Wpisy archiwalne w miesiącu
Marzec, 2017
Dystans całkowity: | 616.10 km (w terenie 34.50 km; 5.60%) |
Czas w ruchu: | 34:49 |
Średnia prędkość: | 17.52 km/h |
Liczba aktywności: | 31 |
Średnio na aktywność: | 19.87 km i 1h 12m |
Więcej statystyk |
Nowosolna-Mileszki i remonty
Niedziela, 12 marca 2017 | dodano:12.03.2017Kategoria Łódź
Najpierw okolice Warszawskiej, gdzie powoli kończy się utwardzanie kilku gruntowych wcześniej ulic. Tak było, tak jest:
Ul. Słowicza © barklu
Tak było, tak jest:
Ul. Platynowa © barklu
Potem zagłębiłem się w mniej cywilizowaną część miasta, na ulice będące do niedawna polnymi drogami, a obecnie - dojazdami do chaotycznie budowanych domków jednorodzinnych. Czasem nawet okazuje się, że wcześniejszy przebieg drogi (widać po zaroślach z lewej) zahaczał o prywatną działkę i w momencie postawienia płotu robi się bardzo wąsko. tak że ciężarówka już nie przejedzie. Ot, suburbanizacja po polsku.
Ul. Koniakowska © barklu
Beskidzką wyremontowali, ale tylko między Zjazdową a Marmurową, na reszcie odcinków nadal dziurawa droga gruntowa. Drzewa posadzone po lewej dość niefortunnie, pod drutami, będą wymagały w przyszłości częstego podcinania. Tak było, tak jest:
Ul. Beskidzka © barklu
Przeciąłem Brzezińską i pojechałem w stronę Mileszek, po drodze mijając smutną oznakę buractwa:
Dzikie wysypisko © barklu
Z Taborowej skręciłem w jakaś polną drogę, ale okazała się ślepa - ze skrótu nici. Jest za to widok na A1:
Wiadukt autostradowy © barklu
Odkryłem za to niezaznaczoną na mapie drogę wzdłuż torów między Malowniczą a Transmisyjną. Wbrew pozorom jest bardziej równa, niż równoległa ul. Kosodrzewiny (gruntowa, z wyjeżdżonymi muldami i dziurami).
Droga wzdłuż torów © barklu
Dwa przykłady niespójnego oznakowania drogi rowerowej po północnej stronie Rokicińskiej:
Przestrzeń dzielona czy wspólna? © barklu
Jest przejazd czy nie ma? © barklu
Na koniec przejechałem się jeszcze na Stare Polesie, gdzie powstać mają ulice-ogrody. Na Pogonowskiego pierwszym etapem remontu jest... wycięcie istniejących drzew. Nie trzeba Szyszki, by miasto traciło zieleń, oczywiście posadza nowe drzewa, ale nim urosną minie wiele lat :(
Ul. Pogonowskiego © barklu
Ul. Słowicza © barklu
Tak było, tak jest:
Ul. Platynowa © barklu
Potem zagłębiłem się w mniej cywilizowaną część miasta, na ulice będące do niedawna polnymi drogami, a obecnie - dojazdami do chaotycznie budowanych domków jednorodzinnych. Czasem nawet okazuje się, że wcześniejszy przebieg drogi (widać po zaroślach z lewej) zahaczał o prywatną działkę i w momencie postawienia płotu robi się bardzo wąsko. tak że ciężarówka już nie przejedzie. Ot, suburbanizacja po polsku.
Ul. Koniakowska © barklu
Beskidzką wyremontowali, ale tylko między Zjazdową a Marmurową, na reszcie odcinków nadal dziurawa droga gruntowa. Drzewa posadzone po lewej dość niefortunnie, pod drutami, będą wymagały w przyszłości częstego podcinania. Tak było, tak jest:
Ul. Beskidzka © barklu
Przeciąłem Brzezińską i pojechałem w stronę Mileszek, po drodze mijając smutną oznakę buractwa:
Dzikie wysypisko © barklu
Z Taborowej skręciłem w jakaś polną drogę, ale okazała się ślepa - ze skrótu nici. Jest za to widok na A1:
Wiadukt autostradowy © barklu
Odkryłem za to niezaznaczoną na mapie drogę wzdłuż torów między Malowniczą a Transmisyjną. Wbrew pozorom jest bardziej równa, niż równoległa ul. Kosodrzewiny (gruntowa, z wyjeżdżonymi muldami i dziurami).
