Wpisy archiwalne w kategorii
Niemcy/Holandia
| Dystans całkowity: | 12548.30 km (w terenie 122.00 km; 0.97%) |
| Czas w ruchu: | 649:32 |
| Średnia prędkość: | 17.38 km/h |
| Maksymalna prędkość: | 42.10 km/h |
| Liczba aktywności: | 400 |
| Średnio na aktywność: | 31.37 km i 1h 59m |
| Więcej statystyk | |
Walchum
Środa, 27 grudnia 2017 | dodano:27.12.2017Kategoria 40-60km, Niemcy/Holandia
Na południe po wschodniej stronie rzeki Ems, powrót po stronie zachodniej.

Kościół w Steinbild © barklu
Z ciekawostek rowerowych: pokazywałem jak wygląda zmiana stron DDR w Holandii, teraz to samo w Niemczech - sporo im do Holendrów brakuje, ale i tak chyba lepsze niż w Polsce. Zwróćcie uwagę na całkowity brak krawężnika.

Zmiana strony CPR © barklu
Czasem na CPR wpuszczają motorowery i faktycznie jeden nawet wyminąłem. Niby mniej niż 2m, ale da się zjechać do samej krawędzi. Ruch pieszy, rowerowy i motorowerowy minimalny więc faktycznie nie ma koniecznoiści by było szerzej.

CPR z dopuszczeniem motorowerów © barklu
A w ramach odpoczynku od przyszosowych CPRów, kawałek pojechałem na skróty polnymi drogami. Ale bez błota.

Polna droga z kostki © barklu

Kościół w Steinbild © barklu
Z ciekawostek rowerowych: pokazywałem jak wygląda zmiana stron DDR w Holandii, teraz to samo w Niemczech - sporo im do Holendrów brakuje, ale i tak chyba lepsze niż w Polsce. Zwróćcie uwagę na całkowity brak krawężnika.

Zmiana strony CPR © barklu
Czasem na CPR wpuszczają motorowery i faktycznie jeden nawet wyminąłem. Niby mniej niż 2m, ale da się zjechać do samej krawędzi. Ruch pieszy, rowerowy i motorowerowy minimalny więc faktycznie nie ma koniecznoiści by było szerzej.

CPR z dopuszczeniem motorowerów © barklu
A w ramach odpoczynku od przyszosowych CPRów, kawałek pojechałem na skróty polnymi drogami. Ale bez błota.

Polna droga z kostki © barklu
Dane wycieczki:
| Km: | 43.80 | Km teren: | 0.00 | Czas: | 02:25 | km/h: | 18.12 |
| Pr. maks.: | 0.00 | Temperatura: | HRmax: | (%) | HRavg | (%) | |
| Kalorie: | kcal | Podjazdy: | m | Rower: | Stary treking | ||
| Aktywność Jazda na rowerze | |||||||
Wedde
Wtorek, 26 grudnia 2017 | dodano:26.12.2017Kategoria Niemcy/Holandia
Jeszcze silniejsza wichura, do tego początek wycieczki w deszczu - potem wiatr przegonił chmury. Jadąc pod wiatr, starałem się trzymać szlaków zadrzewionych i zarośniętych.

Ścieżka nad kanałem © barklu
A tutaj coś, co i u nas by się przydało, bo nie zawsze patrzy się na lewą stronę i tam szuka znaków o DDR. W Holandii informacja jest nawet przy dość wąskiej drodze, u nas nawet na dwujezdniowych brak.

Informacja o DDR po lewej © barklu
A tak wygląda prawidłowy promień skrętu gdy DDR zmienia stronę jezdni. Przed zmianą stron specjalnie zrobione jest odgięcie, by nie było skrętu pod kątem prostym.

Zmiana strony DDR © barklu

Ścieżka nad kanałem © barklu
A tutaj coś, co i u nas by się przydało, bo nie zawsze patrzy się na lewą stronę i tam szuka znaków o DDR. W Holandii informacja jest nawet przy dość wąskiej drodze, u nas nawet na dwujezdniowych brak.

