Rześka stolica smogu, składakiem po bezdrożach i prawie jak Zachód, czyli delegacja

Poniedziałek, 13 maja 2019 | dodano:13.05.2019Kategoria Kraków
Delegacja w Krakowie, ale po pracy można sobie pojechać pozwiedzać. Najpierw wyjazd ze specjalnej strefy ekonomicznej - biurowce, nowe drogi, pełno aut.

Kończy się strefa, kończy się droga - ale nie dla rowerów ;) Co ciekawe, na papierowym planie miasta jest normalna droga.

To jest cały czas Kraków, Bielańsko-Tyniecki Park Krajobrazowy. Coś jak łódzki Las Łagiewnicki. Składak jest dość słabo przystosowany do terenu, a potem doszedł jeszcze podjazd (a raczej podchodzenie), i zjazd na obu hamulcach na granicy przyczepności opon.

Wjechałem na Wiślaną Trasę Rowerową, na początku wzdłuż jezdni. Warto porównać jakość asfaltu ;)

Potem szlak w ogóle oddziela się od drogi biegnie po wale przeciwpowodziowym wśród przyrody. Na szlaku sporo szosowców i sakwiarzy, ja bylem jedyny na rowerze miejskim - i to jakim! Ogólnie trasa podobna do tych które objechałem w Niemczech czy Holandii, tylko krajobrazy ciekawsze i mniej płaskie ;)  Na górce z prawej klasztor Kamedułów.

Tor kajakowy:

Skałki w Tyńcu:

Klasztor w Tyńcu - cel wycieczki. Nie podjeżdżałem drogą do samego klasztoru, wszedłem na skróty schodami a rower został na dole.

Na szlaku rowerowym jest i punkt naprawczy - skorzystałem i podpompowałem, bo zapomniałem przed wyjazdem (i w sumie dobrze, bo dzięki temu pokonałem kamory). Ale więcej terenu nie planuję ;)

Nie chciałem wracać tą samą drogą, przeprawiłem się przez Wisłę kładką przy A4.

Po drugiej stronie znowu "zachodni" CPR wzdłuż szosy.

Po jakimś czasie odbija znowu na wały.

I wraca znów w pobliże drogi, ale nadal na wałach - rowery górą ;)

Skałki Przegorzalskie:

Jeśli chodzi o krakowskie DDRy, to chyba asfalt upowszwechnił się wcześniej niż w Lodzi, bo są odcinki pofalowane ze starości. Za to tutaj jest "zielony dach" ;)

Jak zwykle trochę kostki, trochę krawężników, jak w każdym polskim mieście. Za to plus za lokalizację DDR wzdłuż Grota - Roweckiego i Bobrzyńskiego - z dala od jezdni, za pasem drzew i torowiskiem.

Dystans z mapy, bo nie mam licznika. Zaliczone dwie gminy: Krakow i Liszki. Dane wycieczki: