Na zużytej oponie

Piątek, 26 grudnia 2014 | dodano:26.12.2014Kategoria Niemcy/Holandia, 40-60km
W nocy złapał lekki przymrozek, dzięki czemu pola pokrył piękny szron. Dodatkowo wiatr zupełnie ucichł - idealna pogoda na rower.
Oszronione pola
Bocznymi drogami dojechałem do Apen
Kamienica w Apen
Kamienica w Apen © barklu
Potem jeszcze dalej na południe do Goldensholt i na zachód w kierunku Barssel. Po drodze natknąłem się na kolejną "niedasiową" rowerową ciekawostkę - rozjazd dróg rowerowych zaczynający się na jezdni.
Rozjazd DDR
Rozjazd DDR © barklu
I jeszcze jedna ciekawostka, aczkolwiek nie wiem czy godna naśladowania: dopuszczenie motorowerów na ciąg pieszo - rowerowy na terenie wsi. Rozumiem gdzieś na ruchliwej szosie, ale na takiej bocznej drodze w zasadzie nawet ruch rowerowy mógłby się odbywać po jezdni. Aczkolwiek to zdjęcie dedykuję wszystkim, których wizja rowerzysty ma chodniku przyprawia o traumę.
Piesi, rowery i skutery
Piesi, rowery i skutery © barklu
Przed Augustfehn zaczął się park krajobrazowy - swoją droga ciekawy znak
Park krajobrazowy
Park krajobrazowy © barklu
O ile boczne drogi same z siebie były suche, to na rowerówkach (szczególnie na terenie miejscowości) wysypali kilogramy soli.
Posolona DDR
Posolona DDR © barklu
Tereny głownie rolnicze, ale tuż przy autostradzie są jakieś zakłady czy magazyny.
Zinkpower Remels
Zinkpower Remels © barklu
Po powrocie zerknąłem na tylną oponę... i jak się okazuje wymaga wymiany, bo w kilku miejscach już oplot wyłazi. Mam nadzieję, że jeszcze jutrzejszą wycieczkę wytrzyma. Przejechane ok. 5000 km z tyłu, wcześniej jako przednia (nie wiem ile u poprzedniego właściciela), ale przy zamianie miała jeszcze całkiem wyraźny bieżnik. Myślałem, że Schwalbe Marathon wytrzyma dłużej.