Informacja o DDR po lewej © barklu
A tak wygląda prawidłowy promień skrętu gdy DDR zmienia stronę jezdni. Przed zmianą stron specjalnie zrobione jest odgięcie, by nie było skrętu pod kątem prostym.

Zmiana strony DDR © barklu
Dane wycieczki:
| Km: | 39.80 | Km teren: | 0.00 | Czas: | 02:20 | km/h: | 17.06 |
| Pr. maks.: | 0.00 | Temperatura: | HRmax: | (%) | HRavg | (%) | |
| Kalorie: | kcal | Podjazdy: | m | Rower: | Stary treking | ||
| Aktywność Jazda na rowerze | |||||||
Neudersum
Poniedziałek, 25 grudnia 2017 | dodano:25.12.2017Kategoria Niemcy/Holandia, 40-60km
Połowa trasy po stronie niemieckiej, połowa po stronie holenderskiej. Pogoda bez zmian - silny wiatr i przelotna mżawka.

Droga nad kanałem © barklu
Pęknięte mocowanie błotnika udało mi się naprawić za pomocą jakiegoś odpadu budowlanego znalezionego kiedyś na spacerze i jakimś cudem wożonego w skrzynce z narzędziami w samochodzie. W sumie trzyma dobrze, wszystko jest prosto, więc prowizorka pewnie zostanie na stałe ;)

Naprawa mocowania błotnika © barklu

Droga nad kanałem © barklu
Pęknięte mocowanie błotnika udało mi się naprawić za pomocą jakiegoś odpadu budowlanego znalezionego kiedyś na spacerze i jakimś cudem wożonego w skrzynce z narzędziami w samochodzie. W sumie trzyma dobrze, wszystko jest prosto, więc prowizorka pewnie zostanie na stałe ;)

Naprawa mocowania błotnika © barklu
Dane wycieczki:
| Km: | 42.80 | Km teren: | 1.00 | Czas: | 02:32 | km/h: | 16.89 |
| Pr. maks.: | 0.00 | Temperatura: | HRmax: | (%) | HRavg | (%) | |
| Kalorie: | kcal | Podjazdy: | m | Rower: | Stary treking | ||
| Aktywność Jazda na rowerze | |||||||
Okolice Vlagtwedde
Niedziela, 24 grudnia 2017 | dodano:24.12.2017Kategoria 40-60km, Niemcy/Holandia
Okolice te co wczoraj, ale trasa prawie niepokrywająca się. Kawałek zjechałem na szutrowy szlak wśród podmokłych łąk.

Szlak koło Vlagtwedde © barklu
A we Vlagtwedde w komisie samochodowym takie cudo:

Peugeot 404 pickup © barklu
Gdzieś w 2/3 trasy pękło mi mocowanie od tylnego błotnika, przez najbliższe 2 dni nie ma jak kupić, więc będzie srogie druciarstwo. Ciekawe kto wymyślił aluminiowe pręty spłaszczone i wiercone na końcach, przecież wiadomo że z czasem to miejsce będzie pękać od drgań. Argument masy do mnie nie trafia, bo błotniki metalowe.

Szlak koło Vlagtwedde © barklu
A we Vlagtwedde w komisie samochodowym takie cudo:

