Informacje

  • Wszystkie kilometry: 121039.10 km
  • Km w terenie: 10152.81 km (8.39%)
  • Czas na rowerze: 217d 14h 02m
  • Prędkość średnia: 16.82 km/h
  • Więcej informacji.

Przebiegi roczne

baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl

Zaliczone gminy

baton rowerowy bikestats.pl

Jeżdżę na

Jeździłem na

Szukaj

Znajomi

Wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy barklu.bikestats.pl

Archiwum

Linki

Oude Pekela (i znowu o drzewach)

Środa, 26 kwietnia 2017 | dodano:26.04.2017Kategoria 40-60km, Niemcy/Holandia
Nazwa brzmi może nieco z fińska (przynajmniej ja mam takie wrażenie), ale miejscowość w Holandii. Musiałem sobie dodrukować kawałek mapy góglowej, bo posiadana niemiecka mapa papierowa już nie obejmowała.
Teraz będzie trochę tematycznie, żeby wszystkiego nie mieszać. Najpierw o drzewach:
Droga przez Wedde
Droga przez Wedde © barklu
Droga Wedde - Blijham
Droga Wedde - Blijham © barklu
Zauważyliście, że drzewa są w rożnym wieku? Wynika to z faktu, że o aleje się dba. Jeśli pojedyncze drzewa z jakichś powodów trzeba wyciąć, zastępuje się je nowymi. Bo te, które zagrażają, są wycinane. "Zagrażają" oznacza np. przechylają się nad drogę (to po lewo oznaczone sprayem), a nie po prostu rosną tuż przy jezdni (to po prawo).
Drzewo do wycięcia (po lewo)
Drzewo do wycięcia (po lewo) © barklu
Przy niektórych drogach lokalnych rosną naprawdę gęsto:
Droga Wedde - Oude Pekela
Droga Wedde - Oude Pekela © barklu
Oczywiście drzewa przydrożne to domena nie tylko dróg lokalnych. Tutaj mamy szosę wyższej kategorii, a drzewa też rosną gęsto, choć nieco dalej. Po rozmiarach sądząc, to posadzone jakoś wtedy, gdy w Polsce zaczynała się mazurska masakra piłą mechaniczną i ogólnie moda na wycinki.
Drzewa przy głównej szosie
Drzewa przy głównej szosie © barklu
Kolejny temat, to różne dostrzeżone ciekawostki mające poprawić bezpieczeństwo na drogach.
To nie jest rondo, tylko skrzyżowanie równorzędne z wyniesionym środkiem:
Wyniesiony środek skrzyżowania
Wyniesiony środek skrzyżowania © barklu
Kolejna ciekawostka to pas rowerowy wokół ronda, i to w sytuacji gdy na żadnej z ulic doprowadzających nie ma pasów ani dróg rowerowych. W Polsce trochę obawiałbym się takiego rozwiązania (po rondzie wolę jechać środkiem pasa, by skręcający w prawo nie zajechał drogi), ale tu jak widać działa i kierowcy ustępują.
Pas rowerowy wokół ronda
Pas rowerowy wokół ronda © barklu
A to już sposób na bezpieczeństwo dzieci idących do szkoły. Jak jeden kierowca zatrzyma się by przepuścić, to jadący w przeciwnym kierunku musi zrobić to samo, nie mówiąc już o omijaniu. Co ciekawe, nie ma znaków o ruchu wahadłowym.
Przejście dla pieszych przy szkole
Przejście dla pieszych przy szkole © barklu
Na koniec coś, czego w Polsce chyba nie ma (a przynajmniej nigdy nie widziałem). Dopuszczalna prędkość na tej drodze wynosi 70km/h, te dwa zakręty ZALECA się jednak pokonywać 50km/h. Jednym słowem 50 to bezpieczna prędkość dla wszystkich, ale jak ktoś ma np. twarde zawieszenie, super opony, dobre umiejętności itp. to może jechać nieco szybciej i za 70 mandatu nie dostanie. Ale jak wypadnie, to będzie jego wina, do zarządcy drogi nie może mieć pretensji. Coś czuję, że w Polsce niestety sporo kierowców kończyłoby na drzewach bo przecenia swoje możliwości.
Prędkość zalecana
Prędkość zalecana © barklu
Kolejna rzecz po drzewach, która jak widać nie psuje im bezpieczeństwa: brak barierki. Jeden nieopaczny manewr i pływasz w kanale, pijany pieszy też z resztą może wpaść.
Droga tuż przy kanale
Droga tuż przy kanale © barklu
A na koniec różne różności, najpierw pojazdowe:
Traktor marki Mercedes
Traktor marki Mercedes © barklu
Auto, które w Holandii jest rzadsze niż w Polsce. Stoi w jakimś komisie, niestety cen za szybą nie ma.
Trabant 601
Trabant 601 © barklu
I różności architektoniczne, styl u nas zupełnie nieznany:
Dom w Oude Pekela
Dom w Oude Pekela © barklu
Dane wycieczki:
Km:49.10Km teren:0.00 Czas:02:41km/h:18.30
Pr. maks.:0.00Temperatura: HRmax:(%)HRavg(%)
Kalorie:kcalPodjazdy:mRower:Stary treking
Aktywność Jazda na rowerze

Komentarze
Inny świat.. ;>
mors
- 22:56 środa, 26 kwietnia 2017 | linkuj
Komentuj

Imię: Zaloguj się · Zarejestruj się!

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa rwony
Można używać znaczników: [b][/b] i [url=][/url]


Blogi rowerowe na www.bikestats.pl