Droga wzdłuż torów © barklu
Dwa przykłady niespójnego oznakowania drogi rowerowej po północnej stronie Rokicińskiej:
Przestrzeń dzielona czy wspólna? © barklu
Jest przejazd czy nie ma? © barklu
Na koniec przejechałem się jeszcze na Stare Polesie, gdzie powstać mają ulice-ogrody. Na Pogonowskiego pierwszym etapem remontu jest... wycięcie istniejących drzew. Nie trzeba Szyszki, by miasto traciło zieleń, oczywiście posadza nowe drzewa, ale nim urosną minie wiele lat :(
Ul. Pogonowskiego © barklu
Dane wycieczki:
Km: | 39.40 | Km teren: | 10.00 | Czas: | 02:28 | km/h: | 15.97 |
Pr. maks.: | 0.00 | Temperatura: | HRmax: | (%) | HRavg | (%) | |
Kalorie: | kcal | Podjazdy: | m | Rower: | Skałołaz | ||
Aktywność Jazda na rowerze |
Zgierz - Łagiewniki
Sobota, 11 marca 2017 | dodano:11.03.2017Kategoria Okolice Łodzi
Remont Piątkowskiej w Zgierzu wznowiony po zimie, odcinek przy parku już przejezdny, teraz dłubią dalszą część włącznie z wiaduktem.
Remont Piątkowskiej w Zgierzu © barklu
Narodowa mania wycinania zieleni nie ominęła i PKP - wycięli i drzewa, i krzaki... jakby chociaż dzięki poprawie widoczności porobili legalne przejścia przez tory, ale nie - przy wszelkich wydeptanych ścieżkach stawiają znaki "zakaz przejścia".
Wygolone tory © barklu
Ze Zgierza przez Malinkę skierowałem się w stronę Dąbrówki, kawałkiem przez las
Las Pod Dąbrówkami © barklu
Konic asfaltu - koniec świata, pewnie jakiś szosowiec pisał ;)
Koniec świata ;) © barklu
Wyjechałem na Szczawińską, ale zaraz z niej zjechałem w polną drogę biegnącą w stronę autostrady. Po linii drzew widać jej dawny przebieg, gdzieś przy obecnym końcu krzyżowała się z drugą polną drogą. Teraz w tym miejscu jest zakręt, co ciekawe - wyasfaltowany. I tylko ten zakręt, dalej znowu luźna nawierzchnia. Tak jakby wszystko będące w danej odległości od autostrady musiało być asfaltowe, nawet jeśli nie jest połączone z innymi asfaltami i stanowi dojazd do pól i dwóch gospodarstw. A gdzie indziej by się ten asfalt bardziej przydał...
Zakręt przy autostradzie © barklu
W drodze powrotnej przejechałem jeszcze przez Las Łagiewnicki.
Remont Piątkowskiej w Zgierzu © barklu
Narodowa mania wycinania zieleni nie ominęła i PKP - wycięli i drzewa, i krzaki... jakby chociaż dzięki poprawie widoczności porobili legalne przejścia przez tory, ale nie - przy wszelkich wydeptanych ścieżkach stawiają znaki "zakaz przejścia".
Wygolone tory © barklu
Ze Zgierza przez Malinkę skierowałem się w stronę Dąbrówki, kawałkiem przez las
Las Pod Dąbrówkami © barklu
Konic asfaltu - koniec świata, pewnie jakiś szosowiec pisał ;)
Koniec świata ;) © barklu
Wyjechałem na Szczawińską, ale zaraz z niej zjechałem w polną drogę biegnącą w stronę autostrady. Po linii drzew widać jej dawny przebieg, gdzieś przy obecnym końcu krzyżowała się z drugą polną drogą. Teraz w tym miejscu jest zakręt, co ciekawe - wyasfaltowany. I tylko ten zakręt, dalej znowu luźna nawierzchnia. Tak jakby wszystko będące w danej odległości od autostrady musiało być asfaltowe, nawet jeśli nie jest połączone z innymi asfaltami i stanowi dojazd do pól i dwóch gospodarstw. A gdzie indziej by się ten asfalt bardziej przydał...