Peugeot 404 pickup © barklu
Gdzieś w 2/3 trasy pękło mi mocowanie od tylnego błotnika, przez najbliższe 2 dni nie ma jak kupić, więc będzie srogie druciarstwo. Ciekawe kto wymyślił aluminiowe pręty spłaszczone i wiercone na końcach, przecież wiadomo że z czasem to miejsce będzie pękać od drgań. Argument masy do mnie nie trafia, bo błotniki metalowe.
Dane wycieczki:
| Km: | 42.20 | Km teren: | 2.00 | Czas: | 02:34 | km/h: | 16.44 |
| Pr. maks.: | 0.00 | Temperatura: | HRmax: | (%) | HRavg | (%) | |
| Kalorie: | kcal | Podjazdy: | m | Rower: | Stary treking | ||
| Aktywność Jazda na rowerze | |||||||
Vlagtwedde
Sobota, 23 grudnia 2017 | dodano:24.12.2017Kategoria Niemcy/Holandia, 40-60km
Wiatr i lekka mżawka, czyli w sumie normalna pogoda w tym rejonie o tej porze roku. Jako że wiatr zachodni, oczywistą trasą było coś po stronie holenderskiej.

Vlagtwedde © barklu

Vlagtwedde © barklu
Dane wycieczki:
| Km: | 41.10 | Km teren: | 1.00 | Czas: | 02:26 | km/h: | 16.89 |
| Pr. maks.: | 0.00 | Temperatura: | HRmax: | (%) | HRavg | (%) | |
| Kalorie: | kcal | Podjazdy: | m | Rower: | Stary treking | ||
| Aktywność Jazda na rowerze | |||||||
Po ciemku po polach
Piątek, 22 grudnia 2017 | dodano:24.12.2017Kategoria Niemcy/Holandia
Krotka przejażdżka "na rozruszanie" po dojechaniu na miejsce. Dość powiedzieć, że po nieoświetlonych polnych drogach (na szczęście asfaltowych) i z oświetleniem na dynamo i żarówki, na dodatek we mgle. Chyba najbardziej retro rower w całej wsi ;)
Dane wycieczki:
| Km: | 5.20 | Km teren: | 0.00 | Czas: | 00:19 | km/h: | 16.42 |
| Pr. maks.: | 0.00 | Temperatura: | HRmax: | (%) | HRavg | (%) | |
| Kalorie: | kcal | Podjazdy: | m | Rower: | Stary treking | ||
| Aktywność Jazda na rowerze | |||||||
Borsum
Piątek, 8 września 2017 | dodano:08.09.2017Kategoria Niemcy/Holandia
Cały dzień pada, toteż pojechałem tylko kawałek. Jak się okazuje, pieszo i rowerem da się przedostać z Borsum do Herbrum pomimo remontu mostu.

Remont mostu © barklu

Remont mostu © barklu
Dane wycieczki:
| Km: | 13.60 | Km teren: | 0.00 | Czas: | 00:42 | km/h: | 19.43 |
| Pr. maks.: | 0.00 | Temperatura: | HRmax: | (%) | HRavg | (%) | |
| Kalorie: | kcal | Podjazdy: | m | Rower: | Stary treking | ||
| Aktywność Jazda na rowerze | |||||||
Onstwedde
Czwartek, 7 września 2017 | dodano:07.09.2017Kategoria 40-60km, Niemcy/Holandia
Znowu inną trasą, tym razem od Veelerveen wzdłuż kanału. Kawałek obok drogi gruntowej biegła ścieżka rowerowa, potem szlak odbił w stronę Wedde, na szczęście dalej nie było takiego piachu.

Ścieżka rowerowa wzdłuż kanału © barklu

Ścieżka rowerowa wzdłuż kanału © barklu
Dane wycieczki:
| Km: | 44.60 | Km teren: | 2.00 | Czas: | 02:19 | km/h: | 19.25 |
| Pr. maks.: | 0.00 | Temperatura: | HRmax: | (%) | HRavg | (%) | |
| Kalorie: | kcal | Podjazdy: | m | Rower: | Stary treking | ||
| Aktywność Jazda na rowerze | |||||||
Podwójna jazda
Środa, 6 września 2017 | dodano:06.09.2017Kategoria 40-60km, Niemcy/Holandia
Trochę rano, trochę po południu, w przerwach między opadami.
Taki tam kostkowy cpr podzielony drzewem. Ładnym, przyznaję, ale dziwi że nie pozwolono rowerzystom na jazdę jezdnią.

