Oude Pekela (i znowu o drzewach)
Środa, 26 kwietnia 2017 | dodano:26.04.2017Kategoria 40-60km, Niemcy/Holandia
Nazwa brzmi może nieco z fińska (przynajmniej ja mam takie wrażenie), ale miejscowość w Holandii. Musiałem sobie dodrukować kawałek mapy góglowej, bo posiadana niemiecka mapa papierowa już nie obejmowała.
Teraz będzie trochę tematycznie, żeby wszystkiego nie mieszać. Najpierw o drzewach:
Droga przez Wedde © barklu
Droga Wedde - Blijham © barklu
Zauważyliście, że drzewa są w rożnym wieku? Wynika to z faktu, że o aleje się dba. Jeśli pojedyncze drzewa z jakichś powodów trzeba wyciąć, zastępuje się je nowymi. Bo te, które zagrażają, są wycinane. "Zagrażają" oznacza np. przechylają się nad drogę (to po lewo oznaczone sprayem), a nie po prostu rosną tuż przy jezdni (to po prawo).
Drzewo do wycięcia (po lewo) © barklu
Przy niektórych drogach lokalnych rosną naprawdę gęsto:
Droga Wedde - Oude Pekela © barklu
Oczywiście drzewa przydrożne to domena nie tylko dróg lokalnych. Tutaj mamy szosę wyższej kategorii, a drzewa też rosną gęsto, choć nieco dalej. Po rozmiarach sądząc, to posadzone jakoś wtedy, gdy w Polsce zaczynała się mazurska masakra piłą mechaniczną i ogólnie moda na wycinki.
Drzewa przy głównej szosie © barklu
Kolejny temat, to różne dostrzeżone ciekawostki mające poprawić bezpieczeństwo na drogach.
To nie jest rondo, tylko skrzyżowanie równorzędne z wyniesionym środkiem:
Wyniesiony środek skrzyżowania © barklu
Kolejna ciekawostka to pas rowerowy wokół ronda, i to w sytuacji gdy na żadnej z ulic doprowadzających nie ma pasów ani dróg rowerowych. W Polsce trochę obawiałbym się takiego rozwiązania (po rondzie wolę jechać środkiem pasa, by skręcający w prawo nie zajechał drogi), ale tu jak widać działa i kierowcy ustępują.
Pas rowerowy wokół ronda © barklu
A to już sposób na bezpieczeństwo dzieci idących do szkoły. Jak jeden kierowca zatrzyma się by przepuścić, to jadący w przeciwnym kierunku musi zrobić to samo, nie mówiąc już o omijaniu. Co ciekawe, nie ma znaków o ruchu wahadłowym.
Przejście dla pieszych przy szkole © barklu
Na koniec coś, czego w Polsce chyba nie ma (a przynajmniej nigdy nie widziałem). Dopuszczalna prędkość na tej drodze wynosi 70km/h, te dwa zakręty ZALECA się jednak pokonywać 50km/h. Jednym słowem 50 to bezpieczna prędkość dla wszystkich, ale jak ktoś ma np. twarde zawieszenie, super opony, dobre umiejętności itp. to może jechać nieco szybciej i za 70 mandatu nie dostanie. Ale jak wypadnie, to będzie jego wina, do zarządcy drogi nie może mieć pretensji. Coś czuję, że w Polsce niestety sporo kierowców kończyłoby na drzewach bo przecenia swoje możliwości.
Prędkość zalecana © barklu
Kolejna rzecz po drzewach, która jak widać nie psuje im bezpieczeństwa: brak barierki. Jeden nieopaczny manewr i pływasz w kanale, pijany pieszy też z resztą może wpaść.
Droga tuż przy kanale © barklu
A na koniec różne różności, najpierw pojazdowe:
Traktor marki Mercedes © barklu
Auto, które w Holandii jest rzadsze niż w Polsce. Stoi w jakimś komisie, niestety cen za szybą nie ma.
