogę techniczną, która po kilkuset metrach skończyła się jakimś odpływem i musiałem zawrócić.

Droga techniczna © barklu
Polna droga okazała się zarośnięta, trzeba było znaleźć przerwę między gospodarstwami i jedno objechać od tyłu. Zrujnowane drewniane stodoły, pokrzywione płoty, a kawałek dalej autostrada i jakieś nowoczesne hale.

Tyły gospodarstw © barklu
W jednym miejscu musiałem zsiąść, bo nie było jak przejechać kolein, a w ogóle zamarznięte ślady traktora mocno wytrzęsły. To był zdecydowanie najtrudniejszy odcinek.

Polna droga równoległa do A2 © barklu
Dane wycieczki:
| Km: | 44.20 | Km teren: | 11.00 | Czas: | 02:54 | km/h: | 15.24 |
| Pr. maks.: | 0.00 | Temperatura: | HRmax: | (%) | HRavg | (%) | |
| Kalorie: | kcal | Podjazdy: | m | Rower: | Skałołaz | ||
| Aktywność Jazda na rowerze | |||||||
Boczne asfalty
Sobota, 3 stycznia 2015 | dodano:04.01.2015Kategoria Okolice Łodzi, 40-60km
Kolejna ulica w remoncie, w sumie jedna z najbardziej dziurawych. Ponieważ nie mogą od razu rozkopać całości ze względu na dojazdy do zakładów, będą robić fragmentami przez kilka miesięcy.

Św. Teresy w remoncie © barklu
Potem powłóczyłem się po bocznych drogach na zachód od Aleksandrowa (Adamów, Sanie, Zgniłe Błoto, Grunwald). Pewien odcinek pod silny wiatr w szczerym polu był bardzo ciężki, marzyłem aby wreszcie dotrzeć do lasu.

Boczna droga w okolicy Sań © barklu

Św. Teresy w remoncie © barklu
Potem powłóczyłem się po bocznych drogach na zachód od Aleksandrowa (Adamów, Sanie, Zgniłe Błoto, Grunwald). Pewien odcinek pod silny wiatr w szczerym polu był bardzo ciężki, marzyłem aby wreszcie dotrzeć do lasu.

Boczna droga w okolicy Sań © barklu
Dane wycieczki:
| Km: | 43.60 | Km teren: | 0.00 | Czas: | 02:31 | km/h: | 17.32 |
| Pr. maks.: | 0.00 | Temperatura: | HRmax: | (%) | HRavg | (%) | |
| Kalorie: | kcal | Podjazdy: | m | Rower: | Retro rakieta | ||
| Aktywność Jazda na rowerze | |||||||
Na zużytej oponie
Piątek, 26 grudnia 2014 | dodano:26.12.2014Kategoria Niemcy/Holandia, 40-60km
W nocy złapał lekki przymrozek, dzięki czemu pola pokrył piękny szron. Dodatkowo wiatr zupełnie ucichł - idealna pogoda na rower.

Oszronione pola © barklu

Aleja © barklu

Drogi wśród pól © barklu
Bocznymi drogami dojechałem do Apen

Kamienica w Apen © barklu
Potem jeszcze dalej na południe do Goldensholt i na zachód w kierunku Barssel. Po drodze natknąłem się na kolejną "niedasiową" rowerową ciekawostkę - rozjazd dróg rowerowych zaczynający się na jezdni.

Rozjazd DDR © barklu
I jeszcze jedna ciekawostka, aczkolwiek nie wiem czy godna naśladowania: dopuszczenie motorowerów na ciąg pieszo - rowerowy na terenie wsi. Rozumiem gdzieś na ruchliwej szosie, ale na takiej bocznej drodze w zasadzie nawet ruch rowerowy mógłby się odbywać po jezdni. Aczkolwiek to zdjęcie dedykuję wszystkim, których wizja rowerzysty ma chodniku przyprawia o traumę.

