Giełga samochodowa

Niedziela, 24 lutego 2013 | dodano:24.02.2013Kategoria Łódź
Chciałem kupić jakiś bagażnik do roweru, ale nie było. Przy okazji zmokłem, jadąc pod siekący deszcz. O dziwo, stali na giełdzie nawet z meblami i elektroniką, nie przejmując się wilgocią. Większość rzeczy (rowery też) zapewne z niemieckich wystawek.
A teraz trochę ciekawostek z trasy.
Na Lodowej jest ciąg pieszo - rowerowy... z własnym szlabanem przy przejeździe kolejowym - rzecz rzadko spotykana.
ul. Lodowa © barklu

Na Niciarnianej DDR w miarę odgarnięta, odseparowana od chodnika. Chodnik tuż przy ulicy, latarnie pieszym wszak nie przeszkadzają. Przeszkadzają za to sprzętowi odśnieżającemu. Zagadka: którędy poruszają się wobec tego piesi?
ul. Niciarniana © barklu

Na koniec Zgierska przy Starym Rynku (historycznie pierwszym centrum Łodzi). Przy remoncie kilka lat temu postanowiono położyć granitową kostkę. Ładnie wygląda, a przy okazji zniechęca do zbyt szybkiej jazdy. Niestety niezbyt przyjemna dla rowerzystów. Kostka Bauma to przy tym tor wyścigowy.
ul. Zgierska © barklu

Jazda przez miasto w niedzielę jest nawet przyjemna - cicho, spokojnie, mały ruch. Dane wycieczki:
Km:25.50Km teren:0.00 Czas:km/h:
Kalorie:kcalPodjazdy:mRower:Miejski pogromca zasp

W Łodzi nie trzeba wcale między - można po prawej stronie szyn, po tych samych betonowych płytach co w środku, a zawsze łatwiej zjechać na bok. Inna ciekawostka, to że bliżej krawężnika, tam gdzie samochody nie jeżdżą, mniej trzęsie - może dzięki temu że piach wypełnia drobne nierówności.
Jest za to inny plus kostki w stosunku do asfaltu: na spojeniach kostki z płytami nie tworzą się podłużne dziury.
- 14:37 niedziela, 24 lutego 2013 | linkuj
Hmmm, na miejscu rowerzysty to bym pomiędzy szynami tramwajowymi pruł. O ile żaden tramwaj nie siedziałby mi na plecach :) W Warszawie też zdarza mi się pomykać między szynami :) Fakt, ze u nas łatwiej, rozstaw szyn szerszy.
lukasz78
- 10:56 niedziela, 24 lutego 2013 | linkuj

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa potoa