Świeży śnieg, świeży rower
Niedziela, 25 stycznia 2015 | dodano:25.01.2015Kategoria Łódź
Gdzieś w listopadzie kupiłem kolejny rower, ale póki nie przetestowałem, nie chwaliłem się ;) Kupiony z ogłoszenia internetowego na wsi, jeżdżony sporadycznie przez starszą osobę, więc prawie jak nowy, choć kilkuletni. Rower bliźniaczy do poprzedniego połamanego górala, tylko bardziej
prymitywny: stalowa rama, brak amortyzatora. Geometria ramy w zasadzie identyczna, w końcu Horizon to też marka Krossa, tylko taka bardziej marketowa ;) Przeznaczony na zimowe
jazdy pozamiejskie / terenowe czasem w kopnym śniegu, tam gdzie trzy biegi w mieszczuchu
nie wystarczają. Rama dość krótka, co ułatwia prowadzenie po śliskim,
do tego siodełko nieco niżej niż w "nieśniegowych" rowerach, a podobnie
jak w miejskim. Pierwszą śnieżną jazdę, do Lasu Łagiewnickiego, przeszedł idealnie. Nie licząc górskich podjazdów, jeszcze nigdy nie jechałem tyle na pierwszej tarczy z przodu. Ale za to ani razu nie musiałem zsiadać.
Nowy rower © barklu
Miejscami bylem pierwszą osobą na szlaku:
Nieprzetarty szlak © barklu
O ile przy kilku centymetrach śniegu po lesie jeździ się bardzo fajnie, to jest to jeszcze za mało by wyrównać muldy na drogach gruntowych. A że slalomem z ostrymi skrętami nie da się jechać, pozostaje bujanie.
Ul. Liściasta © barklu
Nowy rower © barklu
Miejscami bylem pierwszą osobą na szlaku:
Nieprzetarty szlak © barklu
O ile przy kilku centymetrach śniegu po lesie jeździ się bardzo fajnie, to jest to jeszcze za mało by wyrównać muldy na drogach gruntowych. A że slalomem z ostrymi skrętami nie da się jechać, pozostaje bujanie.
Ul. Liściasta © barklu
Dane wycieczki:
Km: | 27.10 | Km teren: | 16.00 | Czas: | km/h: | ||
Pr. maks.: | 0.00 | Temperatura: | HRmax: | (%) | HRavg | (%) | |
Kalorie: | kcal | Podjazdy: | m | Rower: | Zimownik / ciągnik | ||
Aktywność Jazda na rowerze |
Komentarze
Nadal niewiele z tego rozumiem ;)
- czemu nie robi się napędów ze stali nierdzewnej?
- czy obręcze aluminiowe (rowerowe jak i samochodowe) po wielu słonych zimach się rozpuszczą/rozpadną?
- ponoć śniedź na aluminium najlepiej chroni je przed korozją... czy zatem jak codziennie zimą wycieram swoje obręcze, to im szkodzę?
- a co z dziurkami w ramach i wpadającą tamże solanką - wewnątrz raczej stal nie jest zabezpieczona... o_O
To tak parę pytań na szybkiego. ;) mors - 23:43 sobota, 7 lutego 2015 | linkuj
- czemu nie robi się napędów ze stali nierdzewnej?
- czy obręcze aluminiowe (rowerowe jak i samochodowe) po wielu słonych zimach się rozpuszczą/rozpadną?
- ponoć śniedź na aluminium najlepiej chroni je przed korozją... czy zatem jak codziennie zimą wycieram swoje obręcze, to im szkodzę?
- a co z dziurkami w ramach i wpadającą tamże solanką - wewnątrz raczej stal nie jest zabezpieczona... o_O
To tak parę pytań na szybkiego. ;) mors - 23:43 sobota, 7 lutego 2015 | linkuj
mors - elementy z aluminium korodują bardzo brzydko. Utlenia się dosyć głęboko, przez co po oczyszczeniu zostaje w najlepszym przypadku brzydkie zmatowienie a najczęściej głębokie wżery. Dobrze to widać np. na aluminiowych błotnikach po zasolonej zimie. Na szczęście rowerowe ramy są dobrze zabezpieczone przed działaniem czynników atmosferycznych. Gorzej z napędem ;)
Goofy601 - 23:34 sobota, 7 lutego 2015 | linkuj
Ztcw to stal a stal to duża różnica....
Możesz rozwinąć te zardzewiałe aluminium? Nieraz słyszę o korozji tegoż, ale nic konkretnego... mors - 17:10 sobota, 7 lutego 2015 | linkuj
Możesz rozwinąć te zardzewiałe aluminium? Nieraz słyszę o korozji tegoż, ale nic konkretnego... mors - 17:10 sobota, 7 lutego 2015 | linkuj
mors - stal mimo wszystko dobrze amortyzuje wstrząsy. Aluminium jest dużo "sztywniejsze" i bardziej kruche w niskich temperaturach. Co do karbonu to nie mam zdania ;)
P.S. Zardzewiałe aluminium to jest dopiero utrapienie ;) Goofy601 - 17:06 sobota, 7 lutego 2015 | linkuj
P.S. Zardzewiałe aluminium to jest dopiero utrapienie ;) Goofy601 - 17:06 sobota, 7 lutego 2015 | linkuj
Też pierwsze na co zwróciłem uwagę, to chlapacz typu Barklu. ;))
@Goofy: czemu stal uważasz za optimum na śnieg? Ze względu na rdzewienie? ;) mors - 16:35 piątek, 6 lutego 2015 | linkuj
@Goofy: czemu stal uważasz za optimum na śnieg? Ze względu na rdzewienie? ;) mors - 16:35 piątek, 6 lutego 2015 | linkuj
Elegancki :) Tradycyjnie sztyca do samego nieba i nieodzowny zimą chlapacz :)
Myślę, że stalowa rama na zimę to optymalny wybór.
pozdrawiam :) Goofy601 - 12:24 poniedziałek, 26 stycznia 2015 | linkuj
Komentuj
Myślę, że stalowa rama na zimę to optymalny wybór.
pozdrawiam :) Goofy601 - 12:24 poniedziałek, 26 stycznia 2015 | linkuj