Klasyczne zwiedzanie klasycznym rowerem

Wtorek, 14 maja 2019 | dodano:14.05.2019Kategoria Kraków
Dzisiaj padało, toteż pojechałem pozwiedzać główne punkty turystyczne Krakowa. Jazda powolna, z przystankami, toteż mniej wiało po rękach (oczywiście nie wziąłem z Łodzi rękawiczek bo maj, a tylko 6 stopni).  Na początek skierowałem się na Kazimierz. Widok z Mostu Grunwaldzkiego na Bazylikę św. Michała Archanioła i św. Stanisława w Krakowie.

Z mostu zjechałem na bulwary wiślane, w sumie fajnie maja miasta z rzekami - możliwość bezkolizyjnego pokonania kilku przecznic jadąc wzdłuż rzeki. A na moście korek.

Wyjechałem przy ul. Mostowej, przy kładce z kłódkami zakochanych.

Kładki są dwie, piesza i rowerowa, ta druga "wpada" bezpośrednio w kontrapas. Ciekawe, czy "dalobysie" w Łodzi. W ogóle zdecydowana większość wąskich ulic na Kazimierzu i Starym Mieście jest dla rowerzystów dwukierunkowa.

Plac Wolnica, stety lub niestety funkcjonujący jako parking.

Dzielnica żydowska, synagogi, i rzeczywiście mijałem trochę Żydów (raczej turystów z Izraela niż miejscowych).

Niby wszystko poodnawiane, ale trafiają się i takie klimaty:

Wyjątkowo sympatyczny strażacki Żuczek:

Stary szyld:

Wyjechałem na ul. Dietla o ciekawym przekroju: jednia - drzewa - alejka - drzewa - torowisko, no i drugi kierunek tak samo. Dobrze że nikt nie zamienił tego w jakąś czteropasmową arterię.

Potem kolejny "obowiązkowy" punkt - Wawel:

Widoki z Wawelu:

Kościół św. Apostołów Piotra i Pawła:

Na ul. Grodzkiej mimo deszczu tłumy że trudno przejechać, a Piotrkowska w tak a pogodę zwykle świeci pustkami :(

Tego widoku nie trzeba nikomu przedstawiać:

Ale o tym chyba mało kto wie (Sukiennice):

Planty - kolejna fajna rzecz, taka "zielona obwodnica". No i nie pada ;)

Ul. Szewska... z nieużywanymi WĄSKIMI torami tramwajowymi. Jak widać kiedyś Kraków miał rozstaw jak Łódź.

Jeszcze raz przejechałem pod Wawelem, tym razem odwiedzając Smoka.

Na koniec krakowskie podpórki - co miasto, to inny pomysł, ważne że działają jak trzeba.