Trabant 601 © barklu
I różności architektoniczne, styl u nas zupełnie nieznany:
Dom w Oude Pekela © barklu
Teraz będzie trochę tematycznie, żeby wszystkiego nie mieszać. Najpierw o drzewach:
Droga przez Wedde © barklu
Droga Wedde - Blijham © barklu
Zauważyliście, że drzewa są w rożnym wieku? Wynika to z faktu, że o aleje się dba. Jeśli pojedyncze drzewa z jakichś powodów trzeba wyciąć, zastępuje się je nowymi. Bo te, które zagrażają, są wycinane. "Zagrażają" oznacza np. przechylają się nad drogę (to po lewo oznaczone sprayem), a nie po prostu rosną tuż przy jezdni (to po prawo).
Drzewo do wycięcia (po lewo) © barklu
Przy niektórych drogach lokalnych rosną naprawdę gęsto:
Droga Wedde - Oude Pekela © barklu
Oczywiście drzewa przydrożne to domena nie tylko dróg lokalnych. Tutaj mamy szosę wyższej kategorii, a drzewa też rosną gęsto, choć nieco dalej. Po rozmiarach sądząc, to posadzone jakoś wtedy, gdy w Polsce zaczynała się mazurska masakra piłą mechaniczną i ogólnie moda na wycinki.
Drzewa przy głównej szosie © barklu
Kolejny temat, to różne dostrzeżone ciekawostki mające poprawić bezpieczeństwo na drogach.
To nie jest rondo, tylko skrzyżowanie równorzędne z wyniesionym środkiem:
Wyniesiony środek skrzyżowania © barklu
Kolejna ciekawostka to pas rowerowy wokół ronda, i to w sytuacji gdy na żadnej z ulic doprowadzających nie ma pasów ani dróg rowerowych. W Polsce trochę obawiałbym się takiego rozwiązania (po rondzie wolę jechać środkiem pasa, by skręcający w prawo nie zajechał drogi), ale tu jak widać działa i kierowcy ustępują.
Pas rowerowy wokół ronda © barklu
A to już sposób na bezpieczeństwo dzieci idących do szkoły. Jak jeden kierowca zatrzyma się by przepuścić, to jadący w przeciwnym kierunku musi zrobić to samo, nie mówiąc już o omijaniu. Co ciekawe, nie ma znaków o ruchu wahadłowym.
Przejście dla pieszych przy szkole © barklu
Na koniec coś, czego w Polsce chyba nie ma (a przynajmniej nigdy nie widziałem). Dopuszczalna prędkość na tej drodze wynosi 70km/h, te dwa zakręty ZALECA się jednak pokonywać 50km/h. Jednym słowem 50 to bezpieczna prędkość dla wszystkich, ale jak ktoś ma np. twarde zawieszenie, super opony, dobre umiejętności itp. to może jechać nieco szybciej i za 70 mandatu nie dostanie. Ale jak wypadnie, to będzie jego wina, do zarządcy drogi nie może mieć pretensji. Coś czuję, że w Polsce niestety sporo kierowców kończyłoby na drzewach bo przecenia swoje możliwości.
Prędkość zalecana © barklu
Kolejna rzecz po drzewach, która jak widać nie psuje im bezpieczeństwa: brak barierki. Jeden nieopaczny manewr i pływasz w kanale, pijany pieszy też z resztą może wpaść.
Droga tuż przy kanale © barklu
A na koniec różne różności, najpierw pojazdowe:
Traktor marki Mercedes © barklu
Auto, które w Holandii jest rzadsze niż w Polsce. Stoi w jakimś komisie, niestety cen za szybą nie ma.
Trabant 601 © barklu
I różności architektoniczne, styl u nas zupełnie nieznany:
Dom w Oude Pekela © barklu
Dane wycieczki:
Km: | 49.10 | Km teren: | 0.00 | Czas: | 02:41 | km/h: | 18.30 |
Pr. maks.: | 0.00 | Temperatura: | HRmax: | (%) | HRavg | (%) | |
Kalorie: | kcal | Podjazdy: | m | Rower: | Stary treking | ||
Aktywność Jazda na rowerze |
Komentarze
Komentuj