Informacje

  • Wszystkie kilometry: 121039.10 km
  • Km w terenie: 10152.81 km (8.39%)
  • Czas na rowerze: 217d 14h 02m
  • Prędkość średnia: 16.82 km/h
  • Więcej informacji.

Przebiegi roczne

baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl

Zaliczone gminy

baton rowerowy bikestats.pl

Jeżdżę na

Jeździłem na

Szukaj

Znajomi

Wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy barklu.bikestats.pl

Archiwum

Linki

Wpisy archiwalne w miesiącu

Sierpień, 2014

Dystans całkowity:1139.60 km (w terenie 14.00 km; 1.23%)
Czas w ruchu:57:56
Średnia prędkość:17.44 km/h
Maksymalna prędkość:47.80 km/h
Liczba aktywności:39
Średnio na aktywność:29.22 km i 2h 13m
Więcej statystyk

Rezerwat

Niedziela, 24 sierpnia 2014 | dodano:24.08.2014Kategoria Niemcy/Holandia
Z mamą na odkryty wczoraj punkt widokowy.
Dane wycieczki:
Km:17.50Km teren:0.00 Czas:01:20km/h:13.12
Pr. maks.:0.00Temperatura: HRmax:(%)HRavg(%)
Kalorie:kcalPodjazdy:mRower:Retro rakieta
Aktywność Jazda na rowerze

Friedeburg

Sobota, 23 sierpnia 2014 | dodano:23.08.2014Kategoria 40-60km, Niemcy/Holandia
Z niemieckich wiejskich dróg rowerowych jak widać korzystają także jeźdźcy... na dodatek nie sprzątają po sobie.
Niespodzianka na rowerówce
Niespodzianka na rowerówce © barklu
Ciekawa czcionka, taka tradycyjna ;)
Granica powiatu
Granica powiatu © barklu
Tutejsze zabudowania gospodarcze charakteryzują się bardzo długim i nisko zakończonym dachem. Tak mi się skojarzyło, że jakby bywały tu obfite opady śniegu, to można by na nartach zjeżdżać ;)
Gospodarstwo rolne
Gospodarstwo rolne © barklu
Co jak co, ale tego się nie spodziewałem. Mało, ze salin Nissana na wsi, to obok jeszcze przedstawicielstwo Łady - bo trudno to nazwać salonem, prezentowany jest tylko jeden model: Niwa Taiga za jedyne 11700 ojro.
Łada Taiga
Łada Taiga © barklu
Z Friedebugru pojechałem trochę przez las. Prawdę mówiąc, zaczęło mi brakować takich dróg.
Rzadko spotykana leśna droga
Rzadko spotykana leśna droga © barklu
Ciekawe ile lat już stoi...
Retro drogowskaz
Retro drogowskaz © barklu
Dalej wybierałem boczne drogi. Minąłem eksploatowane torfowisko:
Torfowisko
Torfowisko © barklu
Już się cieszyłem, że kolejny teren - a tu betonowa nawierzchnia.
Betonowa polna droga
Betonowa polna droga © barklu
Tą drogą biegł szlak przy rezerwacie Lengener Moor. Znalazł się i punkt widokowy na mokradła.
Taraz widokowy na Lengener Moor
Taras widokowy na Lengener Moor © barklu
Lengener Moor
Lengener Moor © barklu
Dane wycieczki:
Km:43.10Km teren:1.00 Czas:02:21km/h:18.34
Pr. maks.:0.00Temperatura: HRmax:(%)HRavg(%)
Kalorie:kcalPodjazdy:mRower:Retro rakieta
Aktywność Jazda na rowerze

Nieasfaltowy szlak

Piątek, 22 sierpnia 2014 | dodano:22.08.2014Kategoria Niemcy/Holandia
Z mamą pokazać odkryty rano szutrowy szlak. Przy okazji wspomnę coś o oznakowaniu szlaków: oprócz zwykłych drogowskazów z nazwami miejscowości i odległościami są też drogowskazy liczbowe. Każda liczba oznacza dany węzeł szlaków, są one zaznaczone także na mapach rowerowych.
Drogowskazy na punkty liczbowe
Drogowskazy na punkty liczbowe © barklu
Mapka ze szlakami
Mapka ze szlakami © barklu
Dane wycieczki:
Km:10.80Km teren:1.00 Czas:00:52km/h:12.46
Pr. maks.:0.00Temperatura: HRmax:(%)HRavg(%)
Kalorie:kcalPodjazdy:mRower:Retro rakieta
Aktywność Jazda na rowerze

