Informacje

  • Wszystkie kilometry: 125175.10 km
  • Km w terenie: 10254.81 km (8.19%)
  • Czas na rowerze: 222d 04h 49m
  • Prędkość średnia: 16.83 km/h
  • Więcej informacji.

Przebiegi roczne

baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl

Zaliczone gminy

baton rowerowy bikestats.pl

Jeżdżę na

Jeździłem na

Szukaj

Znajomi

Wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy barklu.bikestats.pl

Archiwum

Linki

Wpisy archiwalne w miesiącu

Maj, 2014

Dystans całkowity:746.80 km (w terenie 84.00 km; 11.25%)
Czas w ruchu:25:32
Średnia prędkość:16.37 km/h
Liczba aktywności:33
Średnio na aktywność:22.63 km i 2h 50m
Więcej statystyk

Niepokalanów - dzień 3

Sobota, 3 maja 2014 | dodano:06.05.2014Kategoria Okolice Warszawy
Od rana padało, więc na wycieczkę udało się wyruszyć dopiero po południu i była ona dość krótka. Za cel obraliśmy Niepokalanów. Niby powinno być łatwo, bo jechaliśmy szlakiem rowerowym, a jednak:
Szlak rowerowy
Szlak rowerowy © barklu
Tak właśnie wygląda szlak rowerowy w europejskim kraju, wcale nie zaznaczony jako MTB. Teraz wyobraźmy tu sobie zagranicznego turystę z sakwami.

Klasztor:
Niepokalanów
Niepokalanów © barklu
Dość niecodziennie wygląda mozaika:
Mozaika w Niepokalanowie
Mozaika w Niepokalanowie © barklu
Mozaika w Niepokalanowie
Mozaika w Niepokalanowie © barklu
Warto przyjrzeć się bliżej, mamy bardzo nowoczesne motywy:
Współczesne szczegóły
Współczesne szczegóły © barklu
Potem pokręciliśmy się jeszcze po okolicy, poszukując zaznaczonych na mapie ciekawostek: dworów, głównie w rękach prywatnych i za drzewami, więc nie było jak zrobić zdjęcia. W sumie tak lepiej niż jakby niszczały.

Przy szosie znajduje się zajazd i kuźnia z XVIIIw, co ciekawe nadal działa tam hotel i restauracja.
Kuźnia Napoleońska
Kuźnia Napoleońska © barklu
Takie tam, przy drodze:
Drzewo przydrożne
Drzewo przydrożne © barklu
Figura św. Jana Nepomucena z XVIIw. we wsi Cholewy.
Św. Jan Nepomucen
Św. Jan Nepomucen © barklu
Kolejna aleja, jak widać remont drogi nie musi się wiązać z wycinką drzew.
Wyremontowana aleja
Wyremontowana aleja © barklu
Dwór w Pawłowicach:
Dwór w Pawłowicach
Dwór w Pawłowicach © barklu
Z dworskości zostało niewiele, sądząc po budynkach wokół był tam PGR
Bloki naprzeciwko dworu
Bloki naprzeciwko dworu © barklu
I kolejna aleja. W łódzkiem jest bardzo mało takich dróg, a szkoda, bo w upał byłby cień.
Jeszcze jedna aleja
Jeszcze jedna aleja © barklu
Dane wycieczki:
Uczestnicy
Km:31.00Km teren:3.00 Czas:02:03km/h:15.12
Pr. maks.:0.00Temperatura: HRmax:(%)HRavg(%)
Kalorie:kcalPodjazdy:mRower:Skałołaz
Aktywność Jazda na rowerze

Brochów - Sochaczew - dzień 2

Piątek, 2 maja 2014 | dodano:05.05.2014Kategoria 40-60km, Okolice Warszawy
Był teren, teraz czas na bardziej odpoczynkową wycieczkę - tzn. aby pewne części ciała odpoczęły od ciągłego obijania na wertepach ;)
Pojechaliśmy najpierw do Brochowa, obejrzeć kościół obronny z XVIw.
Kościół w Brochowie
Kościół w Brochowie © barklu
Przed kościołem znajduje się bardzo mądra sentencja:
Cytat z Żeromskiego
Cytat z Żeromskiego © barklu
Z Brochowa pojechaliśmy do przeprawy w cWitkowicach, gdzie znajdują się tablice upamiętniające poległych i bohaterów Bitwy nad Bzurą
Tablica pamiątkowa ppłk. Łukasza Cieplińskiego
Tablica pamiątkowa ppłk. Łukasza Cieplińskiego © barklu
Tablica pamiątkowa bohaterów Bitwy nad Bzurą
Tablica pamiątkowa bohaterów Bitwy nad Bzurą © barklu
Drogą po zachodniej stronie Bzury dojechaliśmy do Sochaczewa, gdzie zwiedziliśmy muzeum koli wąskotorowej. Kolekcja jest bardzo obszerna, przedstawię kilka najbardziej niecodziennych eksponatów.
Muzeum kolei w Sochczewie
Muzeum kolei w Sochczewie © barklu
Ten pojazd chyba większość osób kojarzy, z resztą wersja szerokotorowa:
Warszawa 223 na torach
Warszawa 223 na torach © barklu
Są także inne drezyny wyglądające jak małe samochodziki, niestety bez opisu
Drezyna z Hajnówki
Drezyna z Hajnówki © barklu
Ale są jeszcze ciekawsze eksponaty, zadziwiające głównie swoją trwałością:
Prowóz bezogniowy T(b)4688
Prowóz bezogniowy T(b)4688 © barklu
Lokomotywa przemysłowa bezogniowa T(b)4688 pracowała na zasadzie wtłaczania pod ciśnieniem pary do kotła z zewnętrznego źródła. Używana w zakładach, gdzie występowało zagrożenie wybuchem Wyprodukowana w Chemnitz w 1927r, eksploatowana do roku 1991 w Miejskiej Gazowni Wrocław - Tarnogaj. 64 lata - dużo?