Zakręt przy autostradzie © barklu
W drodze powrotnej przejechałem jeszcze przez Las Łagiewnicki.
Dane wycieczki:
Km: | 38.80 | Km teren: | 11.00 | Czas: | 02:28 | km/h: | 15.73 |
Pr. maks.: | 0.00 | Temperatura: | HRmax: | (%) | HRavg | (%) | |
Kalorie: | kcal | Podjazdy: | m | Rower: | Skałołaz | ||
Aktywność Jazda na rowerze |
Praca
Piątek, 10 marca 2017 | dodano:11.03.2017Kategoria Łódź
Dane wycieczki:
Km: | 14.10 | Km teren: | 0.00 | Czas: | 00:46 | km/h: | 18.39 |
Pr. maks.: | 0.00 | Temperatura: | HRmax: | (%) | HRavg | (%) | |
Kalorie: | kcal | Podjazdy: | m | Rower: | Znajda (sprzedany) | ||
Aktywność Jazda na rowerze |
Praca
Czwartek, 9 marca 2017 | dodano:09.03.2017Kategoria Łódź
Dane wycieczki:
Km: | 12.50 | Km teren: | 0.00 | Czas: | 00:49 | km/h: | 15.31 |
Pr. maks.: | 0.00 | Temperatura: | HRmax: | (%) | HRavg | (%) | |
Kalorie: | kcal | Podjazdy: | m | Rower: | Miejski pogromca zasp | ||
Aktywność Jazda na rowerze |
Praca
Środa, 8 marca 2017 | dodano:08.03.2017Kategoria Łódź
Dane wycieczki:
Km: | 12.80 | Km teren: | 0.00 | Czas: | 00:44 | km/h: | 17.45 |
Pr. maks.: | 0.00 | Temperatura: | HRmax: | (%) | HRavg | (%) | |
Kalorie: | kcal | Podjazdy: | m | Rower: | Znajda (sprzedany) | ||
Aktywność Jazda na rowerze |
Praca
Poniedziałek, 6 marca 2017 | dodano:06.03.2017Kategoria Łódź
Dane wycieczki:
Km: | 12.50 | Km teren: | 0.00 | Czas: | 00:47 | km/h: | 15.96 |
Pr. maks.: | 0.00 | Temperatura: | HRmax: | (%) | HRavg | (%) | |
Kalorie: | kcal | Podjazdy: | m | Rower: | Miejski pogromca zasp | ||
Aktywność Jazda na rowerze |
Ksawerów, Górka Pabianicka
Niedziela, 5 marca 2017 | dodano:05.03.2017Kategoria Okolice Łodzi, 40-60km
Początek nietypowy, bo postanowiłem zagłębić się na chwilę w osiedlowe uliczki na Kozinach. Tutaj rzecz rzadka - granitowa kostka na blokowisku, reszta tego typu uliczek jako "oryginalną" nawierzchnię miewa zwykle trylinkę.
Ul. Bardowskiego © barklu
A parę uliczek dalej osiedlowy woonerf z uspokojeniem ruchu zrobionym po europejsku, czyli wysepki z drzewami zmuszające do ostrożnej jazdy zamiast progów niszczących zawieszenie. Tak było, a tak jest:
Ul. Augustyniaka © barklu
Dalej już normalnie, przeważnie równymi asfaltami. Już nie mogę się doczekać, aż będą liście:
Ksawerów, ul. Szkolna © barklu
Z Ksawerowa do Szynkielewa pojechałem na skróty drogą gruntową, na początku wydawało się, że jest w miarę sucho i twardo:
Skrót do Szynkielewa © barklu
Końcówka okazała się jednak dość ciężka.
Błotne koleiny © barklu
A co mam na bagażniku oprócz wody? Jakiś aluminiowy element znaleziony po drodze, może się do czegoś przydać.