Filsum

Piątek, 22 sierpnia 2014 | dodano:22.08.2014Kategoria Łódź
Krótko po okolicznych drogach, bo około 12 miało padać, co jednak się nie sprawdziło.
Kościół w Remels
Kościół w Remels © barklu
W niewielkich wsiach mają trochę wyższe limity prędkości: u nas byłby tutaj teren zabudowany.
Wioska i 70km/h
Wioska i 70km/h © barklu
Ale przy szkole nie boją się jej ograniczyć, tyle że jedynie w godzinach nauki.
30km/h przy szkole
30km/h przy szkole © barklu
Ponieważ nie padało, od szosy odbiłem na boczny szlak. Opłaciło się: wreszcie choć na chwilę zjechałem z wszechobecnego asfaltu lub kostki ;) Nawierzchnia równa, bo nie wolno koniem ani motorowerem.
Nietypowy ciąg pieszo - rowerowy
Nietypowy ciąg pieszo - rowerowy © barklu
A potem lokalna droga w cieniu drzew, w sumie przyjemniej niż wzdłuż szosy.
Lokalna droga
Lokalna droga © barklu Dane wycieczki:
Km:34.90Km teren:1.00 Czas:01:58km/h:17.75
Pr. maks.:0.00Temperatura: HRmax:(%)HRavg(%)
Kalorie:kcalPodjazdy:mRower:Retro rakieta
Aktywność Jazda na rowerze

Sudgeorgsfehn

Czwartek, 21 sierpnia 2014 | dodano:22.08.2014Kategoria Niemcy/Holandia
Z mamą pokazać drogę do do wiatraka. Trasa bardzo cicha, bo bez ruchu: rowerówka otwarta, a jezdnia w remoncie, na jednym fragmencie kładli właśnie nowy asfalt.
Parujący asfalt
Parujący asfalt © barklu
Dane wycieczki:
Km:20.60Km teren:0.00 Czas:01:32km/h:13.43
Pr. maks.:0.00Temperatura: HRmax:(%)HRavg(%)
Kalorie:kcalPodjazdy:mRower:Retro rakieta
Aktywność Jazda na rowerze

Bad Zwischenahn

Czwartek, 21 sierpnia 2014 | dodano:21.08.2014Kategoria 40-60km, Niemcy/Holandia
Pierwszym większym miasteczkiem na trasie było Westerstede z bardzo przyjemnym centrum niemal pozbawionym ruchu samochodowego.
Ratusz w Westerstede
Ratusz w Westerstede © barklu
Kościół w Westerstede
Kościół w Westerstede © barklu
Łódzka ul. 6 Sierpnia nie odbiega jakością od strefy zamieszkania w Westerstede:
Strefa zamieszkania w centrum Westerstede
Strefa zamieszkania w centrum Westerstede © barklu
Rzeźba przy fontannie
Rzeźba przy fontannie © barklu
W dalszej drodze mijamy hodowlę bardzo popularnych tutaj przycinanych drzew i krzewów ogrodowych.
Hodowla drzew ogrodowych
Hodowla drzew ogrodowych © barklu
Dojeżdżamy do Bad Zwischenahn i nad jezioro.
Kościół w Bad Zwischenahn
Kościół w Bad Zwischenahn © barklu
Mosiężny sum
Mosiężny sum © barklu
Zwischenahner Meer
Zwischenahner Meer © barklu
Ta tygrysiożółta budka to nie budka telefoniczna, tylko... samoobsługowa biblioteka.
Biblioteka w budce
Biblioteka w budce © barklu
Kolejna ciekawostka z infrastruktury rowerowej: pas rowerowy wchodzący w jezdnię i ingerujący w szerokość "normalnego" pasa ruchu, co powoduje, że rowerzyści mają w tym miejscu pierwszeństwo. Całość w strefie 30km/h.
Włączenie pasa rowerowego w jezdnię
Włączenie pasa rowerowego w jezdnię © barklu
Wracamy tylko nieco inną trasą, natykając się na bardzo klimatyczną drogę wśród drzew. Choć jej nawierzchnia bardziej przypominała Polskę niż Niemcy ;)
Dębowa aleja
Dębowa aleja © barklu
Dane wycieczki:
Uczestnicy
Km:56.50Km teren:1.00 Czas:03:16km/h:17.30
Pr. maks.:0.00Temperatura: HRmax:(%)HRavg(%)
Kalorie:kcalPodjazdy:mRower:Retro rakieta
Aktywność Jazda na rowerze

