Błądzenie po Polsce i Słowacji

Sobota, 21 czerwca 2014 | dodano:24.06.2014Kategoria Beskid Żywiecki
Wyruszyliśmy czarnym szlakiem z Zawoi na Magurkę. I w pewnym miejscu szlak zgubiliśmy - zamiast skręcić w jakąś wąską ścieżkę, dalej szliśmy główną drogą zwózkową. Wycofaliśmy się - jak się okazało, zbyt mało - wypróbowaliśmy inną drogę - też nie ma szlaku. No trudno, wszystkie drogi prowadzące pod gorę łącza się ze szlakiem z okolicach szczytu.
Nadchodząca chmura
Nadchodząca chmura © barklu

Następnie zielonym szlakiem doszliśmy do granicy, i dalej na Mędratową (1169 m.n.p.m) szlakiem czerwonym.

Wracać planowaliśmy żółtym szlakiem przez Słowację... ale jego także w jednym miejscu zgubiliśmy. Mała pomyłka w określeniu pozycji na mapie, i zamiast w w lewo, skręciliśmy w prawo. Idziemy, idziemy... droga jakaś inna niż na mapie, oznaczeń nie ma, ale w sumie też prowadzi na wschód, więc myśleliśmy że to ta. W pewnym momencie znaki szlaku się pojawiły, ale zaszło słońce, przez co nie zorientowaliśmy się, że droga zakręciła i idziemy co prawda tym szlakiem co planowaliśmy, ale w drugą stronę. Doszliśmy do drogowskazu znajdującego się chyba 200 m od miejsca zbłądzenia i musieliśmy zawracać.

Od granicy już łatwo: czarnym szlakiem w dół do Zawoi.