Piesi, rowery i skutery © barklu
Przed Augustfehn zaczął się park krajobrazowy - swoją droga ciekawy znak

Park krajobrazowy © barklu
O ile boczne drogi same z siebie były suche, to na rowerówkach (szczególnie na terenie miejscowości) wysypali kilogramy soli.

Posolona DDR © barklu
Tereny głownie rolnicze, ale tuż przy autostradzie są jakieś zakłady czy magazyny.

Zinkpower Remels © barklu
Po powrocie zerknąłem na tylną oponę... i jak się okazuje wymaga wymiany, bo w kilku miejscach już oplot wyłazi. Mam nadzieję, że jeszcze jutrzejszą wycieczkę wytrzyma. Przejechane ok. 5000 km z tyłu, wcześniej jako przednia (nie wiem ile u poprzedniego właściciela), ale przy zamianie miała jeszcze całkiem wyraźny bieżnik. Myślałem, że Schwalbe Marathon wytrzyma dłużej.

Zużyta opona © barklu

Oszronione pola © barklu

Aleja © barklu

Drogi wśród pól © barklu
Bocznymi drogami dojechałem do Apen

Kamienica w Apen © barklu
Potem jeszcze dalej na południe do Goldensholt i na zachód w kierunku Barssel. Po drodze natknąłem się na kolejną "niedasiową" rowerową ciekawostkę - rozjazd dróg rowerowych zaczynający się na jezdni.

Rozjazd DDR © barklu
I jeszcze jedna ciekawostka, aczkolwiek nie wiem czy godna naśladowania: dopuszczenie motorowerów na ciąg pieszo - rowerowy na terenie wsi. Rozumiem gdzieś na ruchliwej szosie, ale na takiej bocznej drodze w zasadzie nawet ruch rowerowy mógłby się odbywać po jezdni. Aczkolwiek to zdjęcie dedykuję wszystkim, których wizja rowerzysty ma chodniku przyprawia o traumę.

Piesi, rowery i skutery © barklu
Przed Augustfehn zaczął się park krajobrazowy - swoją droga ciekawy znak

Park krajobrazowy © barklu
O ile boczne drogi same z siebie były suche, to na rowerówkach (szczególnie na terenie miejscowości) wysypali kilogramy soli.

Posolona DDR © barklu
Tereny głownie rolnicze, ale tuż przy autostradzie są jakieś zakłady czy magazyny.

Zinkpower Remels © barklu
Po powrocie zerknąłem na tylną oponę... i jak się okazuje wymaga wymiany, bo w kilku miejscach już oplot wyłazi. Mam nadzieję, że jeszcze jutrzejszą wycieczkę wytrzyma. Przejechane ok. 5000 km z tyłu, wcześniej jako przednia (nie wiem ile u poprzedniego właściciela), ale przy zamianie miała jeszcze całkiem wyraźny bieżnik. Myślałem, że Schwalbe Marathon wytrzyma dłużej.

Zużyta opona © barklu
Dane wycieczki:
| Km: | 48.00 | Km teren: | 0.00 | Czas: | 02:34 | km/h: | 18.70 |
| Pr. maks.: | 0.00 | Temperatura: | HRmax: | (%) | HRavg | (%) | |
| Kalorie: | kcal | Podjazdy: | m | Rower: | Retro rakieta | ||
| Aktywność Jazda na rowerze | |||||||
Hesel - Brinkum - Hollen
Czwartek, 25 grudnia 2014 | dodano:25.12.2014Kategoria Niemcy/Holandia, 40-60km
Kolejna wycieczka w kierunku zachodnim aby wracać z wiatrem. Po drodze dostrzegłem ursusopodobny stary traktor, obecnie służący za dekorację (numer posesji zawieszony na kominie)

Stary traktor © barklu
Dużo jechałem bocznymi drogami (niemal na każdej szlak rowerowy) - zawsze ciekawiej niż wzdłuż glownych szos.

Droga wzdłuż kanału © barklu

Zakole rzeki © barklu
I jeszcze jedna niemiecka ciekawostka - znak przejazdu kolejowego nieco "nowocześniejszy" niż w Polsce i wielu innych krajach.

