Vlagtwedde

Czwartek, 27 grudnia 2018 | dodano:27.12.2018Kategoria Niemcy/Holandia
Po drodze zauważyłem drogowskaz informujący o trasie MTB w pobliżu. Chodzi chyba o drogę gruntową wzdłuż kanału i błotnistą leśną ścieżkę o łącznej długości ok. kilometra, którą już kiedyś jechałem. Jedno jest pewne - miłośnicy MTB nie mają tutaj dużego wyboru.

Za to jeśli chodzi o rozwiązania infrastrukturalne, to dostrzegłem kolejną ciekawostkę: w miejscu przecięcia drogi lokalnej z drogą główną, tuż przy skrzyżowaniu pojawia się DDR. Niby nic nadzwyczajnego (u nas też zdarzają się same przejazdy wyrzucające rowerzystów ze skrzyżowania), ale tutaj kierowcy mają znak STOP, a rowerzyści jedynie ustąp pierwszeństwa. I jest to w sumie logiczne, jako że na rowerze widoczność jest o wiele lepsza i nie trzeba się całkowicie zatrzymywać by ogarnąć sytuację, szczególnie że jest wysepka pośrodku.

A z kolei sama główna droga nie dla rowerzystów, równolegle biegnie lokalna (częściowo z kostki klinkierowej, ale cóż...)