Drzewo w Brual © barklu
Tu za to mamy bardzo logiczne ograniczenie prędkości - skoro ze względu na szkołę, to tylko w godzinach jej funkcjonowania.

Ograniczenie przy szkole © barklu
Po południu:
Nie ma to jak holenderskie boczne drogi z drzewami przy wietrze bocznym...

Platanowa aleja © barklu
...i puste przestrzenie przy wietrze tylnym ;)

Ścieżka rowerowa © barklu
Taki tam kostkowy cpr podzielony drzewem. Ładnym, przyznaję, ale dziwi że nie pozwolono rowerzystom na jazdę jezdnią.

Drzewo w Brual © barklu
Tu za to mamy bardzo logiczne ograniczenie prędkości - skoro ze względu na szkołę, to tylko w godzinach jej funkcjonowania.

Ograniczenie przy szkole © barklu
Po południu:
Nie ma to jak holenderskie boczne drogi z drzewami przy wietrze bocznym...

Platanowa aleja © barklu
...i puste przestrzenie przy wietrze tylnym ;)

Ścieżka rowerowa © barklu
Dane wycieczki:
| Km: | 43.50 | Km teren: | 0.00 | Czas: | 02:12 | km/h: | 19.77 |
| Pr. maks.: | 0.00 | Temperatura: | HRmax: | (%) | HRavg | (%) | |
| Kalorie: | kcal | Podjazdy: | m | Rower: | Stary treking | ||
| Aktywność Jazda na rowerze | |||||||
Szosowo
Wtorek, 5 września 2017 | dodano:05.09.2017Kategoria 40-60km, Niemcy/Holandia
Od Neulehe w stronę Heede pojechałem wzdłuż ruchliwej szosy jakiejś wysokiej kategorii. Dla rowerzystów był CPR i to bardzo dobrej jakości - co wcale nie jest oczywiste, bo przy drogach niższych kategorii zdarzają się bardziej nierówne. No i drzewa przy drodze jakoś nie atakują kierowców ;)

Ciąg pieszo-rowerowy wzdłuż szosy © barklu
Przy obu skrzyżowaniach bezkolizyjnych, które pokonywałem, zrobione były "ślimaki" łączące drogi rowerowe na górze i na dole. Był i drogowskaz, bo zjazd rowerowy biegnie inaczej niż samochodowy. I tutaj mała wskazówka, co można by poprawić w Polsce: jeśli już barierka przy skarpie musi być, czemu by nie zrobić drewnianej?

Drogowskaz i zjazd © barklu

Przecinana szosa © barklu
W okolicy Dorpen CPR się skończył i rowerzyści zostali skierowani na równoległą boczną drogę z niewielkim nadłożeniem, po czym przed mostem nad Ems nastąpił powrót na CPR.

Ciąg pieszo-rowerowy wzdłuż szosy © barklu
Przy obu skrzyżowaniach bezkolizyjnych, które pokonywałem, zrobione były "ślimaki" łączące drogi rowerowe na górze i na dole. Był i drogowskaz, bo zjazd rowerowy biegnie inaczej niż samochodowy. I tutaj mała wskazówka, co można by poprawić w Polsce: jeśli już barierka przy skarpie musi być, czemu by nie zrobić drewnianej?

Drogowskaz i zjazd © barklu

Przecinana szosa © barklu
W okolicy Dorpen CPR się skończył i rowerzyści zostali skierowani na równoległą boczną drogę z niewielkim nadłożeniem, po czym przed mostem nad Ems nastąpił powrót na CPR.
Dane wycieczki:
| Km: | 43.00 | Km teren: | 1.00 | Czas: | 02:13 | km/h: | 19.40 |
| Pr. maks.: | 0.00 | Temperatura: | HRmax: | (%) | HRavg | (%) | |
| Kalorie: | kcal | Podjazdy: | m | Rower: | Stary treking | ||
| Aktywność Jazda na rowerze | |||||||




