Przejazd kolejowy © barklu

Stary traktor © barklu
Dużo jechałem bocznymi drogami (niemal na każdej szlak rowerowy) - zawsze ciekawiej niż wzdłuż glownych szos.

Droga wzdłuż kanału © barklu

Zakole rzeki © barklu
I jeszcze jedna niemiecka ciekawostka - znak przejazdu kolejowego nieco "nowocześniejszy" niż w Polsce i wielu innych krajach.

Przejazd kolejowy © barklu
Dane wycieczki:
| Km: | 51.20 | Km teren: | 1.00 | Czas: | 02:57 | km/h: | 17.36 |
| Pr. maks.: | 0.00 | Temperatura: | HRmax: | (%) | HRavg | (%) | |
| Kalorie: | kcal | Podjazdy: | m | Rower: | Retro rakieta | ||
| Aktywność Jazda na rowerze | |||||||
Leer
Wtorek, 23 grudnia 2014 | dodano:23.12.2014Kategoria 40-60km, Niemcy/Holandia
Początek drogi był podobny jak wczoraj: silny wiatr w twarz, do tego mżawka. Nawet niezbyt intensywna, ale padająca poziomo i wciskająca się wszędzie. Już chciałem zawracać, kiedy mżawka ustała. Sam wiatr jakoś dało się znieść, najgorsze były odcinki bez drzew ani zabudowań. Ale udało mi się dojechać do Leer.
Rowerowa ciekawostka: pas do jazdy na wprost, pas do prawoskrętu, osobna sygnalizacja dla rowerzystów. Kiedy doczekamy się takiego czegoś w Łodzi?

Rowerowa cywilizacja © barklu
Celem było objechanie starówki w Leer, którą latem jakoś pominąłem. Po drodze zahaczyłem też o port na Ledzie

Żaglowiec przy nabrzeżu © barklu

Budynki po drugiej stronie © barklu
Jest też syrenka. Nieco inny gatunek niż ta warszawska, bo ma obie nogi i płetwy zamiast stóp.

Pomnik syrenki © barklu
Kolejna rowerowa ciekawostka - na moście wąsko, ale pasy rowerowe jakoś się mieszczą...

Pasy rowerowe na moście © barklu
Dotarłem do samego centrum

Wieża ratuszowa © barklu
Niektóre zaułki wyglądają bardzo klimatycznie

Zaułek w Leer © barklu
W tym czasie w Łodzi stały drewniane chałupy

Kamienica z 1643r © barklu

Starówka w Leer © barklu

Starówka w Leer © barklu
Kolejna rowerowa ciekawostka, której u nas zrobić pewnie "niedasie".

Zjazd z DDR na pas rowerowy © barklu
Wracałem trochę wzdłuż szosy, a trochę szlakiem rowerowym bocznymi drogami. Kawałek szlak prowadzi nawet gruntową ścieżką, ale błota nie ma i jak widać po śladach, cieszy się powodzeniem.

Szlak rowerowy © barklu
Tam, gdzie ścieżka przecina drogę, jest nawet znak. Ordnung muss sein!

Szlak rowerowy przecina drogę © barklu
To, że jest szerokie pobocze, nie oznacza że nie może być drogi rowerowej obok

Rowerówka wzdłuż szosy © barklu
Na koniec ciekawy zabytkowy pojazd, z tyłu nieco podobny do syreny bosto.

Citroen 2CV pickup © barklu
Rowerowa ciekawostka: pas do jazdy na wprost, pas do prawoskrętu, osobna sygnalizacja dla rowerzystów. Kiedy doczekamy się takiego czegoś w Łodzi?

Rowerowa cywilizacja © barklu
Celem było objechanie starówki w Leer, którą latem jakoś pominąłem. Po drodze zahaczyłem też o port na Ledzie

Żaglowiec przy nabrzeżu © barklu

Budynki po drugiej stronie © barklu
Jest też syrenka. Nieco inny gatunek niż ta warszawska, bo ma obie nogi i płetwy zamiast stóp.