Powrót przez Górkę Pabianicką, a jako że zostało jeszcze trochę czasu, przejechałem się do Nowego Centrum Łodzi. Na wirażach przy dworcu zamontowali już barierki - gdzie jak gdzie, ale tutaj potrzebne. Plus, że w eleganckim kolorze antracytowym, a nie jakieś biało-czerwone czy inne szpetnożółte.
Barierki przy Fabrycznym © barklu
Nowy typ wiaty, póki co nieużywany:
Nowa wiata przy Węglowej © barklu
A na koniec coś, co muszę zgłosić do ZDiT: brak pasa rowerowego na znaku pionowym, szczególnie niebezpieczne w sytuacji, gdy biegnie on na prawo od prawoskrętu (swoją drogą mógłby biec inaczej, miedzy prawoskrętem a pasem do jazdy na wprost).
Sprzeczne oznakowanie na Sterlinga © barklu
Ul. Bardowskiego © barklu
A parę uliczek dalej osiedlowy woonerf z uspokojeniem ruchu zrobionym po europejsku, czyli wysepki z drzewami zmuszające do ostrożnej jazdy zamiast progów niszczących zawieszenie. Tak było, a tak jest:
Ul. Augustyniaka © barklu
Dalej już normalnie, przeważnie równymi asfaltami. Już nie mogę się doczekać, aż będą liście:
Ksawerów, ul. Szkolna © barklu
Z Ksawerowa do Szynkielewa pojechałem na skróty drogą gruntową, na początku wydawało się, że jest w miarę sucho i twardo:
Skrót do Szynkielewa © barklu
Końcówka okazała się jednak dość ciężka.
Błotne koleiny © barklu
A co mam na bagażniku oprócz wody? Jakiś aluminiowy element znaleziony po drodze, może się do czegoś przydać.
Powrót przez Górkę Pabianicką, a jako że zostało jeszcze trochę czasu, przejechałem się do Nowego Centrum Łodzi. Na wirażach przy dworcu zamontowali już barierki - gdzie jak gdzie, ale tutaj potrzebne. Plus, że w eleganckim kolorze antracytowym, a nie jakieś biało-czerwone czy inne szpetnożółte.
Barierki przy Fabrycznym © barklu
Nowy typ wiaty, póki co nieużywany:
Nowa wiata przy Węglowej © barklu
A na koniec coś, co muszę zgłosić do ZDiT: brak pasa rowerowego na znaku pionowym, szczególnie niebezpieczne w sytuacji, gdy biegnie on na prawo od prawoskrętu (swoją drogą mógłby biec inaczej, miedzy prawoskrętem a pasem do jazdy na wprost).
Sprzeczne oznakowanie na Sterlinga © barklu
Dane wycieczki:
Km: | 45.00 | Km teren: | 2.00 | Czas: | 02:32 | km/h: | 17.76 |
Pr. maks.: | 0.00 | Temperatura: | HRmax: | (%) | HRavg | (%) | |
Kalorie: | kcal | Podjazdy: | m | Rower: | Retro rakieta | ||
Aktywność Jazda na rowerze |
Rzgów, Prawda, Gadka Stara
Sobota, 4 marca 2017 | dodano:04.03.2017Kategoria 60-100km
Nic nie stuka, nic nie puka, biegi wchodzą gładko, koła proste - jednym słowem wreszcie warunki pozwoliły na jazdę lepszym rowerem.
W Rzgowie pojechałem przez parkingi Centrum Handlowego Ptak - pierwszy raz widzę drogowskazy na parkingu, ale że teren rozległy - przydają się. Szczególnie ten do tunelu.
Parkingi w Rzgowie © barklu
...tunelu zbudowanego za prywatne pieniądze i łączącego hale targowe po obu stronach drogi krajowej, co znacznie odciążyło z ruchu najbliższe skrzyżowanie ze światłami.
Tunel pod drogą krajową © barklu
Planowałem pojechać za S8, ale zaintrygowała mnie droga techniczna, którą jak się okazuje nigdy nie jechałem. Co ciekawe, jest to... ulica. Taka jest Prawda ;)
Ul. prof. Fijałkowskiego © barklu
Ul. prof. Fijałkowskiego - wzdłuż S8 © barklu
A dlaczego nigdy nie jechałem? Chyba dlatego, że z drugiej strony nic nie wskazywało, ze takowa istnieje i w polną drogę w ogóle nie skręcałem. Dziś było trochę ciężko ze względu na rozmiękły grunt, ale jakoś dotarłem do asfaltu.