Barssel

Środa, 20 sierpnia 2014 | dodano:20.08.2014Kategoria 40-60km, Niemcy/Holandia
Dzisiaj pojechaliśmy na południe od Remels, bo wedle mapy jest tam kilka ciekawych obiektów. Już przy wyjeździe natknęliśmy się na pomnik żołnierzy poległych i zaginionych w II wojnie światowej.
Pomnik poległych żołnierzy
Pomnik poległych żołnierzy © barklu
Mijamy kolejny wiatrak:
Wiatrak w Sudgeorgsfehn
Wiatrak w Sudgeorgsfehn © barklu
Dalej skierowaliśmy się na przyrzeczny szlak rowerowy i dojechaliśmy nim do punktu widokowego
Punkt widokowy w Tange
Punkt widokowy w Tange © barklu
Widok na rzekę i szlak rowerowy
Widok na rzekę i szlak rowerowy © barklu
Dojeżdżamy do Barssel, jak się okazuje gminy partnerskiej Elbląga
Barssel i partnerski Elbląg
Barssel i partnerski Elbląg © barklu
Typowe czyste niemieckie miasteczko:
Centrum Barssel
Centrum Barssel © barklu
Musimy jechać po chodniku (ciągu pieszo - rowerowym), trochę przesadzają z tą infrastrukturą.
Mijamy sklep rowerowy i automat z dętkami na zewnątrz niego. Fajna sprawa, nie trzeba się bać że sklep będzie zamknięty.
Dętkomat
Dętkomat © barklu
Jeszcze jeden wiatrak, wraz ze schematem działania. Prawie jak Holandia.
Wiatrak w Barssel
Wiatrak w Barssel © barklu
Schemat wiatraka
Schemat wiatraka © barklu
Bardzo popularne są panele słoneczne na dachach, a tutaj jest ich wyjątkowo dużo:
Ekogospodarstwo
Ekogospodarstwo © barklu
A to jest chyba reklama jakiegoś koła robótek ręcznych:
Włóczkowe drzewo
Włóczkowe drzewo © barklu
Cudem uniknęliśmy przemoczenia - udało się przejechać miedzy dwiema chmurami z ulewą. Wiatr oczywiście cały czas silny, już się przyzwyczailiśmy.
Dane wycieczki:
Uczestnicy
Km:49.20Km teren:0.00 Czas:02:59km/h:16.49
Pr. maks.:0.00Temperatura: HRmax:(%)HRavg(%)
Kalorie:kcalPodjazdy:mRower:Retro rakieta
Aktywność Jazda na rowerze

Wiatraki c.d.

Wtorek, 19 sierpnia 2014 | dodano:19.08.2014Kategoria 60-100km, Niemcy/Holandia
Dzisiaj czas na kolejne dwa wiatraki w okolicy. Wyglądają na zamieszkanie.
Wiatrak w Holtland
Wiatrak w Holtland © barklu
Wiatrak w Logabirum
Wiatrak w Logabirum © barklu
Zdarza się, że przy moście podana jest nośność (w tonach?) dla ciężarówek i... dla czołgów. Oczywiście od razu włączają się skojarzenia - czyżby Niemcy szykowali się do wojny?
Czołgowa nośność mostu
Czołgowa nośność mostu © barklu
A na koniec żeby nie było, że niemiecka infrastruktura rowerowa jest bez zarzutu. Otóż natknąłem się ARCYbubel, któremu polskie buble do pięt nie dorastają. Bo kto upycha pieszych i rowerzystów na nierównym chodniku o szerokości 1,5m, gdy na drodze nie ma wcale jakiegoś intensywnego ruchu? U nas by to nie przeszło - za wąsko. Do tego dochodzą inne znane z Polski mankamenty w postaci obniżeń przy wyjazdach.
Bubel rowerowy
Bubel rowerowy © barklu
I inna ciekawostka: ciąg pieszo-rowerowy z dopuszczonym ruchem skuterów.
Ściezka pieszo-rowerowo-skuterowa
Ścieżka pieszo-rowerowo-skuterowa © barklu
I jeszcze jedno: charakterystyczny żółty rower towarowy niemieckiej poczty.
Listonosz na rowerze
Listonosz na rowerze © barklu
Dane wycieczki:
Km:62.60Km teren:0.00 Czas:03:22km/h:18.59
Pr. maks.:0.00Temperatura: HRmax:(%)HRavg(%)
Kalorie:kcalPodjazdy:mRower:Retro rakieta
Aktywność Jazda na rowerze