Pomnik syrenki © barklu
Kolejna rowerowa ciekawostka - na moście wąsko, ale pasy rowerowe jakoś się mieszczą...

Pasy rowerowe na moście © barklu
Dotarłem do samego centrum

Wieża ratuszowa © barklu
Niektóre zaułki wyglądają bardzo klimatycznie

Zaułek w Leer © barklu
W tym czasie w Łodzi stały drewniane chałupy

Kamienica z 1643r © barklu

Starówka w Leer © barklu

Starówka w Leer © barklu
Kolejna rowerowa ciekawostka, której u nas zrobić pewnie "niedasie".

Zjazd z DDR na pas rowerowy © barklu
Wracałem trochę wzdłuż szosy, a trochę szlakiem rowerowym bocznymi drogami. Kawałek szlak prowadzi nawet gruntową ścieżką, ale błota nie ma i jak widać po śladach, cieszy się powodzeniem.

Szlak rowerowy © barklu
Tam, gdzie ścieżka przecina drogę, jest nawet znak. Ordnung muss sein!

Szlak rowerowy przecina drogę © barklu
To, że jest szerokie pobocze, nie oznacza że nie może być drogi rowerowej obok

Rowerówka wzdłuż szosy © barklu
Na koniec ciekawy zabytkowy pojazd, z tyłu nieco podobny do syreny bosto.

Citroen 2CV pickup © barklu
Dane wycieczki:
| Km: | 54.50 | Km teren: | 1.00 | Czas: | 03:18 | km/h: | 16.52 |
| Pr. maks.: | 0.00 | Temperatura: | HRmax: | (%) | HRavg | (%) | |
| Kalorie: | kcal | Podjazdy: | m | Rower: | Retro rakieta | ||
| Aktywność Jazda na rowerze | |||||||
Wzdłuż kanału
Niedziela, 21 grudnia 2014 | dodano:21.12.2014Kategoria 40-60km, Niemcy/Holandia
Pojechałem wzdłuż kanału w stronę Leer, cały czas pod wiatr. Jedyny błotnisty odcinek był całkowicie przejezdny dla rowerzystów.

Błotnista droga dla samochodów, utwardzona dla rowerów © barklu
Na bocznej drodze spotkałem też całkowicie odmienny od polskiego przejazd kolejowy. Dla pojazdów jest szlaban, dla pieszych labirynt wymagający rozejrzenia się, ale nieprzegrodzony.

Przejazd kolejowy © barklu
...a szlaban jest sterowany przyciskiem i domyślnie opuszczony, nawet jak nie ma pociagu. Tak, kierowca musi zatrzymać się i wcisnąć przycisk, by szlaban się podniósł.

Przycisk sterujący © barklu
Ponieważ wzdłuż kanału biegnie szlak rowerowy, nie mogło zabraknąć wiat turystycznych.

Nowa wiata turystyczna © barklu

Błotnista droga dla samochodów, utwardzona dla rowerów © barklu
Na bocznej drodze spotkałem też całkowicie odmienny od polskiego przejazd kolejowy. Dla pojazdów jest szlaban, dla pieszych labirynt wymagający rozejrzenia się, ale nieprzegrodzony.

Przejazd kolejowy © barklu
...a szlaban jest sterowany przyciskiem i domyślnie opuszczony, nawet jak nie ma pociagu. Tak, kierowca musi zatrzymać się i wcisnąć przycisk, by szlaban się podniósł.

Przycisk sterujący © barklu
Ponieważ wzdłuż kanału biegnie szlak rowerowy, nie mogło zabraknąć wiat turystycznych.

Nowa wiata turystyczna © barklu
Dane wycieczki:
| Km: | 44.70 | Km teren: | 0.00 | Czas: | 02:30 | km/h: | 17.88 |
| Pr. maks.: | 0.00 | Temperatura: | HRmax: | (%) | HRavg | (%) | |
| Kalorie: | kcal | Podjazdy: | m | Rower: | Retro rakieta | ||
| Aktywność Jazda na rowerze | |||||||




