Zakończenie w polu © barklu
BTW, jakby poprzednio PiS nie został odsunięty od władzy, to o S8 Łódź mogłaby tylko pomarzyć, o chcieli prowadzić drogę pod Piotrków.
Takie tam gospodarstwo, widać że chyba ktoś coś będzie robił bo drzewa tnie, w takim przypadku i tak zapewne dostałby zgodę:
Zrujnowany dom © barklu
I drugi najgorszy kawałek trasy, na szczęście tylko kilkadziesiąt metrów:
Droga w Gadce Starej © barklu
W Rzgowie pojechałem przez parkingi Centrum Handlowego Ptak - pierwszy raz widzę drogowskazy na parkingu, ale że teren rozległy - przydają się. Szczególnie ten do tunelu.
Parkingi w Rzgowie © barklu
...tunelu zbudowanego za prywatne pieniądze i łączącego hale targowe po obu stronach drogi krajowej, co znacznie odciążyło z ruchu najbliższe skrzyżowanie ze światłami.
Tunel pod drogą krajową © barklu
Planowałem pojechać za S8, ale zaintrygowała mnie droga techniczna, którą jak się okazuje nigdy nie jechałem. Co ciekawe, jest to... ulica. Taka jest Prawda ;)
Ul. prof. Fijałkowskiego © barklu
Ul. prof. Fijałkowskiego - wzdłuż S8 © barklu
A dlaczego nigdy nie jechałem? Chyba dlatego, że z drugiej strony nic nie wskazywało, ze takowa istnieje i w polną drogę w ogóle nie skręcałem. Dziś było trochę ciężko ze względu na rozmiękły grunt, ale jakoś dotarłem do asfaltu.
Zakończenie w polu © barklu
BTW, jakby poprzednio PiS nie został odsunięty od władzy, to o S8 Łódź mogłaby tylko pomarzyć, o chcieli prowadzić drogę pod Piotrków.
Takie tam gospodarstwo, widać że chyba ktoś coś będzie robił bo drzewa tnie, w takim przypadku i tak zapewne dostałby zgodę:
Zrujnowany dom © barklu
I drugi najgorszy kawałek trasy, na szczęście tylko kilkadziesiąt metrów:
Droga w Gadce Starej © barklu
Dane wycieczki:
Km: | 46.60 | Km teren: | 0.50 | Czas: | 02:30 | km/h: | 18.64 |
Pr. maks.: | 0.00 | Temperatura: | HRmax: | (%) | HRavg | (%) | |
Kalorie: | kcal | Podjazdy: | m | Rower: | Retro rakieta | ||
Aktywność Jazda na rowerze |
Praca
Piątek, 3 marca 2017 | dodano:03.03.2017Kategoria Łódź
Dane wycieczki:
Km: | 12.50 | Km teren: | 0.00 | Czas: | 00:41 | km/h: | 18.29 |
Pr. maks.: | 0.00 | Temperatura: | HRmax: | (%) | HRavg | (%) | |
Kalorie: | kcal | Podjazdy: | m | Rower: | Znajda (sprzedany) | ||
Aktywność Jazda na rowerze |
Praca
Czwartek, 2 marca 2017 | dodano:02.03.2017Kategoria Łódź
Oto przykład dbania o drzewa i bezpieczeństwo: nie wycinka, a przycięcie konarów. Choć akurat topola to chwast i jak najbardziej można by ją zastąpić czymś szlachetniejszym - byle najpierw posadzić, poczekać aż urosną, a potem ciąć stare.
Przycięte topole przy Lutomierskiej © barklu
Przycięte topole przy Lutomierskiej © barklu
Dane wycieczki:
Km: | 16.70 | Km teren: | 0.00 | Czas: | 01:00 | km/h: | 16.70 |
Pr. maks.: | 0.00 | Temperatura: | HRmax: | (%) | HRavg | (%) | |
Kalorie: | kcal | Podjazdy: | m | Rower: | Znajda (sprzedany) | ||
Aktywność Jazda na rowerze |