No to proszę:
Elektrowóz Siemens
Elektrowóz Siemens © barklu
Elektrowóz Siemens z 1898r, służbę zakończył w roku... 1992! Niech ktoś mi powie, dlaczego teraz nie produkują tak długowiecznych maszyn? Dane wycieczki:
Uczestnicy
Km:45.80Km teren:5.00 Czas:02:56km/h:15.61
Pr. maks.:0.00Temperatura: HRmax:(%)HRavg(%)
Kalorie:kcalPodjazdy:mRower:Skałołaz
Aktywność Jazda na rowerze

Puszcza Kampinoska - dzień 1

Czwartek, 1 maja 2014 | dodano:04.05.2014Kategoria 40-60km, Okolice Warszawy
Pierwszego dnia majówki w Pasikoniach koło Kampinosu pojechaliśmy na najtrudniejszą z zaplanowanych tras w Puszczy Kampinoskiej. Z samych Pasikoni do Łazów prowadzi piękna lipowa aleja im. Fryderyka Chopina (Uwaga! Drzewa stanowią śmiertelne zagrożenie, bo mogą zabić niczemu niewinnego pijanego kierowcę jadącego 150km/h - ot, taki sarkazm po ostatniej wypowiedzi Krzysztofa Hołowczyca).
Aleja lipowa im. Fryderyka Chopina
Aleja lipowa im. Fryderyka Chopina © barklu
Do puszczy wjeżchaliśmy w miejscowości Granica, kierując się żółtym szlakiem im. Zygmunta Padlewskiego, czyli we fragmencie, co także jest napisane na mapie, "kacapską drogą". Pierwszy obiekt na szlaku to cmentarz wojenny z 1939r:
Cmentarz wojenny w Granicy
Cmentarz wojenny w Granicy © barklu
Cmentarz wojenny w Granicy
Cmentarz wojenny w Granicy © barklu
Kawałek dalej szlak prowadzi wśród moczarów. Dobrze, że było w miare sucho, po deszczu mogłyby być problemy z przejechaniem.
Podmokły las
Podmokły las © barklu
Szlak przez moczary
Szlak przez moczary © barklu
Żółtym szlakiem dociueramy do zielonego północnego szlaku krawędziowego, a potem do żółtego szlaku am. Aleksandra Janowskiego. Trochę ścięliśmy trasę, skręcając w "leoncińską drogę", a potem asfaltem do wsi Górki. Tam włączyliśmy się w główny czerwony szlak, kawałek dalej mijając kolejny obiekt historyczny - Sosnę Powstańcow 1863r (na niej schwytani powstańcy zostali powieszeni).
Sosna Powstańców 1863r
Sosna Powstańców 1863r © barklu
Czerwony szlak, jak się okazało, wcale nie jest łatwy - najpierw zaczynają się piachy, co ciekawe obok drogi leżą stery betonowych płyt - czyżby kiedyś planowano utwardzić szlak, ale z tego zrezygnowano?
Czerwony szlak - piach
Czerwony szlak - piach © barklu
Z piachów zjeżdżamy prosto w błoto. Są miejsca, że przejechać się nie da, trzeba obejść bokiem.
Czerwony szlak - błoto
Czerwony szlak - błoto © barklu
Czerwonym szlakiem doccieramy do "Zamczyska" - pozostałości grodziska z XIIw. Wyraźnie widać fosę, wał ziemi i wzgórek.
Zamczysko
Zamczysko © barklu
Widok z Zamczyska
Widok z Zamczyska © barklu
Obok znajduje się mogiła nieznanego żołnierza AK.
Grób powstańczy
Grób powstańczy © barklu
Z Zamczyska jedziemy do Kampinosu szlakiem niebieskiem. We wsi Granica mijamy skansen (chyba w remoncie, strzechy pokryte folią) i chatę kampinoską, niestety zamkniętą.
Skansen budownictwa puszczańskiego
Skansen budownictwa puszczańskiego © barklu
Chata kampinoska
Chata kampinoska © barklu
A żeby było ciekawiej, końcówkę wycieczki do Pasikoni też pojechaliśmy terenem, polnymi drogami. Swoją drogą, niektóre pola wyglądają dość interesująco, nie wiem co tam będzie rosło.
Geometryczne pole
Geometryczne pole © barklu
Dane wycieczki:
Uczestnicy
Km:52.40Km teren:38.00 Czas:04:04km/h:12.89
Pr. maks.:0.00Temperatura: HRmax:(%)HRavg(%)
Kalorie:kcalPodjazdy:mRower:Skałołaz
Aktywność Jazda na rowerze

Blogi rowerowe na www.bikestats.pl