Lutomiersk

Niedziela, 31 października 2010 | dodano:31.10.2010Kategoria 40-60km, Okolice Łodzi
Koło cmentarza na Mani reorganizacja ruchu. Mogą wjechać dostawy, nie może nikt inny. Rower też nie. Nic nie pomogły tłumaczenia, że chodzi o ograniczenie ruchu, brak korków, że na Kilińskiego w końcu pojawiły się znaki "nie dotyczy roweru" itp. Odpowiedź - "a co by było, jakby pan kogoś potrącił" - niestety nie miałem ciętej riposty, bo mogłem odpowiedzieć "a co będzie jak dostawczak kogoś potrąci". Policjant kazał jechać objazdem (długim) albo prowadzić rower po chodniku (na szczęście tylko 200m ul. Solec, od Mani do Srebrzyńskiej), gdzie akurat przeszkadzałem bardziej (prowadząc rower obok siebie zajmowałem ponad pół szerokości i musiałem uważać, żeby kogoś kołem nie ubrudzić). Ulicą co jakiś czas przejeżdżał dostawczak, ale miejsca było dużo. Ale cóż - jest przepis, to myślenie można wyłączyć.

Dolej do Lutomierska jechało się fajnie, drogi puste. W drodze powrotnej trochę pobłądziłem w Żabiczkach szukając gruntowej drogi na Konstantynów (ul. Nadrzecznej). W końcu przejechałem na przełaj przez las, i wylądowałem na szlaku, który znam - nie do końca o to mi chodziło, potem jakoś na przełaj wjechałem w Nadrzeczną. Z Konstantynowa wróciłem polnymi drogami.