Walka z wiatrem

Poniedziałek, 24 kwietnia 2017 | dodano:24.04.2017Kategoria 40-60km, Niemcy/Holandia
Dzisiaj kręciłem się trochę po wsiach i odludziach po stronie holenderskiej. Trafiłem nawet na ścieżkę rowerową w remoncie. Zaskakujące, jak przykładają się do zachowania komfortu jazy nawet na wiejskich szlakach.
Ścieżka rowerowa w remoncie
Ścieżka rowerowa w remoncie © barklu
Wiatrak w Veelerveen
Wiatrak w Veelerveen © barklu
Kolejne ciekawe rozwiązanie drogowe: obustronne czerwone pobocza dla pieszych i rowerzystów. Samochody mogą na nie zjechać w trakcie wymijania, ale droga jest optycznie zwężona i zniechęca do zbyt szybkiej jazdy (do tego co jakiś czas łagodne wyniesienie). Przydałoby się na niektórych wiejskich drogach z małym ruchem.
Droga przez Veelerveen
Droga przez Veelerveen © barklu
Koniec wsi, koniec poboczy:
Koniec terenu zabudowanego
Koniec terenu zabudowanego © barklu
Dla porównania: ta sama szerokość drogi, z rozdzielonymi pasami ruchu i bez poboczy sprawia całkiem inne wrażenie.
Droga Veelerveen - Vlagtwedde
Droga Veelerveen - Vlagtwedde © barklu
Na południe cały czas jechałem wzdłuż tego samego kanału, jednak za przecięciem głównej drogi do do Vlagtwedde asfalt się skończył. Pozostała droga gruntowa oraz... równa żwirowa ścieżka. I była nawet jakaś osłona od przednio - bocznego wiatru.
Ścieszka wzdłuż drogi gruntowej
Ścieżka wzdłuż drogi gruntowej © barklu
 Takie drogowskazy to co najwyżej dla pieszych i rowerzystów, z samochodu trudno byłoby cokolwiek odczytać:
Drogowskaz
Drogowskaz © barklu
W okolicach Sellingen zawróciłem, tym razem najkrótszą drogą z wiatrem. Dane wycieczki: