Pabianice

Sobota, 30 stycznia 2016 | dodano:30.01.2016Kategoria Okolice Łodzi
Zwykle nie lubiłem jeździć w duży wiatr, ale dzisiaj dzięki niemu wreszcie dało się oddychać - przewietrzył miasto ze smogu. Drogi suche, toteż spokojnie można jeździć "letnim" rowerem.
Jak się okazuje, przydałyby się czasem stojaki rowerowe przy przystankach tramwajach (obecnie są tylko na trasie WZ) - wygląda, że ktoś się przesiada z roweru na tramwaj:
Rowery zaparkowane przy przystanku
Rowery zaparkowane przy przystanku © barklu
Pokręciłem się trochę po Pabianicach, mijając chyba coś w rodzaju Manufaktury - centrum handlowe i hotel w dawnej fabryce.
Fabryka Wełny
Fabryka Wełny © barklu
Po drugiej stronie chyba najbardziej charakterystyczny zabytek Pabianic:
Zamek w Pabianicach
Zamek w Pabianicach © barklu
Obok zamku jest park, niestety bez wyjścia z drugiej strony, więc nie może służyć za rowerowy skrót.
Dobrzynka w Pabianicach
Dobrzynka w Pabianicach © barklu
W drodze powrotnej przejechałem się jeszcze do Piotrkowskiej. Na Mickiewicza po remoncie zyskali zarówno rowerzyści, jak piesi - widać, jak droga rowerowa przebiegała poprzednio, jak wąski był chodnik i jak nierówny krawężnik.
Nowa i stara DDR
Nowa i stara DDR © barklu
Kalorie:kcalPodjazdy:mRower:Retro rakieta

To muszę zobaczyć też tam. Tutaj ten hotel skojarzył mi się z Andelsem. DDR ma być modernizowana w tym roku, i to w dobrym standardzie - m.in kosztem pasa ruchu ma być poszerzona przy Wodnej, zmodernizują też najgorsze chodnikowo - kostkowe fragmenty.
- 18:32 sobota, 30 stycznia 2016 | linkuj
Manufaktura w Pabianicach jest kawałek dalej, powstała na terenie dawnej fabryki Pamotex (wcześniej Krusche & Ender) i nazywa się CH Echo. W tamtej okolicy to roweru bym się bał zostawić dłużej niż na 10 min. DDR powinna został zmodernizowana razem z trasą WZ, bo jej stan pozostawia dużo do życzenia.
kdk
- 14:39 sobota, 30 stycznia 2016 | linkuj

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa apoto