Wiatraki

Poniedziałek, 18 sierpnia 2014 | dodano:18.08.2014Kategoria Niemcy/Holandia
Co chwilę pada, czasem mocno, więc w przerwie między jedną przerwą a druga pojechaliśmy obejrzeć dwa najbliższe wiatraki. Wiatrak w Grossoldendorf pochodzi z roku 1887, a w Remels z 1803.
Wiatrak w Grossoldendorf
Wiatrak w Grossoldendorf © barklu
Wiatrak w Remels
Wiatrak w Remels © barklu
Dane wycieczki:
Uczestnicy
Km:10.30Km teren:0.00 Czas:00:43km/h:14.37
Pr. maks.:0.00Temperatura: HRmax:(%)HRavg(%)
Kalorie:kcalPodjazdy:mRower:Retro rakieta
Aktywność Jazda na rowerze

Leer w wichurze

Niedziela, 17 sierpnia 2014 | dodano:17.08.2014Kategoria 60-100km, Niemcy/Holandia
Dzisiaj pojechaliśmy wzdłuż kanału do Leer. Dopóki stały wokół jakieś domy, dało się jechać, ale na otwartej przestrzeni hulał bardzo silny wiatr w twarz. Za to kanał jest normalnie użytkowany:
Statek na kanale
Statek na kanale © barklu
Przystań
Przystań © barklu
Miejscami na wale pasą się owce - taka naturalna kosiarka ;)
Wypas nad kanałem
Wypas nad kanałem © barklu
Przy wjeździe do Leer nie zabrakło powitania po polsku... i po chińsku
Powitanie rowerzystów
Powitanie rowerzystów © barklu
W miasteczku mijamy XIX - wieczny kościół i cmentarz.
Kościół w Leer
Kościół w Leer © barklu
W miasteczku nie brakuje rozwiniętej infrastruktury rowerowej: są ulice rowerowe, na których samochody mogą jeździć, ale kierowcy muszą ustępować rowerzystom. Wykonaliśmy pewien eksperyment: w miejscu gdzie parkowały samochody zjechaliśmy w kilkunastometrową lukę i zwolniliśmy... a kierowca jadący za nami i tak nie wyprzedził. Kiedy coś takiego w Łodzi?
Ulica rowerowa
Ulica rowerowa © barklu
Dopuszczenie rowerzystów na chodnik w brukowanej strefie tempo 30 to także coś, od czego mózgi naszych drogowców mogłyby eksplodować. A w sumie rozwiązanie bardzo intuicyjne: część rowerzystów wybierze chodnik, bo jest równiejszy.
Tempo 30 i chodnik z dopuszczonym ruchem rowerowym
Tempo 30 i chodnik z dopuszczonym ruchem rowerowym © barklu
Mijamy dworzec. Polskie w sumie też powoli są remontowane i zaczynają podobnie wyglądać.
Dworzec w Leer
Dworzec w Leer © barklu
Dalej najprzyjemniejsza część trasy: powrót z wiatrem. Wśród jednakowych czerwonych lub szarych dachówek dostrzegam jakieś urozmaicenie:
Dom kryty strzechą
Dom kryty strzechą © barklu
Tutaj nawet kościoły są do siebie podobne
Kościół w Hesel
Kościół w Hesel © barklu
A naprzeciwko kościoła w Hesel natykamy się na pomnik żołnierzy z tej gminy poległych w obu wojnach światowych. Trochę dziwne uczucie patrzeć na pomnik Niemców poległych m.in. w 1939r.
Pomnik w Hesel
Pomnik w Hesel © barklu
Do Remels wracamy najkrótszą drogą, czyli szosą... a raczej asfaltowym ciągiem pieszo - rowerowym wzdłuż niej i to bez żadnego uszczerbku na płynności i komforcie jazdy (swoją drogą 2-metrowa szerokość to za mało jak na polskie standardy, ale że zarówno pieszych jak rowerzystów niewiele, więc w niczym to nie przeszkadza). Tutaj naprawdę trzeba by się namęczyć, aby odnaleźć jakąś drogę choćby ze średnim ruchem bez infrastruktury rowerowej. Uczciwie jednak muszę przyznać, że asfalt to nie jest standard i bardzo często, szczególnie w miejscowościach, spotkać można twory z kostki.
Rowerówka wzdłuż szosy do Remels
Rowerówka wzdłuż szosy do Remels © barklu
Dane wycieczki:
Uczestnicy
Km:61.10Km teren:0.00 Czas:03:33km/h:17.21
Pr. maks.:0.00Temperatura: HRmax:(%)HRavg(%)
Kalorie:kcalPodjazdy:mRower:Retro rakieta
Aktywność Jazda na rowerze

Blogi rowerowe na www.bikestats.pl